I muži se chtějí líčit! Pánský make-up či řasenky jdou ve světě na dračku, proč u nás zatím ne?

I muži se chtějí líčit! Pánský make-up či řasenky jdou ve světě na dračku, proč u nás zatím ne?

Setkali jste se už s kosmetikou pro muže? Nemáme na mysli tu pro běžnou hygienu, ale dekorativní kosmetiku, jako je např. make-up, řasenka, korektor, pudr či stíny. Ve světě je tento trend na vzestupu, u nás v Česku si pánská dekorativní kosmetika také pomalu nachází své příznivce. Nezkusíte to také?

Přečtěte si také

Eskimo mění název. Dánský výrobce oblíbené zmrzliny se rozhodl pro změnu
Eskimo mění název. Dánský výrobce oblíbené zmrzliny se rozhodl pro změnu

Je normální dávat si na pleť krycí make-up, BB krémy, CC a DD krémy. Je to úplně normální, pokud jste žena, a proto se také tyto krémy nacházejí v regálech se zbožím určeným pro ženy. Nikdo se nad tím nepozastaví. A proč také, když tyto výrobky kupují jenom ženy...

Moment. Ale toto už dávno není pravdou.

Dekorativní kosmetiku stále častěji používají na pleť i muži, vždyť i je trápí tmavé kruhy pod očima, akné či jizvy, případně jim vadí, že mají mdlé rty, proto je oživí nenápadným množstvím červené rtěnky. 

Mužský vs. ženský styl líčení

Určitě muže, kteří používají make-up, ve svém okolí máte, jen jste si nevšimli, že jej na obličeji mají. O čem to vypovídá? Především o tom, že jsou nejspíše lepšími vizážisty než ženy. Na těch to jde většinou poznat a v mnoha případech i chtějí, aby to poznat šlo.

Muži se však musí líčit nenápadně. Je třeba trefit správný odstín, dokonale make-up rozmazat, aby nebyly vidět přechody, dát velký pozor na vousy, nepřehnat to s rozjasňovačem a myslet na spoustu dalších věcí. Jejich okolí je přeci jen kritičtější, než jak tomu bývá u žen.

Dobrou zprávou však je, že make-up pro muže už není takové tabu. Dokonce se vyrábí produkty určené přímo pro ně. Takové, které vyhovují specifické mužské pleti.

Make-up určený pro muže je jiný než ten pro ženy

Muži a make-up, není to divné?

Kdepak. To, že ženy kralují kosmetickému průmyslu dlouhá léta, neznamená, že v něm není místo i pro muže. Přední kosmetické firmy na zvyšující se poptávku po pánské dekorativní kosmetice reagují, ať už jde o Chanel, Yves Saint Laurent či Estée Lauder.

Asi nikoho příliš nepřekvapí, že trhu s pánským make-upem se daří zejména v Jižní Koreji, oblibě se však těší i v Číně a ve Spojených státech. U nás v České republice se však mnozí na něj dívají skrz prsty. Zdá se, že k tomu naše společnost, jak to podle odmítavých reakcí na sociálních sítích vypadá, ještě nedospěla. Dá se však předpokládat, že se tyto předsudky vytratí postupem času s nově příchozí generací mladých mužů.

Možná však některé z vás v odmítavém postoji k pánskému make-upu obměkčí, když zjistíte, že jej používá například i David Beckham.

Proč je naše společnost odmítavá k mužskému make-upu?

Protože chlap takové věci prostě nepoužívá. Alespoň takový názor převládá u starší generace, která v podobném duchu vychovávala i své potomky. Naše společnost je zkrátka v mnoha ohledech konzervativní. 

  • Chlap přeci nepoužívá krém na ruce, musí je mít pořádně hrubé, aby bylo vidět, že se nebojí tvrdé práce.
  • Nečistí si obličej pleťovou vodou, obyčejná voda a mýdlo na opláchnutí přece stačí.
  • Nepoužívá krém na pleť, protože pánskou pleť není potřeba ničím mazat, vrásky mužům přece sluší.
  • Pleťové masky? Ale no tak, to už je moc...

A takhle bychom mohli pokračovat dál a dál, určitě máte v rodině muže starší generace, dědečka, tatínka či strýčka, který podobné argumenty vysype z rukávu na počkání. Odmítavý postoj k pánské dekorativní kosmetice však nalezneme i u mladých lidí.

Proč naše společnost make-up pro muže jednou stejně přijme?

Současná mladá generace chlapců a mužů je vychovávaná internetem, potažmo sociálními sítěmi, kde je make-up pro muže vnímán jako normální součást pánské kosmetiky, stejně tak jako pěna na holení, kolínská anebo parfém. Dnešní generace dospívajících je jiná. Nechává prostor k projevu individuality každého jedince.

A tak tedy v sortimentu českých internetových obchodů už docela běžně najdete pánské BB či CC krémy, make-upy, korektory na pupínky či kruhy pod očima, rozjasňovače, pudry, bronzery, konturovací pudry, tužky a stíny na obočí, tekuté oční linky či řasenky. Přímo na pánskou dekorativní kosmetiku se například soustředí britská kosmetická společnost MMUK Man.

V mnoha případech ani nepoznáte, že muž make-up na sobě má

Proč pánský make-up, když si mohou muži koupit levnější dámskou kosmetiku?

Pánové, určitě jste si někdy rozmačkali pupínek na tváři tak dokonale, že to v zrcadle vypadalo, jako by na vás svítilo výstražné světlo na vlakovém přejezdu. A tak vás možná napadlo zamaskovat tuto dočasnou nedokonalost make-upem. V ranném mládí jste možná použili ten mámy či sestry anebo ve starším věku své partnerky.

Jenomže jak tato kamufláž vypadala? Nejspíš tak strašně, že jste si make-up raději smyli a zvídavé pohledy na pár dnů přežili. To, že vám dámský make-up neseděl, není vinou jen odlišného odstínu.

Dámská kosmetika je určena především pro ženy

Samozřejmě že i muž může použít dámský make-up. Nicméně výrobky určené pro ženy bývají obohaceny například o třpytky, které jsou v pánském make-upu nežádoucí. Muži chtějí vypadat dobře, ale zároveň přirozeně, a především pak mužně, čehož s dámskou kosmetikou tak dobře dosáhnout nelze. Výsledek se pak může zdát být příliš zženštilý.

Muži, kteří nechtějí, aby bylo na první pohled patrné, že se líčí, musí dekorativní kosmetiku na pleť nanášet ve velice střídmém množství. To znamená, že pánský make-up je velice účinný a stačí jej použít jen velice málo.

Jaké jsou nevýhody make-upů určených pro muže?

Protože je dekorativní kosmetika pro muže ještě v plenkách a v jejím sortimentu není příliš velký výběr, v porovnání s běžnými výrobky v drogerii vyjde o dost dráž.