Online tržiště Kauflandu v Česku uspělo. Teď chystá expanzi do Polska a Rakouska

Pohled na prodejnu Kaufland v Praze zvenčí josefkubes / Shutterstock.com

Online tržiště Kauflandu v Česku funguje už rok a za tuto dobu se německý marketplace dostal do širokého povědomí českých zákazníků. Právě působení v Česku, ale i na Slovensku si vedení společnosti pochvaluje, a proto chce do konce léta přidat další země – Polsko a Rakousko.

Přečtěte si také

Vynikající řízek, velký jako sloní ucho: Připravte si pravý vídeňský řízek z telecí kýty, budete ho zbožňovat

Online tržiště jsou trendy

Online tržiště v posledních letech dobývají Evropu, a to nejenom e-shopy s módou, ale také s potravinami, elektronikou a dalšími produkty. Jedním z nejvýraznějších hráčů tuzemské e-commerce scény je také Kaufland marketplace.

V Německu je tržiště od Kauflandu už jedním z největších online tržišť, které navštíví měsíčně až 32 milionu lidí. Ti zde najdou více než 45 milionů produktů ve více než 6 400 kategoriích. V České republice jsou čísla sice nižší, ale pořád zde nabízí širokou paletu zboží. Konkrétně se jedná o 5,9 milionu položek od zhruba 4 700 registrovaných prodejců. Přibližně čtvrtina prodejců je tuzemských.

Expanze do Polska a Rakouska

Společnost Schwarz Group, která vlastní řetězce Kaufland a Lidl, investuje 200 milionů eur do online byznysu. Díky těmto financím může Kaufland marketplace expandovat na další dva nové trhy, konkrétně do Polska a Rakouska. U Lidl Digital chtějí zase zlepšit podnikání napříč prodejními kanály.

Zatímco v Polsku Kaufland se svými 245 prodejnami patří k předním prodejcům potravin, v Rakousku nemá jedinou kamennou prodejnu. Vůbec poprvé tak bude Kaufland expandovat do země, kde lidé nejsou zvyklí navštěvovat jejich řetězec. I přesto má podle údajů řetězce povědomí o jejich značce přes 40 procent Rakušanů.

„Náš Kaufland Marketplace začal v Evropě velmi dobře. Na Slovensku a v České republice jsme již jedním z největších online tržišť v zemi. Dostáváme mnoho pozitivních ohlasů od prodejců a zákazníků. V souladu s tím je expanze do dalších zemí velkým a logickým krokem v tomto roce. Jsme velmi rádi, že nyní můžeme zpřístupnit naše tržiště milionům lidí v Polsku a Rakousku a že naši maloobchodníci mohou dále rozšiřovat svou přítomnost v Evropě,“ uvedl v tiskové zprávě Gerald Schönbucher, generální ředitel Kaufland e-commerce.

Sklad společnosti Rohlík JDzacovsky / Shutterstock.com

Souboj s Rohlíkem?

Kaufland si od rakouského trhu slibuje, že zde nabídne tržiště s širším sortimentem produktů, než na které jsou Rakušané zvyklí nyní. Německý řetězec ovšem čeká konkurenční boj se společností Rohlík (v Rakousku Gurkerl). Právě český Rohlík vstoupil do sousední země už v roce 2020. Podle nedávných vyjádření zakladatele společnosti Tomáše Čupra se ale Rohlík rozhodl rakouský trh omezit.

„V únoru jsme řešili z hlediska pálení peněz, co je ten správný krok. Rakousko bylo pro nás fenomenální trh, skvělé maso a mléko, v jídle se tam dá vymyslet čistá nádhera. Ale je tam velice těžká situace na pracovním trhu. Udělali jsme rozhodnutí, že to zapouzdříme,“ řekl pro E15.cz Tomáš Čupr, zakladatel společnosti Rohlík.

V loňském roce muselo v Rakousku dojít dokonce k propuštění velkého počtu zaměstnanců. Aktuálně je zde denní počet objednávek omezen na 1 000, o víkendu na 1 500. Situace by se mohla zlepšit v momentě, kdy v Rakousku spustí automatizaci skladu, čímž by se měly snížit náklady společnosti na provoz.

Zdroje: Kaufland