Obchodní řetězce Albert i COOP začnou zboží prodávat po internetu

Uvítáte další možnost nákupu potravin po internetu? Albert

Koronavirus nám ukázal, jak se všechno ze dne na den může změnit. Možná jste museli zavřít své obchody, stopnout poskytování služeb a čekat na dobu, kdy se situace zlepší. Kromě toho ale také koronavirus obchodníkům ukázal novou cestu, kterou je prodej zboží potravinového i nepotravinového charakteru po internetu. Z obchodních řetězců tak dosud fungovalo pouze Tesco, teď se k němu přidají Albert a COOP.

Přečtěte si také

Máslo, nebo margarín? Nekonečný boj o to, co je lepší pro zdraví
Máslo, nebo margarín? Nekonečný boj o to, co je lepší pro zdraví

Důležité je přijít ve správný čas

Pro obchodní řetězce byly poslední měsíce velice náročným obdobím, které se může opakovat. Možná po uvolnění bezpečnostních opatření, možná v létě či na podzim, nebo v lepším případě vůbec. Ale kdo je připraven, není překvapen. Toto si zřejmě řekly tyto dva obchodní řetězce a zahájily přípravy spuštění internetového prodeje.

O prodeji online mluvil už před více než dvěma lety šéf Albertu Jesper Lauridsen. „Čekáme na správný čas – není to o tom, jestli, ale spíš kdy. Ale zatím ten správný čas necítíme,“ řekl koncem března 2018 Jasper Lauridsen zpravodajskému webu Aktuálně.cz.

Evidentně tedy není na vlastní e-shop lepší čas, než je právě teď. Albert přitom s internetovým prodejem zkušenost má: „V USA je naše společnost Peapod vůbec největší on-line obchodník s potravinami,“ uvedl dále Lauridsen.

Rozvoz zboží objednaného po internetu již brzy! Albert

Po internetovém prodeji je poptávka

A že je o internetový prodej skutečně zájem, potvrzuje i šéf marketingu skupiny COOP Lukáš Němčík: „Žádost o online prodej jsme začali během krize registrovat i v regionech, kde dosud nebyl, a tak jsme se na to snažili reagovat. Od dnešního dne začínáme zkoušet plošnější prodej potravin pod názvem e-COOP,“ popsal Lukáš Němčík situaci zpravodajskému webu MediaGuru.cz

Obchodní řetězce měly během koronavirového období žně

Ne, že by obchodní řetězce během koronavirové krize nějak strádaly anebo přišly o zákazníky. Právě naopak! Obchodníci potravin si mnuli ruce. Dařilo se jim srovnatelně jako před Vánoci či Velikonocemi. Největší tržby přicházely ve vlnách, kdy lidé panikařili a dělali si zásoby. Například maloobchodnímu řetězci Albert v některých obzvláště plodných dnech rostly tržby až na trojnásobek. Lidé často kupovali zejména trvanlivé potraviny, jako jsou rýže, těstoviny, mouka apod., tedy potraviny, u kterých ale není marže až tak vysoká. Ve větší míře šel na odbyt také tvrdý alkohol.

Kromě toho měly řetězce také větší výdaje v souvislosti s ochrannými opatřeními či odměnami zaměstnancům.

Letákové akce nejsou potřeba, míní někteří

Například obchodnímu řetězci CBA se dařilo natolik, že byly letákové akce zrušeny. „Letákové akce jsme zrušili už před měsícem… Spotřebitele jsme ale ani nepotřebovali do našich prodejen nějak lákat, s vyhlášením nouzového stavu nakupovali ve výrazně větší míře sami od sebe,“ nechal se slyšet předseda Družstva CBA Roman Mazák.

Kromě toho podle něj letákové akce vyjdou CBA příliš draze, a toto je náklad, který lze snížit. Dle Romana Mazáka je zrušení letákových akcí správný směr, kterým by se CBA mělo ubírat: „Nebyl by to pro nás problém, na některých našich prodejnách jsme je už loni zrušili, a tržby nám tam paradoxně vzrostly. I nyní jsou pro nás letákové akce spíše zbytečné, naše běžné ceny jsou na úrovni těch akčních u velkých řetězců,“ dodal Mazák.

Na slevy v letácích budou Češi čekat Kupi.cz

Nejvíce teď budou Čechy zajímat právě slevy

Zatímco na ceně potravin v průběhu těchto několika týdnů českým spotřebitelům až tolik nesešlo, nyní šéf Albertu Laurindsen očekává pravý opak. Podle něj budou totiž slevy pro českého spotřebitele důležitější než kdy jindy, a to i právě proto, že se zlevňovat nebude, ale naopak ceny porostou. Naštěstí je zde Kupi.cz, které pohlídá zboží v akci za vás.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!