Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Nedostatek vody je jednou z hlavních příčin, proč pleť stárne

Nedostatek vody je jednou z hlavních příčin, proč pleť stárne

Jakmile se jednou rozhodnete dbát o své zdraví, zjistíte, že jedním z jeho pilířů je dostatečný pitný režim. Většina odborníků se shoduje, že nejlepší je převařená čistá vlažná voda. Jenže ruku na srdce, jak dlouho to vydržíme? Je potřeba na sebe trošku vyzrát a my víme jak! 

Přečtěte si také

Petrželka nepatří jen do polévky. Podpoří vaši krásu i zdraví
Petrželka nepatří jen do polévky. Podpoří vaši krásu i zdraví

Proč vlastně pít a kolik?

Naše tělo je z více než 85 % tvořeno právě vodou. Pro mnohé asi bude překvapením, že tato voda je slaná. Chcete důkaz? Ochutnali jste někdy slzu? Naše orgány však fungují na sladkovodní pohon. A ten bychom měli tělu dodávat v dostatečném množství. Bez vhodného zavodnění zatěžujete své orgány a narušujete jejich správnou funkci. Díky tomu roste i riziko vzniku onemocnění.

Když se rozhodujete, kolik za den vypít tekutin, zamyslete se nad tím, co budete dělat. Fyzicky náročná práce, psychická činnost nebo sport vyžadují jiné dávky. Obecně lze říci, že na 1 kg hmotnosti těla by se mělo vypít 30 - 35 ml tekutin. Odtud ty pomyslné 2 litry denně. Neboť se počítá s průměrnou váhou člověka 60 - 70 kg.

Kolik toho za den vypít? Liší se to!

Krása přichází zevnitř

Správně „zavlažené“ tělo působí zdravým dojmem. Kůže je přirozeně vypnutá, narůžovělá a pružná. Pitný režim lze považovat i za pomocníka v boji proti vráskám. Zatímco ty ze smíchu nebo od starostí nevyhladí, ty od špatné stravy ano. Nedostatek vnitřní vláhy totiž vznik vrásek urychluje. Kůže rychleji sesychá a mohou dokonce vzniknout i šupinky. Zároveň se v případě nedostatečné hydratace stává až přecitlivělou a může nepřiměřeně reagovat na okolní svět. Riziko vzniku alergií na kosmetiku či pyly roste. Hydratace přes kůži vodu nedodá, ale pomůže ji zde udržet. Pořiďte si tedy i hydratační krém.

Kouzlo spočívá v pravidelnosti

S vodou je to jako s pohybem. Jednorázové akce spadají do kategorie „lepší toto, než vůbec.“ Efekt na naše zdraví a krásu však není až tak úžasný. Tělo, respektive naše trávení a ledviny, vodopádem jednorázového velkého příjmu tekutin trpí. Dopřejte si péči a zavlažujte své buňky pravidelně. Pokud máte rádi kávu a nebo kouříte, vězte, že byste měli trošku vody organismu přidat. Oboje totiž odvodňuje.

Jak vypít potřebné množství? Obohaťte svou vodu o další prospěšné dobroty.

Není voda jako voda aneb tipy, co si nalít do sklenice

  • Abyste si vychutnali vodu skutečně čistou, můžete si domů pořídit různé filtry na vodovodní baterie nebo filtrační konvice.
  • V době chladných dní můžete podpořit svou imunitu tím, že v lahvi s vodou necháte přes noc vylouhovat 1 celou skořici. Nejenže je voda pak chutná, ale navíc má antibakteriální a antivirové účinky.
  • Uvařte si čaj. Zelenému čaji se dokonce přisuzují silnější podporující účinky než kávě. Variantou je nechat jej vychladnout a přidat do něj několik koleček limetky a mátu. To už se ke skleničce přemlouvat nebudete.
  • Levandulová chuť mnohé překvapí (dejte do vody vylouhovat pár květů). Uklidňuje naši mysl a je skutečně lahodná. Chuť můžete podpořit i pár kapkami citronu.
  • Pokud sportujete nebo je skutečně horko, zařaďte minerálky, neboť spolu s potem odchází z těla i řada důležitých látek. Dobré je čas od času je vystřídat.
  • Udělejte si domácí ovocné vody. Nakrájejte určitý druh ovoce, nechte ho chvilku louhovat (pozor v chladu se látky do vody uvolňují pomaleji) a pak si jej užívejte - zkuste cokoli: od jahod, přes pomeranče, grepy, mango, ananas či granátové jablko. Zkuste i zeleninu, například okurka chutná skvěle.
  • Využijte zmražené dobroty - borůvky, maliny či ostružiny. Můžete je nechat volně rozpustit a nebo je rozmixujte.
  • A že pít zapomínáte? Postavte si nádobu před sebe na stůl a jakmile je prázdná, doplňte ji! Žádné výmluvy. Případně použijte karafu, láhev na nápoje s kohoutkem a nebo sklenice s víčkem a brčkem. 

Právě přidáním ovoce, zeleniny, bylin či koření (skořice, kardamon, zázvor, kurkuma) do vody či minerálky můžete pozitivní účinky na tělo ještě podpořit.