Carrefour a PepsiCo zakopávají válečnou sekeru. Jejich spor byl ve Francii ukončen

Obchod Carrefour Ritu Manoj Jethani / Shutterstock.com

Francouzská obchodní síť Carrefour před nedávnou dobou ukončila prodej produktů americké firmy PepsiCo, mezi které patří nápoje Pepsi a 7up nebo chipsy Lay‘s. Tento spor vznikl především kvůli vysokým cenám. Nyní se však zdá, že se obě společnosti konečně dohodly na přijatelném řešení.

Přečtěte si také

EU vydala směrnici, která mění pravidla medu, marmelád a určuje, jak skladovat vejce

Pepsi znovu v řetězci Carrefour

Společnosti Carrefour a PepsiCo po delší době ukončily svůj spor, což rozhodlo o opětovném navrácení populárních amerických produktů do regálů francouzského obchodního řetězce. Milovníci značek jako Pepsi, Doritos a Quaker tak mají velký důvod k radosti. Tyto oblíbené produkty jsou znovu k dispozici ve všech obchodech Carrefour po celé Francii.

O co ve sporu šlo?

Podle nejnovějších informací spor vznikl na základě toho, že se společnost Carrefour začala domnívat, že uvedené výrobky jsou prodávány za nepřijatelné a nepřiměřené ceny. Toto opatření vyšlo v platnost ke konci minulého roku a bylo zavedeno ve Francii, Itálii, Polsku nebo Belgii.

Tato situace nejenže poukázala na napjaté a nepříjemné jednání, ale také upozornila na dynamiku moci, která je ve hře, pokud jde o světově oblíbené produkty spotřebitelů. Jednání probíhala v zákulisí mezi maloobchodníky a dodavateli.

Oblíbené výrobky jsou zpět

Francouzští spotřebitelé slaví návrat svých oblíbených pochutin a nápojů, ale ráda je dle svého prohlášení i samotná společnost PepsiCo. „Společnost PepsiCo France je nadšená, že vidí naše výrobky opět na pultech Carrefouru,“ píše se v oficiálním prohlášení, které bylo zveřejněno na sociálních sítích ředitelem nápojového a občerstvovacího gigantu PepsiCo.

Pepsi a čipsy Lay‘s Billy F Blume Jr / Shuttertock.com

Spory o ceny se vedou dlouhodobě

Jenže jak se ukázalo, tento spor není jediný, který se ve světě o ceny výrobků společnosti PepsiCo vedl. Před několika lety se v podobné situaci ocitla společnost Biedronka.

Právě v této síti diskontních prodejen zmizely výrobky PepsiCo ze dne na den. Spor trval od prosince 2021 do léta roku 2022. Poté se oblíbené výrobky na trhu znovu objevily, ale krátce poté, co skončila hlavní sezona, byly znovu staženy.

Zdroje: Kupi, Retail detail, X, Portal spozywczy