Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Jak nastartovat rychlejší metabolismus? Pomůže káva, čaj, chilli i smích

Jak nastartovat rychlejší metabolismus? Pomůže káva, čaj, chilli i smích

S rychlostí metabolismu úzce souvisí spalování tuků, z čehož vyplývá, že jeho pomalé fungování se může podepsat na naší postavě, a to ve smyslu kil navíc. V tomto případě pak platí jedno zlaté pravidlo. Totiž to, že čím je metabolismus rychlejší, tím tělo spaluje více kalorií. A proto vám přinášíme pár zajímavých tipů a triků, jak ten neúnavný stroj v našem těle zrychlit.

Přečtěte si také

Samoobslužné pokladny si Češi oblíbili. Opravdu urychlují nakupování, nebo je to jen trend
Samoobslužné pokladny si Češi oblíbili. Opravdu urychlují nakupování, nebo je to jen trend

Bazální metabolismus

V zásadě jde vlastně o energetický výdej, jehož měrnou jednotkou jsou známé Kilokalorie (Kcal) a Kilojouly (KJ). Kromě toho, že nám rychlejší metabolismus zajistí úbytek na váze, tak také udržuje v chodu všechny životně důležité funkce, jako je například dýchání, trávení, činnost srdce nebo i myšlení a koordinace, zkrátka vše. A jestliže jste se do dnešní doby domnívali, že příliš hubení lidé se vymlouvají na rychlý metabolismus, tak jste se mýlili. Je to tak, někteří z nás mají od přírody metabolismus rychlejší a někdo zase pomalejší. Výhodněji jsou na tom také muži, kteří mají bazální metabolismus oproti ženám vyšší někdy až o 10 %. Rychlost metabolismu však ovlivňují i další faktory, například věk, množství svalové hmoty, zdravotní stav, stres, užívání léků, a dokonce lidská rasa. Třeba takoví Indové jsou na tom v tomto směru hůř než my Evropané.

káva nastartuje metabolismus

Dopřejte si šálek kávy

Káva sice není z hlediska dodržování pitného režimu ničím potřebným, ale zato obsahuje kofein, který mobilizuje buňky, a právě podporuje spalování tuků. Přednost byste ale měli dát kvalitní kávě s obsahem kofeinu, která navíc obohatí naše tělo i o antioxidanty a hlavně zrychlí metabolismus až o 16 %. Stačí však jeden šálek kávy denně, jelikož kromě toho, že odvodňuje, tak také překyseluje organismus a mnohdy neblaze působí na naše srdce. Pokud jste zvyklí pít několik šálků denně, zkuste kávu nahradit obilnou alternativou.

Pijte čaje

Zejména pak ty zelené, které stejně jako káva obsahují pro metabolismus prospěšný kofein. Mimo jiné, zelené čaje rovněž obsahují antioxidanty i polyfenolovou sloučeninu zvanou epigalokatechin galát, známý jako katechin, který zlepšuje funkci metabolismu. V tomto směru je nejvýhodnějším čajem takzvaný Matcha čaj. Ten zrychluje spalování kalorií až o 40 %, navíc působí preventivně proti obezitě a pozitivně ovlivňuje paměť i soustředění. Studie uvádí, že pravidelné pití zeleného čaje snižuje tělesnou váhu až o 3-4 %.

chilli papričky bsahují látku známou jako kapsaicin, který efektivně působí na zrychlení metabolismu

Zkuste zázvor nebo chilli papričky

Zázvor nemá na hubnutí přímý vliv, ale pomáhá nastartovat spalování a zahřát metabolický stroj v našem těle. To se poté pozitivně podepíše na snadnější ztrátě kil, na celkově lepším trávením a nižší hladině cholesterolu. Největší účinek má samozřejmě čerstvý zázvor, oplatí se pít z něj připravený čaj, kterému poděkuje i naše imunita. Využít se však dá také sušený, třeba do jídel jako koření. Podobnými vlastnostmi a účinky oplývají i chilli papričky. Ty obsahují látku známou jako kapsaicin, který efektivně působí na zrychlení metabolismu (až o 23 %), tudíž nemá ukládání tuků téměř žádnou šanci. Kromě toho, chilli papričky podporují krevní oběh, lépe prokrvují svaly a také se dokáží poprat s nežádoucími bakteriemi uvnitř našeho těla.

Spánek není pro slabochy

Průměrná doba spánku je v současné době někde na šesti hodinách denně, avšak správně bychom si měli dopřávat alespoň 8 až 9 hodin kvalitního spánku. A jestliže se ptáte proč, odpověď je jednoduchá. Zkrátka, vše souvisí se vším. Pokud si totiž tělo dostatečně neodpočine, podepíše se to zejména na jeho zdravotním stavu. Nedostatek spánku negativně ovlivňuje hladinu krevního cukru, dále způsobuje hormonální nebo metabolické problémy a působí na ukládání tuků v těle. Z toho vyplývá, že lidé spící méně než 7 hodin denně mají větší sklon k nadváze a obezitě.

smích pomáhá spalovat kalorie

Smějte se!

Smích léčí a prodlužuje život. Také zrychluje metabolismus, tudíž by se dalo říct, že udržuje štíhlou linii. Navíc, když se smějeme, tak ze sebe vydáme množství energie, které se dá přirovnat k energii spotřebované sportováním. Smích má ale na kontě i další prospěšné účinky, například účinně bojuje proti stresu, uvolňuje svaly, okysličuje tkáně a podporuje krevní oběh. Má pozitivní vliv na celý náš organismus.