Košík zjednodušuje reklamace! Kompenzace za chybějící či vadné zboží usnadňuje i konkurence

Žena sedí u notebooku a vedle ní je nákup potravin Freepik

Online supermarket Košík.cz spustil začátkem prosince novou funkci: expresní online reklamaci. Ta nabízí zákazníkům ještě jednodušší a pohodlnější způsob kompenzace za nedodané, poškozené či jinak nekvalitní zboží. Podívejte se, co všechno nová služba zahrnuje a jakým způsobem se zboží reklamuje či vrací u ostatních prodejců online potravin jako je iTesco či Rohlík.

Přečtěte si také

BAUHAUS spouští český e-shop, nabídne přes 40 000 produktů
BAUHAUS spouští český e-shop, nabídne přes 40 000 produktů

Reklamaci na Košíku vyřídíte na pár kliknutí

Díky novince si mohou zákazníci vyřídit reklamace sami bez nutnosti někam volat nebo psát. Doslova během necelé minuty. To vše v novém webovém rozhraní, které najdou ve svém profilu v sekci provedených objednávek.

Z posledních realizovaných nákupů je potom možné vyklikat položky, se kterými nejsou spokojeni. Ať už zboží nebylo dodáno, mělo poškozený obal nebo dorazilo v kvalitě, se kterou není zákazník spokojený. Reklamovat takto můžete i rozbité vajíčko či rozmáčknutý kousek ovoce nebo zeleniny. Náhradu dostanete ve formě kreditů, které vám budou ihned připsány na účet.

Co všechno lze

  • Reklamaci je možné provést do 72 hodin od doručení nákupu. Reklamovat můžete s odstupem času i více položek z jedné objednávky.
  • Kredity se připisují automaticky ve dne i v noci. Vyřízení tohoto způsobu reklamace proto není závislé na otevírací době zákaznické linky.
  • Při reklamaci není potřeba udávat a vysvětlovat důvody.
  • Pokud chcete chybějící položky dovézt znovu, nebo místo kreditů vrátit peníze, je nutné kontaktovat Košík.cz telefonicky nebo e-mailem.
Infografika online obchodu Košík, kde nalézt tlačítko reklamovat Košík.cz

Nový způsob reklamací nezdržuje vánoční nápor

Tímto krokem se firma mimo jiné snaží usnadnit probíhající vánoční nákupy. „Zejména pro velké nákupy, které jsou před Vánoci typické, to je velké zjednodušení, které umožní rychlou kontrolu doslova položky po položce,“ vysvětlil generální ředitel e-shopu Košík.cz Tomáš Jeřábek.

Zákazníci mohou reklamace využít i v případě, že se zbožím nejsou osobně spokojeni. V takovém případě mají k dispozici formulář pro zpětnou vazbu. „Zákazníci se vůbec nemusí bát dát nám vědět třeba i ve chvíli, kdy jim některý z produktů třeba nechutná nebo by si jeho kvalitu představovali jinak. I to je důležitá informace,” dodal Jeřábek.

Na Rohlík.cz se online reklamuje už rok

I konkurenční Rohlík se snaží vycházet zákazníkům maximálně vstříc a postup online reklamace, kterou spustil touto dobou už loni, je velmi podobný. V zákaznickém účtu je možné v sekci s minulými realizovanými objednávkami kliknout na tlačítko „reklamovat zboží“ a za označené nedodané, vadné či jinak poškozené položky se nakupujícím obratem připíšou kredity.

  • Reklamaci je možné provést do 72 hodin od doručení nákupu. Reklamovat můžete s odstupem času i více položek z jedné objednávky.
  • V případě zájmu o doručení chybějících položek, nebo o finanční kompenzaci, je nutné kontaktovat zákaznickou podporu.
  • Pokud se doručení objednávky výrazně opozdí, může zákazníkům přijít od firmy Rohlík.cz e-mail s návrhem kompenzace.

Zvýhodněni jsou v případě reklamací majitelé prémiového členství. Jednak jsou jejich žádosti vyřizovány přednostně, mají ale také nárok na dvojnásobnou kompenzaci, a pokud se dovážka opozdí ve výjimečných případech o více než 30 minut, obdrží jeden měsíc prémiového členství zdarma.

Infografika reklamace na online obchodu Rohlík.cz Rohlík.cz / Facebook

Tesco nabízí automatickou náhradu zboží, reklamovat lze i na prodejně

Unikátní funkci nabízí online služba supermarketu iTesco. Zákazníci si mohou před odesláním nákupu vybrat, zda chtějí případné chybějící položky automaticky nahradit za podobné (cenou i kvalitou).

Důvod je prostý, Tesco rozváží ze skladů svých prodejen a v online obchodě má stejné akce a slevy z letáků jako v kamenných prodejnách. Může se proto stát, že v době internetového nákupu jsou už některé položky vyprodané a tímto krokem se společnost snaží předejít budoucím reklamacím.

Najděte si sváteční produkty v akci, která platí pro Tesco a iTesco

  • Povolení náhrad je možné nastavit pro jednotlivé produkty, i pro celý nákup.
  • Všechny náhrady jsou při doručení oddělené od zbytku nákupu a při přebírání je na ně zákazník upozorněn. Může si pak vybrat, zda je převezme, či nikoliv. Za takové zboží potom nezaplatí, v případě platby předem jsou peníze vráceny zpět na účet.
  • U čerstvých potravin určených ke spotřebě do jednoho dne, je třeba reklamaci učinit do 24 hodin od doručení.

Nevyhovující zboží je možné vrátit při převzetí přímo kurýrovi, později i do nejbližší prodejny Tesco. Řetězec v takovém případě vrací peníze, případně volí jiný druh kompenzace.

I v případě iTesca je ovšem možné kdykoliv kontaktovat zákaznickou podporu a na vyřízení reklamace se individuálně domluvit. Na základě dohody je například možné za nedodané či poškozené položky požádat o odškodnění ve formě elektronického kupónu na další nákup.