Coca-Cola je po koupi Costa Coffee stále při chuti. Kupuje sportovní nápoje BodyArmor tragicky zesnulého basketbalisty

PET láhev sportovního nápoje značky BodyArmor Shutterstock

Na trhu je zcela běžné, že velké společnosti kupují menší, aby pokryly větší část spotřebitelů. Jeden z velkých obchodních kroků podnikl americký gigant Coca-Cola – za částku 5,6 miliardy dolarů (v přepočtu 120 miliard Kč) koupil značku sportovních nápojů BodyArmor. Co vlastně vedlo největší nápojovou společnost k tak velké akvizici?

Přečtěte si také

Jak se starat o vánoční hvězdu, aby příští rok zase vykvetla
Jak se starat o vánoční hvězdu, aby příští rok zase vykvetla

Cílem je posílit divizi sportovních nápojů

Nápoje od společnosti Coca-Cola nejsou zrovna spojovány se zdravím – a to se zřejmě značka snaží změnit. Mezi její největší konkurenty patří společnost PepsiCo, která dominuje se svou značkou sportovních nápojů Gatorade.

Coca-Cola již disponovala sportovními nápoji Powerade, ale ty nedokázaly držet krok s konkurencí. Zakoupení konkurenční BodyArmor tedy bylo logickým krokem. Již před 3 lety koupila Coca-Cola 15% podíl a nyní získala úplnou kontrolu nad touto značkou nápojů.

Nápoj Gatorade Piqsels

BodyArmor čekají zlaté časy

Když si menší značku koupí bohatý majitel, může očekávat velké investice a rozvoj. To samé platí i v případě značky BodyArmor, u které Coca-Cola očekává, že prodeje vzrostou o 50 %. Značku si lidé často spojují se slavným basketbalistou Kobe Bryantem, který v ní získal v roce 2013 podíl 15 %. Loni však tragicky zemřel a jeho dědicové by si nyní přišli na zhruba 400 milionů dolarů. Coca-Cola tak velkou akvizici ještě nerealizovala, doposud největší pro ni byl nákup Costa Coffee za 5,1 miliardy dolarů.

Dáte si?

Kupte se slevou Coca Cola.

Porovnat slevy

Nejde o jediné překvapení

Zdá se, že Coca-Cola letos překvapí v mnoha směrech. Společně s dalšími nápojovými firmami chce v tuzemsku iniciativu, která bude mít za cíl zavedení zálohovaných PET lahví a plechovek. Mnoho jich končí na skládkách a ve spalovnách. Když zákazníci zaplatí zálohu, očekává se, že 90 % lahví a plechovek bude použito znovu. Coca-Cola chce letos překvapit i nejdelší vánoční reklamou, která tu loňskou překoná hned o 10 sekund.

Letošní kampaň má být na téma „Multikulturní Vánoce“, spuštěna bude 5 týdnů před nimi a každý týden se bude věnovat jedné národnosti. Cílem má být vyjádření sounáležitosti. Při kampani je myšleno i na potřebné, společnost chce dodat 3 tisíce balíčků dobrot lidem v nouzi.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz