Nová edice poštovních známek voní jako Vánoce. Obsahuje totiž aroma

Žena píše dopis a kolem je vánoční výzdoba Canva

Kdy vám naposledy přišlo poštou vánoční přání? V minulosti je lidé často rozesílali rodině, přátelům nebo kolegům z práce. Společně s rozvojem moderních technologií tento zvyk upadá. Každý často jen napíše SMS zprávu nebo zveřejní zdravici na sociálních sítích. Novinka v podobě vánočních známek s aromatem by mohla být tou správnou motivací opět se vrátit k přáním nejen s vůní papíru.

Přečtěte si také

Jak na horkou čokoládu, aby chutnala jako z kavárny? Přidejte do ní jednu obyčejnou surovinu!
Jak na horkou čokoládu, aby chutnala jako z kavárny? Přidejte do ní jednu obyčejnou surovinu!

Voňavé překvapení od České pošty

Česká pošta vydala speciální edici poštovních známek, která nabízí nejen ilustrované vánoční motivy, ale také příjemnou vůni. Možná filatelisté nebudou jediní, kdo zpozorní nad touto novinkou – takové známky zaujmou každého, kdo se dostane do jejich blízkosti.

A v čem spočívá jejich tajemství? V laku mají totiž zapuštěné vánoční aroma, které bylo namícháno tak, aby co nejvíce připomínalo Vánoce. Někteří v něm cítí vánoční stromek, jiní zase perníčky, hřebíček nebo třeba punč. Známky jsou k dispozici od 10. listopadu na všech pobočkách České pošty a stojí 19 Kč. Jejich design si vzal na starost český ilustrátor Pavel Sivko.

Vánoční známka s aroma Česká pošta

Zvýší se zájem o posílání pohlednic?

Je to strategický a promyšlený krok k tomu, aby lidé dostali chuť opět posílat papírové pohlednice. Když někomu popřejete v elektronické podobě, je to velmi neosobní. Pokud někomu dorazí hezký pohled, má to zcela jiný efekt, dotyčný si ho může vystavit a bude ho těšit celé svátky.

Pokud vás vánoční známky s aromaty zaujaly, nemusíte pro ně chvátat. Jelikož jich bylo vydáno 3,5 milionu kusů, je nepravděpodobné, že by se na vás nedostalo. Pokud patříte mezi sběratele, tyto exempláře jsou natolik unikátní, že by ve sbírce neměly chybět. Pokud bude mít tento nápad úspěch, je pravděpodobné, že aroma na pohlednicích ucítíme i v dalších letech.

Vánoční pohlednice Canva

Aroma umí prodávat

Vůně je často podceňovaná, přitom je to jeden z faktorů, který dokáže spotřebitele přesvědčit o koupi. Stačí si vzpomenout na kapesníčky s vůní eukalyptu nebo třeba na parfemovaný toaletní papír. Moc aromatu využila například také Sazka, když vydala losy s názvem Čokoládový sen, které potěší čokoládovým nádechem. Zboží s přidanou vůní je oblíbené – je to drobná radost pro náš čichový orgán, která má velký vliv při rozhodování během nákupu.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz