Pařížské ulici chybí zahraniční turisté: Po nucené přestávce se nejspíš zvýší ceny značkových věcí

U části luxusního zboží stále převládá offline prodej Kupi.cz

Letošní rok nákupům na nejdražším místě v Česku nepřál. Za normálního režimu zde utrácejí hlavně turisté z Asie, Ameriky nebo Ruska, nyní musí prodejcům stačit čeští zákazníci. Luxusní segment sice není koronavirem zasažen tak jako mainstreamové brandy, ale propad tržeb je znatelný. Ve spojení s omezením výroby a milionovými nájmy jsou tak obchodníci nuceni oslovovat dříve opomíjené bohaté Čechy. Pokud to nepomůže, pravděpodobně dojde ke zdražování.

Přečtěte si také

Komu patří Kaufland, Lidl, Penny a další? 8 z 10 velkých řetězců u nás má zahraničního vlastníka
Komu patří Kaufland, Lidl, Penny a další? 8 z 10 velkých řetězců u nás má zahraničního vlastníka

Cílení na českou klientelu

Butiky v Pařížské se snaží využít toho, že movití Češi přestali kvůli koronaviru jezdit na nákupy do Milána, Londýna nebo New Yorku. Obchody jim tak posílají pozvánky i informace o nových kolekcích. Jejich snažení však často končí v koši, protože bohatí Pražané ani obyvatelé regionů nechtějí nakupovat u někoho, kdo si na ně 10 let nevzpomněl.

Vedle obvyklé pražské klientely nyní více oslovujeme i regionální zákazníky, kteří dříve luxus nakupovali online nebo při svých cestách za hranice. I ti teď více utrácejí doma,“ potvrzuje Zuzana Řezníčková, generální ředitelka Luxury Brand Management. Společnost s deseti butiky je součástí portfolia podnikatele Zdeňka Bakaly.

Do emailové schránky chodí pozvánky do luxusních obchodů Newsletter Louis Vuitton Praha

Mnoho značek sbíralo turisty, teď jim jsou Češi dobří. Najednou věrným klientům chodí pozvánky a maily od značek, které se o ně roky nezajímaly. Mnozí už se mnou sdíleli, že je to úsměvně,” říká Vladan Hájek z klenotnictví Boucheron poblíž Pařížské ulice.

Luxus jako investice

Vedle toho spoléhají majitelé butiků také na to, že lidé budou v nejisté době vyhledávat konzervativní investice do luxusního zboží. Jako uchovatel hodnoty peněz vždy sloužily například zlaté šperky nebo kvalitní mechanické hodinky, po kterých stoupá poptávka i dnes. Na rozdíl od oblečení je ale zákazníci kupují hlavně v kamenných prodejnách, aby si mohli zblízka prohlédnout jejich dokonalé řemeslné zpracování.

Značkové kabelky se dnes už běžně nakupují online, boty o něco méně Pexels

Koronavirus zpomaluje výrobu

Důvodem předpokládaného zdražování luxusních produktů je také evropská výroba, která nyní kvůli pandemii stagnuje. Kdy se dostane na svoje obvyklá čísla si zatím nikdo netroufá odhadovat.

Například zboží většiny italských a francouzských značek se vyrábí v Itálii a vlivem uzavření výroby dochází k omezení produkce, tudíž i růstu cen. Proto top luxury značky typu Dior nebo Chanel zdražily o 15 až 20 procent,“ dodává Řezníčková z Luxury Brand Management.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz