Potraviny musí nakupovat i v době nouzového stavu každý z nás, obchody nouzi o tržby tedy nemají. Novým trendem se však díky koronaviru stává ochrana nejen prodavačů, ale i zákazníků, kteří více než sbírání bodů v tomto období ocení fakt, že jsou v bezpečí. Jasný vzkaz dávají svým zákazníkům obchodní řetězce Kaufland, Albert, Globus či Tesco, které v boji proti šíření koronaviru zavádějí nadstandardní hygienická opatření a nově instalují plexiskla k pokladnám.
Od vyhlášení nouzového stavu řetězce s potravinami zavádějí stále nová opatření ke zvýšení ochrany jak nakupujících, tak i svých zaměstnanců. Zvlášť v místech s vysokou frekvencí dotyků. V úseku pečiva například poskytují již běžně prodejny jednorázové rukavice, obalový materiál a podávací kleště. Na dodržování hygienických zásad zde také dohlížejí pracovníci ostrahy, kteří upozorní nakupující, když poruší jednu ze zásad ohleduplného nakupování. Jako první řetězec už od minulého týdne nabízí Kaufland balené jednodenní pečivo od regionálních dodavatelů. Pro zákazníky jsou přichystány balené rohlíky po pěti a deseti kusech a zabalený čerstvý chléb. Výraznou novinkou v supermarketech jsou ochranná plexiskla, která oddělí pokladní a zákazníky. „Od pátku minulého týdne instalujeme postupně na všechny naše prodejny ochranná plexiskla nejen na pokladny, ale i na oddělení informací. V pokladní zóně přibyde navíc podlahové značení doporučených rozestupů,“ uvedl Martin Piterák, provozní ředitel společnosti Kaufland.
„Globus nainstaloval plexiskla na všech pokladnách a informacích již minulý týden,“ sdělila Kupi.cz mluvčí řetězce Lutfia Volfová. Kvůli bezpečnému odstupu zákazníků Globus také nedovolí běžný provoz všech pokladen najednou, ale otvírá pouze každou druhou, případně až každou třetí kasu.
Také Albert rozjel bleskovou akci s instalací plexiskel na pokladnách. Tato dodatečná ochrana pro pokladní i zákazníky bude hotová během nadcházejících tří dní na všech 2 500 pokladnách po celém Česku. Pro zákazníky zároveň Albert nalepí do prostoru před pokladnami navigační samolepky, které vyznačí bezpečný dvoumetrový sanitační odstup. Pravidla, která obchody Albert po zákaznících žádají, jsou komunikovaná zejména prostřednictvím interního rozhlasu, kde se dozvíte, že u vstupu do prodejen Albert máte k dispozici jednorázové rukavice nebo že je důležité dodržovat rozestup minimálně dva metry, a to i u pokladen a mezi regály. „Děkujeme našim zákazníkům, že nám tuto nelehkou situaci pomáhají zvládnout,“ dodává Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.
Ani Tesco nezůstává s bezpečnostními opatřeními pozadu. „Rozhodli jsme se nainstalovat dočasné Perspex plexisklové ochranné tabule u pokladen,“ sdělil Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco pro Česko. V pobočkách by se měla tato ochrana objevit během několika dní.