Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

3 nejčastější chyby při hubnutí. Aneb, proč nehubnu, když cvičím

3 nejčastější chyby při hubnutí. Aneb, proč nehubnu, když cvičím

Chodíte do posilovny, pravidelně cvičíte a omezujete se v jídle, ale přebytečná kila stále neubývají? Připadá vám, že se točíte v začarovaném kruhu, ze kterého není úniku? Možná děláte některou z následujících chyb, a právě to vám celou vaši snahu kazí. Zjistěte, jaké chyby nejčastěji dělají ostatní při hubnutí a přestaňte je opakovat.

Přečtěte si také

Zeleninová dochucovadla jsou stále plná chemie! Vyrobte si domácí vegetu podle jednoduchého receptu
Zeleninová dochucovadla jsou stále plná chemie! Vyrobte si domácí vegetu podle jednoduchého receptu

1. Ulpíváte na light potravinách

Light výrobky jsou často vnímány jako potraviny, které je možné při hubnutí jíst v neomezeném množství. Takové jednání vám ale může být na cestě za vysněnou postavou osudné. Za light výrobky se totiž leckdy ukrývá zcela něco jiného, než byste od nich očekávali.

Podle zákona smí být takto produkt označen v případě, že některá z jeho základních živin, jako jsou například tuky či cukry, je ve výrobku snížena minimálně o 30 % než ve výrobku srovnatelném. Toto označení nám tedy ukazuje produkty, které by mohly být pro hubnutí potenciálně vhodné, avšak čtení etikety nás nemine. Za sníženým obsahem tuku se totiž může schovávat zvýšený obsah cukrů, umělých sladidel nebo zahušťovadel, které pro tělo sice nejsou škodlivé, avšak nedá se ani říci, že by ve velké míře byly pro tělo ideální.

Potraviny označené jako light, které najdeme například na nápojích, sýrech a jogurtech, tak úbytek váhy nezaručují a nelze je považovat za zcela dietní.

Tip: Light nápoje

Máte-li chuť na nápoj colového typu, dejte si Kofolu bez cukru. V ní je jednak místo kyseliny fosforečné , kterou obsahuje většina Light nápojů, mnohem příznivější kyselina citronová a navíc je součástí jejího mixu sladidel sladidlo na bázi stévie.

I jedna sklenička vína může znamenat dietní chybu.

2. Alkohol aneb Jedna sklenička neuškodí

Ale ano, uškodí. Alkohol obsahuje prázdné kalorie, které mají vysokou kalorickou a nízkou výživovou hodnotu. Počtem kalorií například jeden panák becherovky odpovídá konzumaci jednomu bílému tukovému rohlíku a velká dvanáctka jednomu cheesburgeru.

Navíc naše tělo není za přítomnosti alkoholu schopno správně štěpit a zpracovávat přijaté jídlo, což způsobuje, že se všechny kalorie přeměňují na tělesný tuk. Využití tuků jako zdroje energie následně významně omezuje ethanol, takže dochází k jejich ukládání. Z těchto důvodů je lepší se alkoholu během hubnutí vyhnout obloukem. Nehledě na to, že podporuje chuť k jídlu a stírá zábrany.

3. Jíte málo

Může se to zdát jako nesmysl, ale za nedostatkem jídla a pocitem hladu se opravdu ukrývá nezdar v hubnutí. Jakmile totiž budete málo jíst, tělo začne hledat energii, kde se dá a většinou hned sáhne po svalové hmotě. Oproti tomu tukové zásoby zůstanou nedotčeny. Dokonce s každým novým jídlem si organismus začne kalorie uschovávat na horší časy, což se po čase může projevit nevzhlednou celulitidou. K dietám je tedy třeba přistupovat velice opatrně.