IKEA hlásí i přes pandemii růst tržeb o více než 6 % a téměř třetinový podíl on-linu

Obchodní dům IKEA IKEA

Společnost Ingka Group dnes oznámila, že ve finančním roce 2021 zaznamenala maloobchodní tržby ve výši 37,4 miliardy eur, což představuje nárůst o 6,3 % v porovnání s minulým finančním rokem. Podíl on-line prodejů vzrostl z 18 na 30 %. Navzdory výzvám, které s sebou přinesla pandemie, otevřela IKEA první obchodní dům ve Slovinsku a dalších 25 nových lokalitách.

Přečtěte si také

Kombucha: Co je to za nápoj a jak ho připravit krok za krokem?
Kombucha: Co je to za nápoj a jak ho připravit krok za krokem?

Společnost Ingka Group vlastní a provozuje prodejní kanály IKEA na základě franšízových smluv se společností Inter IKEA Systems B.V. S obchodními domy ve 32 zemích jde o největšího maloobchodního prodejce IKEA a její prodeje představují přibližně 90 % maloobchodních tržeb této značky.

IKEA sází na digitalizaci

Pandemie ovlivnila už tak rychle se měnící maloobchodní prostředí omezeními a uzavíráním obchodů, což vedlo ke zrychlení digitální transformace společnosti. Přeměna obchodních domů, aby sloužily také jako zásobovací centra, ale také vylepšení webových stránek IKEA.cz a spuštění nové aplikace IKEA vedly ke zvýšení podílu on-line prodeje z 18 na 30 %.

„Jsem skutečně hrdý na to, co jsme v minulém roce dokázali – rostli jsme nejen jako společnost, ale také jako lídři a lidé. Přestože jsme se pohybovali v pro nás zcela neznámých podmínkách, i nadále jsme projevovali neuvěřitelné odhodlání a podnikavost s jasnou ambicí vytvořit lepší IKEA. Všichni zaměstnanci IKEA jsou součástí tohoto úspěchu, a protože doba je stále náročná, je důležité, abychom si i nadále zachovali optimistického ducha a odvahu,“ uvedl Jesper Brodin, generální ředitel společnosti Ingka Group.

Nové pobočky, technologie a eco-friendly přístup

IKEA otevřela svůj první obchodní dům ve Slovinsku a dalších 25 nových lokalitách, včetně inovativních zelených městských obchodních domů ve Vídni a Tokiu, a také IKEA Décoration v Paříži – první městský obchodní dům IKEA na světě, který nabízí výhradně doplňky a dekorace. Modernizace pomocí chytrých řešení a zlepšení zásobování vedlo k rychlejším dodacím lhůtám – zákazníci na mnoha trzích mohou nyní například v aplikaci IKEA skenovat výrobky, které si vyzvednou, a poté rychleji zaplatí.

Za poslední rok se navíc způsob, jakým lidé žijí, pracují a komunikují, dramaticky změnil – a zvýšila se potřeba multifunkčních a dobře uspořádaných obytných prostor. Společnost Ingka Group zaznamenala vyšší poptávku po kancelářském a venkovním nábytku a úložných řešeních.

Cílem společnosti taktéž je, aby se do roku 2030 stala klimaticky pozitivní. Na to vyčlenila 4 miliardy eur pro projekty v oblasti obnovitelné energie, aby dále snížila svou klimatickou stopu a přispěla k omezení globálního oteplování. Kromě toho je také zakládajícím členem kampaně UNFCCC Race to Zero – Retail Campaign, společně se společnostmi H&M, Kingfisher a Walmart, jejímž cílem je podpořit větší opatření v oblasti klimatu v maloobchodě.

Společnost Inter IKEA Systems B.V., která je vlastníkem konceptu IKEA a celosvětovým poskytovatelem licence IKEA, dnes rovněž oznámila celkové maloobchodní tržby IKEA ve výši 41,9 miliardy eur v rámci všech 12 skupin franšízových společností.

Finanční výsledky IKEA Česká republika budou zveřejněné až po auditu v lednu 2022.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz