Na proticovidových opatřeních nešetří. Za zdraví zákazníků platí řetězce stovky milionů korun

Bezpečí zákazníků je pro řetězce jednoznačně na prvním místě Shutterstock

Dezinfekce u vstupů do prodejen, označení dvoumetrových rozestupů, doporučení hlásaná z instore rádií. To je jen zlomek z proticovidových opatření, která jako zákazníci v supermarketech a hypermarketech vídáme. Ve skutečnosti jsou hygienická pravidla s tím spojená mnohem rozsáhlejší a až nepředstavitelně nákladná. Jak to u řetězců vypadá?

Přečtěte si také

Orientální kombucha: zakalená vitamínová bomba je u Čechů ve velké oblibě
Orientální kombucha: zakalená vitamínová bomba je u Čechů ve velké oblibě

110 000 litrů dezinfekce

Do opatření v boji s pandemií koronaviru investoval Penny Market přes sto milionů korun. Celkem za rok 2020 na ochranu před nákazou covid-19 zajistil na 110 000 litrů dezinfekce, 650 000 roušek, 75 miliónů jednorázových rukavic, všechny své prodejny vybavil ochrannými plexiskly (1 600 pokladen) a automatickými desinfekčními přístroji.

Od vypuknutí epidemie zavedl také mimořádné úklidy prodejen a dezinfekci nákupních vozíků i košíků. Svým zaměstnancům poskytuje po celou dobu v rámci prevence zdarma citrusy, pomeranče, zázvor, čaje a další produkty na posílení imunity. A na mimořádných odměnách rozdělil taktéž dalších téměř sto miliónů korun.

Dezinfekce bývá běžně k dispozici u vchodů do prodejen Vitalia

Denně nové respirátory

I Albert vynakládá mimořádné úsilí na to, aby prodejny zůstaly bezpečným místem jak k nákupu pro zákazníky, tak k práci pro zaměstnance. Vnímá jako klíčové, aby mohli lidé nakupovat potraviny a ostatní základní potřeby i za stávající situace.

Od začátku krize proto investoval už stovky milionů korun. Zaměstnanci prodejny pravidelně sanitují, dezinfikují a komunikují se zákazníky bezpečnostní opatření včetně dodržování rozestupů. Lepší ochranu se snaží poskytovat Albert i svým zaměstnancům, kterým každý den plánuje poskytovat nové respirátory.

Také Albert vyplácel svým zaměstnancům bonusy za mimořádné úsilí – náklady na tyto odměny činily řádově několik desítek milionů korun.

Nadstandardní hygienická opatření

Zdraví a bezpečí zákazníků i zaměstnanců je v neposlední řadě prioritou i pro Kaufland. Proto od samého začátku pandemie koronaviru začali ve svých prodejnách zavádět nadstandardní hygienická opatření. Zvýšili četnost úklidu a intenzitu čištění nákupních košíků a vozíků a u vchodu do prodejen zřídili hygienické stanice s dezinfekčním prostředkem a ubrousky.

Zároveň vyčlenili jednoho pracovníka bezpečnostní agentury, který kontroluje vstup na prodejní plochu a aktivně nabízí zákazníkům u vstupu do prodejny dezinfekci. Na konkrétní hygienická opatření pak pravidelně upozorňují zákazníky in-store rádia.

U pokladen a informací nainstalovali ochranná plexiskla a v pokladní zóně na podlaze vyznačili doporučené dvoumetrové rozestupy. Ochrannými plexiskly zakryli i celou nabídku pečiva, u níž taktéž přidali k dispozici jednorázové rukavice, podávací kleště a obalový materiál.

Účinnost jejich hygienických opatření potvrdil také prestižní audit nezávislé certifikační společnosti TÜV SÜD Czech, který získali jako jediný obchodní řetězec v České republice.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz