Eskimo mění název. Dánský výrobce oblíbené zmrzliny se rozhodl pro změnu

Známá zmrzlina mění svůj název. Eskimo už v mrazácích nenajdete Min / Pexels

Lahodnou zmrzlinu už pod názvem Eskimo v mrazácích nenajdete, dánská společnost Hansens Is změní toto její původní, oblíbené jméno. Podle prohlášení vedení výrobce bude vybrán vhodnější název z důvodu kritiky nejen od obyvatel arktických zemí, která trvá už řadu let.

Přečtěte si také

Důchodci chtějí znovu vyhrazené hodiny v supermarketech. Ministr Prymula jim naději sebral
Důchodci chtějí znovu vyhrazené hodiny v supermarketech. Ministr Prymula jim naději sebral

Eskimo. Tak se jmenuje a jmenovala oblíbená zmrzlina, kterou možná také znáte. Podle některých však tento zavádějící název mohl urážet Inuity a obyvatele pocházející z arktických oblastí. Přestože navzdory kritice společnost Hansens Is celá léta nereagovala na volání po úpravě, nyní se její vedení konečně rozhodlo pro změnu. Spouštěčem se prý staly debaty o „hanlivém a urážlivém jednání proti menšinám”.

Eskimo. Líbivý název, nebo urážlivý výraz?

Podle Aaji Chemnitz Larsenové, zástupkyně Grónska v dánském parlamentu, je výraz eskimo vnímán řadou obyvatel jako hanlivé označení. V překladu totiž tento termín znamená „pojídači syrového masa”. Proto je změna názvu jedinou cestou, jak Inuitům a dalším obyvatelům chladných zemí projevit respekt a úctu.

Zmrzlina Eskimo se těší velké popularitě v mnoha zemích Ida Marie Odgaard/ AFP

Volání po změnách

Změna v názvu zmrzliny přišla až nyní, přestože po ní lidé volali již od 70. let minulého století. A podle Aaji Larsenové by snad podobný řetězec událostí mohl následovat i v budoucnu – názvy by mohly změnit i další společnosti, například Premier Is, výrobce zmrzliny Kæmpe Eskimo. Podle zástupkyně Grónska však tato společnost změnu názvu zmrzliny zatím údajně neplánuje.

Po změnách přitom sahá čím dál tím více firem. Nedávno jsme psali v našem článku o problémech výrobce rýže, jenž měl na svých obalech vyobrazeného černocha. Přestože jde zatím hlavně o americkou záležitost, zůstává otázkou, jestli se problém rasové nerovnosti nebude brzy řešit i v Evropě.

Ani v České republice bychom se totiž nemuseli vyhnout redesignu některých obalů. Například na tyčince Kofila od Orionu je mouřenín popíjející kávu už téměř 100 let. Oproti tomu značka Julius Meinl svoje původní logo s mouřenínem již v minulosti změnila na jednobarevné červené.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!