Černoši zmizí z obalů i názvů některých produktů

K čokoládové tyčince Kofila neodmyslitelně patří logo s mouřenínem Nestle.cz

Spousta zahraničních značek nechce dále podporovat rasové stereotypy, a nebude tedy zobrazovat na obalech černochy. Některé firmy ze stejného důvodu mění i názvy produktů. K této postupné změně spěje svět už delší dobu, svou roli ale určitě sehrály i události, ke kterým došlo v poslední době ve Spojených státech amerických. Pro nový design výrobků se rozhodly například Mrs. Butterworth's, Uncle Ben's nebo Aunt Jemima.

Přečtěte si také

Podniky jsou zavřené. Jak a čím doma našlehat mléko jako z kavárny? Je to snadné
Podniky jsou zavřené. Jak a čím doma našlehat mléko jako z kavárny? Je to snadné

Postava černocha zmizí z loga rýže Uncle Ben's

Mrzi prvními se odhodlala ke změně loga společnost Mars, která vyrábí rýži Uncle Ben's. Podle zástupců firmy je právě nyní ideální čas vyvinout novou vizuální identitu značky. Její logo zobrazuje farmáře známého jako strýčka Bena, který vynikal v pěstování rýže.

Nad tradicí v Americe vítězí rovnost a korektnost

Obaly, které byly symbolem značek desítky let, nyní projdou redesignem. Americké společnosti chtějí být korektní, a nebudou tedy podporovat rasové ani jiné stereotypy. Změna je podle zástupců daných firem potřeba tam, kde je balení produktů v rozporu s hodnotami značky. Podobu nových log zatím neznáme, používat se budou zřejmě od podzimu.

„Pracujeme na pokroku směrem k rasové rovnosti prostřednictvím několika iniciativ. Musíme změnit pohled na naše portfolio značek a zajistit, aby odrážely naše hodnoty a splňovaly očekávání našich spotřebitelů,“ prohlásila společnost Pepsi, která je vlastníkem firmy Quaker Oats, vyrábějící sirupy a další potraviny Aunt Jemima.

Podle profesorky Riché Richardson z Cornell University je tento obrázek černošky založený na stereotypu oddané služebné, která živí děti svých bílých pánů a zanedbává vlastní potomky.

Zmizí z rýže Uncle Ben's černoch? Uncle Ben's

Kofila v akci

Kupte se slevou Kofila Orion.

Porovnat slevy

Budou se měnit i loga českých značek?

Zatím jde hlavně o americkou záležitost. Otázkou zůstává, jestli se problém rasové nerovnosti nebude brzy řešit i v Evropě. Ani v České republice bychom se nevyhnuli redesignu některých obalů. Například na tyčince Kofila od Orionu je mouřenín popíjející kávu už téměř 100 let. Oproti tomu značka Julius Meinl svoje původní logo s mouřenínem již v minulosti změnila na jednobarevné červené.

„Není to jen hra. Pokračuje snaha, aby všechno bylo korektní. A může přijít doba, že lidi bude iritovat úplně všechno,“ komentuje aktuální situaci kreativní ředitel reklamní agentury Ogilvy Tomáš Belko.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!