Věrnostní kartičky obchodů nahrazují mobilní aplikace, lidé se ale obávají sledování

Nákupní seznam, účtenky i slevy na míru teď můžete mít v jedné aplikaci Canva

Obliba věrnostních programů neklesá, v ČR je dnes už nabízí téměř každý obchodník. Jen plastové kartičky v peněženkách postupně nahrazují mobilní aplikace. Nákupní seznam a slevy na míru můžete mít v jedné aplikaci Kupi.cz. Nově si však můžete stáhnout i aplikace největších řetězců v zemi – Lidlu nebo Albertu. Někteří zákazníci mají ale obavy, že je firmy mohou sledovat.

Přečtěte si také

Kupi.cz spouští Vánoční soutěž s Kauflandem o nákupy v hodnotě 3 000 Kč, 1 500 Kč a 500 Kč!
Kupi.cz spouští Vánoční soutěž s Kauflandem o nákupy  v hodnotě 3 000 Kč, 1 500 Kč a 500 Kč!

Digitální věrnostní programy vyhovují obchodníkům i většině klientů

Elektronickou verzi věrnostních programů si pochvalují nejen zákazníci, kteří mají větší přehled o slevách, nýbrž i obchodníci. Ti totiž díky nim přesně vědí, co u nich klienti nakupují, a mohou tak nabídku výhod personalizovat.

Chytré mobilní telefony se každým dnem stávají běžnějšími a dostupnějšími pro stále větší počet lidí. Jsme přesvědčení, že tento trend bude i dál sílit. Protože se snažíme být moderní, snažíme se jít právě touto digitální cestou bez zbytečného plastu,“ popisuje mluvčí společnosti Lidl Iveta Barabášová.

Věrnostní kartičky z peněženek pomalu mizí, uložit si je bezpečně můžete do aplikace Kupi.cz Kupi.cz

Může dojít ke zneužití dat

Chytré aplikace toho zvládnou mnohem víc než plastové kartičky. Ukládají historii nákupů, cíleně doporučují zlevněné zboží nebo pomáhají s nákupními seznamy. Otázkou však zůstává, jak budou obchodníci s daty zákazníků nakládat. Měli by je využívat jen proto, aby klienty co nejlépe informovali o svých nabídkách – a přitom samozřejmě nesmí zapomenout na GDPR směrnice.

Ke zneužití osobních údajů může dojít i na straně správce, v těchto případech tedy obchodníků, kteří se mohou zpronevěřit tomu, na čem se dohodli se zákazníkem, nebo na tom, co budou s daty dělat,“ varuje Martin Cach ze Spolku pro ochranu osobních údajů ke zneužití dat.

Vyberete si plastovou kartu nebo mobilní aplikaci?

U některých řetězců si zákazníci mohou vybrat, jestli zůstanou u klasických kartiček nebo se přizpůsobí inovacím. Tento postup zvolil například Kaufland, který je dle tržeb dvojkou na českém trhu. Podle tiskové mluvčí se tímto krokem snaží vyjít vstříc i těm, kdo nevlastní chytré telefony, případně mají strach poskytovat svoje osobní údaje.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz