Makro rozjíždí e-shop: Je dalším řetězcem, který začne prodávat zboží po internetu

Internetových obchodů bude přibývat Canva

Jak se zdá, koronavirus se stal spouštěčem velkého množství nových projektů, které sice nejspíš plánované byly, ale nijak prioritně, a s jejich realizací se čekalo na příhodnější dobu. Spousta obchodníků však takřka ze dne na den musela přehodnotit své plány.

Přečtěte si také

Potravinovým bankám dochází zásoby, ohrožena je i listopadová sbírka potravin
Potravinovým bankám dochází zásoby, ohrožena je i listopadová sbírka potravin

Koronavirus si pro obchodníky přichystal velkou zatěžkávací zkoušku

Nikoho se totiž dopředu neptal, zda může přijít.

Nakupování potravin se tak stalo noční můrou prodavaček i samotných zákazníků. Parkoviště byla přeplněná, v uličkách obchodů se nedalo hnout a základní zboží mnohdy chybělo. Zákazníci byli ze všech opatření nervózní a báli se nákazy, vytipovat si dobu, kdy bude v obchodech nejméně lidí, prostě nešlo.

Vedení obchodů v retailu tak zažívalo mnoho zatěžkávacích zkoušek a nebyl čas ztrácet čas. Muselo se reagovat rychle – zavést dezinfekční stojany do prodejen, plexiskla k pokladnám, nalepit na podlahy distanční pásky, celkově zvýšit hygienická opatření, zabalit pečivo do sáčků a mnohé další.

V rámci možností všechna bezpečnostní opatření vedení řetězců zvládla zajistit bravurně a v krátké době, ale kdyby měly obchody vlastní e-shopy, bylo by to o něčem jiném.

Mnoho lidí by do obchodu během koronaviru nechodilo, kdyby bylo jednodušší nakoupit potraviny online Alexas_Fotos / Pixabay.com

Mít vlastní e-shop je obrovská konkurenční výhoda

Ovšem ten, kdo měl v té době už internetový obchod, byl ve značné výhodě oproti všem ostatním.

Internetoví prodejci se tak mohli soustředit na doplňkové služby šité koronaviru na míru. Tesco přišlo se službou Tesco Zásilka a Rohlík se službou Suchý Rohlík, který umožnil nákup trvanlivých potravin po celé České republice.

Zájem o služby Košíku, Rohlíku či Tesca rostl dosud nevídanou rychlostí. Košík byl dokonce nucen zavést hmotnostní omezení na 50 kilogramů nákupu na osobu, protože lidé objednávali zboží ve velkém, 10–15 % zákazníků tvořilo objednávky o celkové hmotnosti od 300 do 600 kilogramů na jeden nákup.

Kvůli koronaviru dokonce do té doby pro venkov nedostupný Rohlík své služby rozšířil i tam. Začal budovat regionální sklady, které sice v plánu byly, ovšem až na podzim. Koronavirus tuto expanzi tak o půl roku urychlil. Kromě rozšíření své působnosti na jiné oblasti než Prahu a Brno plánuje Rohlík v brzké době expandovat i do ostatních států Evropské unie. Je to příležitost, a byla by chyba ji nevyužít.

Kvůli koronaviru postupně přibývá prodejců potravin, u kterých si můžete nákup objednat online a nechat jej doručit až ke dveřím Freepik.com

Internetových obchodů bude přibývat jako hub po dešti

Po této koronavirové zkušenosti by bylo chybou obchodních řetězců, které dosud jen spoléhaly na své kamenné prodejny, nechytit se příležitosti a nezačít pracovat na vlastním internetovém obchodu. Sice nikdo netuší, zda koronavirus skutečně na podzim udeří znovu, ale důležité je být připraven.

E-shop Albert, COOP a Makro 

Už před časem Albert avizoval, že se konečně pustí do realizace plánu zřídit vlastní internetový obchod v Česku, tedy plánu, který byl už delší dobu na stole. Nebyl však vhodný čas. Že ten právě teď nastal, je nezpochybnitelně jasné. Na vlastním e-shopu pracuje také COOP.

Dalším prodejcem v řadě je Makro, které spouští e-shop mujobchod.cz pro členy aliance Můj obchod.

„E-shop Můj obchod zatím funguje v testovacím provozu, ale očekáváme, že počet zapojených prodejen i nabídka potravin se bude rozšiřovat,“ uvedla manažerka komunikace Makro Romana Nýdrle.

Přidat na Seznam.cz👈Přidejte si Kupi Magazín na homepage Seznamu!