Německý Lidl pod palbou kritiky. Hovězí a kuřecí maso před krádežemi chrání speciálními samolepkami, vepřové vynechává

Žena, která si v supermarketu vybírá maso Naty.M / Shutterstock.com

Na německých sociálních platformách se v posledních týdnech vede hlasitá debata o počínání obchodního řetězce Lidl. Ten se totiž již několik měsíců snaží chránit řadu prodávaných položek speciálními ochrannými samolepkami s čárovými kódy. Začínají se ale šířit spekulace, že některé potraviny vedení Lidlu úmyslně vynechává.

Přečtěte si také

Droždí, cukr a voda jsou doslova elixír pro rajčata. Příprava kvasnicového hnojiva je jednoduchá

Jak Lidl chrání maso proti krádeži?

Lidl se implementací speciálních ochranných samolepek snaží bojovat s krádežemi, které i v Německu za posledních několik měsíců stouply. Hlavním důvodem je nejspíš inflační vlna, která do Evropy v předchozích letech dorazila. Ta měla za následek zdražení téměř všeho, co je na trzích běžně dostupné. Pro mnohé spotřebitele je kvůli tomu situace téměř neúnosná, a i proto se ke krádežím uchylují.

Na německých sociálních platformách se každopádně šíří nařčení, že Lidl úmyslně vynechává vepřové maso, které z náboženských důvodů nemohou konzumovat muslimové. Někteří zákazníci německého Lidlu si všimli, že na kuřecím nebo hovězím masu takové samolepky normálně jsou a rozjeli na sociálních sítích velké téma.

Lidl bojuje s kritikou, zároveň se brání

Server Der Westen před pár dny zveřejnil několik reakcí nespokojených zákazníků. „Zabezpečí všechno maso proti krádeži, když zrovna nejde o vepřové,“ zveřejnil jednu z reakcí nespokojených zákazníků.

Vedení společnosti Lidl se k debatám pro server Der Westen vyjádřilo a snaží se bránit. „Abychom zabránili krádežím, některé položky zabezpečujeme. Řadí se tam také kuřecí, rybí, vepřové i hovězí maso. Jedná se o běžnou praxi v maloobchodním sektoru po celém Německu,“ napsal jeden ze zaměstnanců německého obchodníka.

Prodejna Lidl Vytautas Kielaitis / Shutterstock.com

Pravdou je, že lepení speciálních ochranných samolepek je v německém Lidlu už letitou praxí. Řetězec se totiž snaží výrazně omezit riziko krádeží. Díky speciálnímu čárovému kódu totiž prakticky není možné projít přes pokladny, neboť by se rozezněl výstražný alarm a pachatele by se následně ujala ochranka, další zaměstnanci a možná i policie.

K podobným opatřením se v minulosti uchýlily i další obchodní řetězce. Kromě Německa je možné speciální samolepky najít třeba i ve Švýcarsku nebo Rakousku a výjimkou není ani Česká republika. Řetězce do podobných opatření investují ve velkém, neboť krádeže i díky instalacím samoobslužných pokladen jsou v obchodech poměrně jednoduché.

Zdroj: Der Westen