Majitel Kofoly investuje už i do drogerie. Koupil podíl české značky Tierra Verde

Jannis Samaras si uvědomuje, že je při podnikání potřeba myslet i na planetu Zemi Kofola / Tierra Verde

Kofola sdružuje hned několik značek různých nápojů, například sirupy Jupí, pramenité vody Rajec nebo čerstvé šťávy UGO. V minulém týdnu její majitel Jannis Samaras a jeho žena koupili také třetinový podíl v české firmě Tierra Verde, zaměřené na výrobu ekologické a bezobalové drogerie.

Přečtěte si také

8 nejčastějších příznaků, kterými vás tělo upozorňuje na nedostatek živin
8 nejčastějších příznaků, kterými vás tělo upozorňuje na nedostatek živin

Jannis Samaras a podíly ve firmách

Jannis Samaras je známý především jako většinový vlastník Kofoly. Věděli jste však, že pod Kofolu nespadá jen typicky česká, bylinková limonáda, ale i další známé značky? A některé již pěknou řadu let:

  • Mezi roky 1996 až 1999 se Kofola rozrostla o sirupy Jupí, dětské limonády Jupík a zároveň si zaregistrovala Top Topic.
  • V roce 2004 a 2005 pod Kofolu začal spadat i Rajec a Chito Tonic.
  • Roku 2011 se díky Semtexu a Erektusu portfolio Kofoly rozšířilo i na pole energetických nápojů.
  • O 2 roky později jste si na trhu mohli koupit čerstvé ovocné a zeleninové šťávy UGO.
  • V roce 2018 Kofola koupila firmu LEROS (bylinné čaje) a Kláštornou (minerální vodu).
  • A minulý rok koupila i výrobce ciderů F. H. Prager a získala 100% podíl v Korunní a Ondrášovce.

Letos v březnu se nicméně vliv Jannise Samarase rozrostl o jednu další společnost – a tentokrát se nejedná se o limonády či nápoje, nýbrž o výrobce ekologické drogerie Tierra Verde. „Je to skvělá firma s velmi dobrým týmem a krásnými výrobky. Kéž by více firem mělo podobnou filosofii a cíle. Jsou pro mne inspirací,“ komentoval nákup Samaras. „Ekologie, udržitelnost a cirkulární ekonomika jsou témata, která řeším každý den, ale poprvé mám šanci zažít firmu, která má ve svém DNA tyto hodnoty od samého prvopočátku,“ dodává.

Co byste měli o firmě Tierra Verde vědět?

Jedná se o výrobce ekodrogerie a ekokosmetiky – co si pod tím představit? Celý sortiment čítá zhruba 200 produktů, z nichž jsou téměř všechny rozložitelné v přírodě. Dopad na životní prostředí je tedy jasný – a takový je i princip fungování Tierra Verde.

Společnost se snaží vyrábět produkty, které jsou ohleduplné nejen vůči planetě, ale také vůči lidskému zdraví. Ruku v ruce s ekologií jde i balení produktů. Tierra Verde dodává například vratné kanystry a kbelíky, s kterými si následně zákazníci v drogeriích stáčejí produkty, které potřebují – může se jednat o gel do myčky, prací prášek, aviváž či spoustu dalšího.

Kde sehnat eko přípravky v akci?

Kam Kofola směřuje?

Tierra Verde má zajisté know-how, které by v budoucnu mohlo Kofole pomoci v ekologičtějším balení produktů. Dovedete si představit, že byste si šli do obchodu načepovat Kofolu do vlastních lahví? Uvidíme časem – že je však u nápojových firem ekologie velkým tématem není nic nového. Dokazuje to například i nedávno oznámený dokončený vývoj první papírové láhve ve firmě Coca-Cola. Dočkáme se něčeho podobného i u Kofoly? Nechme se překvapit.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz