V obchodech s módou probíhají čistky, H&M uzavře 350 svých prodejen

I H&M zavírá některé své obchody Canva

Pandemie koronaviru má drtivý dopad na oblast obchodu po celém světě. Jedním z nejvíce postižených sektorů je bezesporu oděvní průmysl. I takoví giganti jako H&M tak oznamují masové zavírání kamenných prodejen a jejich přesun do online prostoru.

Přečtěte si také

Ikea slaví 30 let v Česku. Jak se proměnila v průběhu desetiletí?
Ikea slaví 30 let v Česku. Jak se proměnila v průběhu desetiletí?

H&M uzavře 350 obchodů

Druhý největší oděvní řetězec na světě, švédská značka H&M, oznámil, že plánuje do konce roku 2021 uzavřít na 350 svých kamenných prodejen. Chce sice zároveň 100 nových otevřít, i přesto se ale primárně bude soustředit na expanzi do online prostoru.

Stále víc našich zákazníků začalo během koronavirové pandemie nakupovat online. Oceňují především, jaké pohodlí, interakci a zároveň inspiraci jim nabízí těsná spolupráce e-shopů s kamennými prodejnami,“ oznámila ve výroční zprávě Helena Helmersson, CEO H&M Group.

V současné době má společnost H&M 5 076 kamenných prodejen po celém světě.

V H&M bývalo veselo. Místo slavnostního otevírání se teď však „Háemka“ po celém světě smutně zavírají H&M

Budoucnost je v internetových obchodech

Lidé nepřestali nakupovat, jen se z kamenných obchodů přesunuli do těch virtuálních. Z toho důvodu jsou to právě digitální technologie, do kterých teď H&M plánuje investovat nejvíce. Cílem firmy je totiž dosáhnout ještě rozsáhlejší integrace e-shopu a kamenných prodejen. Online prodej sice drží značku nad vodou, ale sám o sobě k dosažení takových obratů, na které je společnost zvyklá, zatím nestačí.

Gap uzavírá obchody, které nemají perspektivu

Uzavírání obchodů po celém světě ohlašují jedna za druhou i ostatní módní značky. Jednou z nich je Gap, která už počátkem roku 2020 uzavřela svých 40 obchodů, přičemž v horizontu dvou let (od roku 2020) jich plánuje uzavřít dalších 190.

Je ovšem velice pravděpodobné, že by k uzavření dříve či později došlo i bez přičinění koronaviru. Dle prohlášení na oficiálních webových stránkách značky se totiž uzavírají obchody, které dlouhodobě nedosahují dobrých výsledků, a vedení v nich proto nevidí žádný potenciál.

Vylidněno – tak to dnes vypadá ve všech obchodních centrech Mike Mike / Pixabay

O 251 obchodů Victoria’s Secret méně

V důsledku 46% poklesu prodejů v prvním fiskálním kvartálu roku 2020 se k podobnému kroku rozhodla také firma L Brands, která vlastní i značku Victoria’s Secret. Ta plánuje uzavřít 251 prodejen Victoria’s Secret ve Spojených státech a v Kanadě.

Inditex do roku 2022 zruší 1 200 menších obchodů

Úplně uzavřít své obchody v Číně se rozhodla španělská firma Inditex u tří svých značek, a to Bershka (34 obchodů v Číně), Pull & Bear (37 obchodů v Číně) a Stradivarius (22 obchodů v Číně). I nadále však v Číně ponechá značky, jako jsou Zara, Zara Home, Massimo Duti a Oysho.

Záměrem Inditexu je uzavírat menší obchody i nadále – v plánu je tak učinit u 1 200 menších obchodů, a to do roku 2022.

Douglas zřejmě zruší 500 svých obchodů

Proslýchá se také, že k velkým změnám v brzké době dojde u prodejce parfémů a kosmetiky Douglas, která po celém světě provozuje na 1 700 kamenných prodejen.

Německá firma podle informací, které se do médií dostaly od dobře obeznámeného manažera Douglasu, plánuje uzavřít přibližně 500 svých obchodů.

Obchody s potravinami Marks & Spencer jsou v ČR zavřené Marks & Spencer

Dočasné uzavírání u Marks & Spencer

Velké změny se ovšem nedávno děly i u britské, primárně oděvní firmy Marks & Spencer.

Jak je známo, firma kromě oblečení prodávala i potraviny, nicméně právě kvůli uzavření obchodů v důsledku koronaviru se nevyplatilo držet obchody s potravinami v České republice dále otevřené, a tak se vedení rozhodlo pro jejich dočasné uzavření.

Svou troškou do mlýna však přispěly i komplikace spojené s Brexitem, což bude mít zřejmě i v budoucnosti za následek zhoršení dostupnosti některých potravin.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz