Decathlon představil svou maloobchodní laboratoř, budoucnost sportovních prodejen

Obchod Decathlon AB-lifepct / Shutterstock.com

Jak přilákat více zákazníků? Lidé méně utrácí a kdo chce konkurovat v boji o zákazníky, musí vědět, jak je přitáhnout. Stále více obchodníků investuje peníze do inovace prodejen, aby nebyly jen prostorem s regály plnými zboží, ale také místem, kde si zákazník nákup opravdu užije. Udělat nakupování zábavným znamená změnit prostředí a umístit nové technologie. Decathlon se do toho pustil a představil svou maloobchodní laboratoř, ve které vidí budoucnost nakupování.

Přečtěte si také

Češi si zvolili nejoblíbenější e-shop roku. Zabodovala Alza, Knihobot i výrobci montessori hraček

Co je Decathlon Retail Lab a jak funguje?

Decathlon nevytvořil laboratorní obchod poprvé, už v roce 2020 otevřel obchod s názvem Decathlon X ve svém francouzském sídle ve Villeneuve d'Ascq.

Od té doby ho ale převzal outdoorový prodejce Alltricks a Decathlon přesunul svou laboratoř do San Fernando de Henares poblíž Madridu a pojmenoval ji Decathlon Retail Lab.

Cílem je odstoupit od klasického prodeje a udělat nakupování všech produktů zábavným. Do prodejny byla přidána přehlídková mola, figuríny a někdy i obrazovky, které propagují aktuální vlajkové produkty.

Obchod působí estetickým dojmem a zároveň umožňuje zákazníkovi lépe vybrat produkt, který potřebuje. Prostor obchodu není složen ze sekvencí uliček, ale je navržen spíše v podobě shop-in-shops, aby se zajistila plynulá cirkulace zákazníků.

Jean Cabaud, šéf týmu Retail Lab v Decathlon, uvedl: „Založili jsme laboratoř ve stávající prodejně, abychom prozkoumali a sledovali, jak se tato nová řešení chovají v tradičním prostředí prodejny. Neporušujeme kodexy konceptu, ale modernizujeme je. Zachováváme myšlenku kontinuity mezi současnou a budoucí zkušeností.“

Doplňte při sportu energii

Nákupní zážitek mění hlavně digitalizace

Mezi největší inovace patří digitalizace. Typickým příkladem je skener velikosti nohy zákazníka, který doporučí vhodnou obuv. K dispozici je i produktový srovnávač, zákazníci mohou porovnat vlastnosti dvou modelů bot díky RFID čipům na produktech.

Na speciální stojan může zákazník umístit dva modely bot a na obrazovce se mu zobrazí jejich charakteristiky, které usnadní výběr. Technologie RFID šetří čas zákazníkům i zaměstnancům. Zákazníci si mohou s pomocí této technologie vybírat a nakupovat produkty, o které mají zájem, a následně si je ve sběrném prostoru vyzvednout.

Nabídka obuvi v obchodě Decathlon Yuliasis / Shutterstock.com

Prostřednictvím terminálu se spotřebitel identifikuje, aby znal lokační číslo svého balíku. Poté vstoupí do místnosti, kde jsou produkty umístěny na očíslovaných policích. V případě jakéhokoliv problému může zákazník zazvonit a přivolat zaměstnance. RFID také umožňuje zjednodušený systém samoskenování Scan&Go u pokladen.

Zákazníci si již nemusí stahovat aplikaci, stačí naskenovat QR kódy u vstupu a výstupu. V obchodě nejsou k dispozici jen nové produkty, nechybí ani celá sekce se second handem a půjčovnou. Jelikož je zde také zábavná zóna s multisportovním simulátorem, žádný zákazník se tu nudit nebude.

Recept, jak zvýšit zájem o kamenné obchody

V době rostoucího zájmu o nakupování v e-shopech je důležité umět zákazníky nalákat do kamenných obchodů. Decathlon zaměřil svůj koncept tak, aby bylo nakupování zábava a každý snáze našel vhodný produkt. Tento francouzský prodejce sportovní módy klade velký důraz na prezentaci produktů a investice do inovace může znamenat výrazně větší příliv zákazníků.

Není zdaleka jediný, kdo sází na inovace a zážitek z nakupování, s chytrými technologiemi a novými koncepty experimentuje například také H&M, Nike a další giganti.

Zdroje: Republik-retail.fr, Retaildetail.eu