Decathlon představil svou maloobchodní laboratoř, budoucnost sportovních prodejen

Obchod Decathlon AB-lifepct / Shutterstock.com

Jak přilákat více zákazníků? Lidé méně utrácí a kdo chce konkurovat v boji o zákazníky, musí vědět, jak je přitáhnout. Stále více obchodníků investuje peníze do inovace prodejen, aby nebyly jen prostorem s regály plnými zboží, ale také místem, kde si zákazník nákup opravdu užije. Udělat nakupování zábavným znamená změnit prostředí a umístit nové technologie. Decathlon se do toho pustil a představil svou maloobchodní laboratoř, ve které vidí budoucnost nakupování.

Přečtěte si také

Všimli jste si někdy duhových odlesků na šunce? Znamená to, že je zkažená? Studie přinesla překvapivé odhalení

Co je Decathlon Retail Lab a jak funguje?

Decathlon nevytvořil laboratorní obchod poprvé, už v roce 2020 otevřel obchod s názvem Decathlon X ve svém francouzském sídle ve Villeneuve d'Ascq.

Od té doby ho ale převzal outdoorový prodejce Alltricks a Decathlon přesunul svou laboratoř do San Fernando de Henares poblíž Madridu a pojmenoval ji Decathlon Retail Lab.

Cílem je odstoupit od klasického prodeje a udělat nakupování všech produktů zábavným. Do prodejny byla přidána přehlídková mola, figuríny a někdy i obrazovky, které propagují aktuální vlajkové produkty.

Obchod působí estetickým dojmem a zároveň umožňuje zákazníkovi lépe vybrat produkt, který potřebuje. Prostor obchodu není složen ze sekvencí uliček, ale je navržen spíše v podobě shop-in-shops, aby se zajistila plynulá cirkulace zákazníků.

Jean Cabaud, šéf týmu Retail Lab v Decathlon, uvedl: „Založili jsme laboratoř ve stávající prodejně, abychom prozkoumali a sledovali, jak se tato nová řešení chovají v tradičním prostředí prodejny. Neporušujeme kodexy konceptu, ale modernizujeme je. Zachováváme myšlenku kontinuity mezi současnou a budoucí zkušeností.“

Doplňte při sportu energii

Nákupní zážitek mění hlavně digitalizace

Mezi největší inovace patří digitalizace. Typickým příkladem je skener velikosti nohy zákazníka, který doporučí vhodnou obuv. K dispozici je i produktový srovnávač, zákazníci mohou porovnat vlastnosti dvou modelů bot díky RFID čipům na produktech.

Na speciální stojan může zákazník umístit dva modely bot a na obrazovce se mu zobrazí jejich charakteristiky, které usnadní výběr. Technologie RFID šetří čas zákazníkům i zaměstnancům. Zákazníci si mohou s pomocí této technologie vybírat a nakupovat produkty, o které mají zájem, a následně si je ve sběrném prostoru vyzvednout.

Nabídka obuvi v obchodě Decathlon Yuliasis / Shutterstock.com

Prostřednictvím terminálu se spotřebitel identifikuje, aby znal lokační číslo svého balíku. Poté vstoupí do místnosti, kde jsou produkty umístěny na očíslovaných policích. V případě jakéhokoliv problému může zákazník zazvonit a přivolat zaměstnance. RFID také umožňuje zjednodušený systém samoskenování Scan&Go u pokladen.

Zákazníci si již nemusí stahovat aplikaci, stačí naskenovat QR kódy u vstupu a výstupu. V obchodě nejsou k dispozici jen nové produkty, nechybí ani celá sekce se second handem a půjčovnou. Jelikož je zde také zábavná zóna s multisportovním simulátorem, žádný zákazník se tu nudit nebude.

Recept, jak zvýšit zájem o kamenné obchody

V době rostoucího zájmu o nakupování v e-shopech je důležité umět zákazníky nalákat do kamenných obchodů. Decathlon zaměřil svůj koncept tak, aby bylo nakupování zábava a každý snáze našel vhodný produkt. Tento francouzský prodejce sportovní módy klade velký důraz na prezentaci produktů a investice do inovace může znamenat výrazně větší příliv zákazníků.

Není zdaleka jediný, kdo sází na inovace a zážitek z nakupování, s chytrými technologiemi a novými koncepty experimentuje například také H&M, Nike a další giganti.

Zdroje: Republik-retail.fr, Retaildetail.eu