Jen co vešel do prodeje, byl okamžitě pryč. Někde ještě dříve, než se k němu vůbec dostali zákazníci čekající v dlouhých frontách. Limitovaný skleněný kelímek ve tvaru medvídka, který kavárenský řetězec Starbucks představil jako letošní vánoční limitovanou edici, vyvolal ohromnou vlnu šílenství. Bude novinka, kvůli které se lidé neváhají dokonce poprat, dostupná i v Česku? A na jaké vánoční limitované kávy se můžeme tento rok těšit?
„Vaše drinky nikdy nevypadaly roztomileji,“ napsal americký Starbucks na své stránky při listopadovém uvedení sezónního kelímku Bearista (název vznikl spojením slov „bear“ jako medvěd a „barista“ ). A v tu chvíli rozpoutal naprosté šílenství. Hrneček ve tvaru medvídka se zelenou čepicí a brčkem se ihned dostal do hledáčku fanoušků kavárenského řetězce i lovců předmětů z limitovaných edic.
V den uvedení se před pobočkami od rána tvořily dlouhé fronty, někteří na sociálních sítích dokonce přiznávali, že přede dveřmi viděli první nedočkavce kempovat již od předešlé noci. Zákazníci ale měli krátce po otevření zjistit, že počet kusů byl na každou pobočku omezený. Někde byly kelímky dostupné pouze po jednom či dvou, jinde jich bylo třeba jen šest.
„Nějaké holky se o ně u našeho Starbucksu popraly. Jak je možné, že jste do prodejen poslali jen 2–8 kusů?“ reaguje na situaci pod instagramovým příspěvkem společnosti jedna z uživatelek.
Ani první místo ve frontě ale nebylo zárukou úspěchu. Jak uvádí svědectví mnoha přispěvatelů na sítích TikTok a Instagram, v některých kavárnách byly kelímky s čepičkou vyprodané ještě před otevíračkou, protože si je rozebral personál.
„Byla jsem tam hned od otevření v 5:00 a bylo mi řečeno, že už jsou vyprodané. Když jsem se ptala, jak je to možné, obsluha mi přiznala, že si je (kelímky Bearista, pozn. red.) koupili všichni baristé. Jako zákazníci jsme neměli žádnou šanci,“ píše zase jiná komentující.
Společnost Starbucks se následně zákazníkům omluvila. „Zájem výrazně předčil naše očekávání. Chápeme, že mnoho zákazníků bylo z kelímku nadšených, a omlouváme se za zklamání, které mohlo tímto vzniknout,“ uvedl řetězec.
Vzhledem k obrovské poptávce nás potom samozřejmě zajímalo, zda bude možné virální skleněné kelímky ve tvaru medvědů zakoupit i u nás.
„Skleněné hrnečky Bearista byly připraveny speciálně pro americký trh. V naší vánoční nabídce se bohužel neobjeví,“ sděluje na dotaz redakce Kupi Michal Holotík, Marketing Senior Manager Starbucks CZ/SK.
Přesto ale nemusí čeští milovníci vánočních limitek odcházet s prázdnou. V našich kavárnách Starbucks si můžete od listopadu koupit některý z hrnečků, kelímků a termohrnků ve svátečních motivech a barvách.
„Naše standardní vánoční kolekce je již dostupná ve všech kavárnách a bude v prodeji až do konce roku, případně do vyprodání zásob. Ceny hrnečků a termosek se pohybují v rozmezí od 490 do 790 Kč podle použitého materiálu,“ přibližuje pro Kupi Hotolík.
Hvězdou sezóny je potom podle sociálních sítí zejména exkluzivní bílý hrnek s perníčkem, který je dostupný pouze pro členy programu Starbucks Rewards.
Spolu se zimní nabídkou nádobí pak na menu přibývají také sezónní sváteční nápoje. Ani letos nechybí ve Starbucks populární karamelovo-oříškové Toffee Nut Latte a perníčkové Gingerbread Latte v horké, ledové i frappuccino variantě. Letos je navíc doplňuje krémová čokoládová novinka Mocha Mousse Latte.
Také kavárny Costa Coffee už vrátily do nabídky své každoročně nejžádanější perníkové caffè latte, tentokrát ale vylepšené o perníkovou šlehačku v ceně.
Na šálek horkého perníčkového latte si můžete skočit už také do poboček CrossCafe nebo do obchodů Tchibo, které letos k vánočním limitkám přidaly i kávu s vaječným likérem neboli Cafe Vaječňák.
Zdroje: NBC News, Kupi.cz, CostaCoffee, CrossCafe, Tchibo