Řetězce se vrhají do onlinu. Po Kauflandu spouští vlastní e-shop Billa

Billa e-shop Billa.cz

Billa spustila vlastní e-shop, kde zákazníkům nabízí na 9 000 produktů. Chystá se tak konkurovat zavedeným online supermarketům, jako jsou Tesco, Kaufland, Košík.cz nebo jednička na trhu Rohlík.cz. Zákazníkům nabízí doručení nákupu v Praze, Mladé Boleslavi a Brně do 3 hodin od objednání, nad 500 Kč navíc zcela zdarma. Do roku 2025 navíc chystá další rozšíření a vlastní aplikaci.

Přečtěte si také

Výběr hotovosti v supermarketu: Většina Čechů ani netuší, že si může u pokladny vybrat peníze ze svého účtu

Billa spouští vlastní e-shop

Billa se vrhá do onlinu. Oficiálnímu spuštění jejího e-shopu, který už nyní čítá 9 000 položek včetně potravin a dalšího spotřebního zboží, předcházelo zhruba půl roku pilotního provozu. Během něj na e-shopu přistálo téměř 29 tisíc objednávek, které čítaly především banány, rajčata, pivo či nejrůznější pečivo.

Ze skladu v Horních Počernicích míří nákupy do Prahy a Středních Čech, na východě rozváží Billa nákupy v Brně a okolí až ke Slavkovu.

Kaufland Online Marketplace Kaufland.cz

E-shop má Tesco, Lidl i Kaufland

Své e-shopy už provozují i supermarkety Tesco, které rozváží nákupy více než 6 milionům lidí po celé republice, Albert, Lidl, který dlouhodobě provozuje e-shop se spotřebním zbožím, drobným nábytkem a doplňky do domácnosti či Kaufland, který v dubnu letošního roku spustil své Online Marketplace, kde nabízí širokou nabídku zboží českých, slovenských i zahraničních značek.

Billa si uvědomuje, že vstupuje na trh s online nákupy téměř jako poslední, i proto se snaží hned zkraje použít všechny své trumfy. Zákazníky láká na dopravu zdarma už od hodnoty nákupu 500 Kč, doručením nákupu do 3 hodin od objednání a přípravu čerstvého sortimentu teprve ve chvíli, kdy si jej zákazník objedná.

Penny Market zacílil na Plzeňáky

V roce 2021 zkusil své štěstí na méně konkurenčním trhu i Penny Market, který v Plzni a okolí spustil službu Penny Domů! Navzdory úspěchu se e-shop dodnes nedočkal rozšíření.

„S jeho fungováním jsme velmi spokojeni a zpětná vazba od našich zákazníků je také pozitivní. Pro další rozvoj v oblasti e-commerce se ale zabýváme i jinými alternativami. Pilotní spuštění zcela nového projektu připravujeme v nejbližších týdnech,“ uvedl pro Seznam Zprávy mluvčí řetězce Tomáš Kubík.

Ve stejném roce se vrhl do onlinu i hypermarket Albert, který službu Albert domů zdarma zacílil na oblast Moravy a Slezska.

Kurýrka online supermarketu Rohlík.cz Rohlík.cz

Klikni a vyzvedni z Globusu či COOPu

Jistou variantu nákupů bez nutnosti navštívit hypermarket nabízí i řetězec Globus, který od roku 2018 provozuje službu Klikni a vyzvedni, kdy si zákazníci mohou své zboží vyzvednout v hypermarketech v Praze na Zličíně nebo v Ostravě.

Vyzvednout nákup provedený online si mohou i zákazníci prodejní sítě COOP. Nákup je možné vyzvednout na jakékoli prodejně včetně automatizovaných obchodů otevřených 24 hodin denně. „Celý koncept e-shopu je pro nás dobrým doplňkem celé strategie zaměřené na regiony. Naše obchody – typicky v regionech – jsou obvykle v pěší dostupnosti místních obyvatel. Proto nejdeme směrem rozvážky, ale chceme spíše rozšiřovat komfort zákazníků,“ uvedl pro Seznam Zprávy Lukáš Němčík, ředitel marketingu a rozvoje sítě Coop.

Leaderům na trhu prozatím konkurovat nemůže

Ačkoli je projekt oblíbeného supermarketu ambiciózní, s pouhými stovkami odbavených objednávek denně se Billa prozatím s největší konkurencí měřit nemůže.

Například e-shop Košík.cz odbaví po osmi letech své existence zhruba 5 000 objednávek denně, což představuje maximální kapacitu pražského skladu Billy. Absolutní leader na trhu na poli online nákupů Rohlík.cz s obratem 13,5 miliardy pak odbaví přibližně 30 000 nákupů za den.

Do dvou let dvojkou na trhu

Firma se nicméně nechala slyšet, že se chce do dvou let zapsat do povědomí veřejnosti jako dvojka na trhu v oblasti online nákupů. „Do konce roku 2025 máme ambici nabídnout naše služby po celé České republice a stát se druhým nejsilnějším hráčem v prodeji potravin online v ČR,“ uvedl ředitel Liam Casey.

Ke konci roku také Billa plánuje spustit mobilní aplikaci a také obdobu známé služby Klikni a vyzvedni. V tuto chvíli se však soustředí na zprostředkování co nejkvalitnějších služeb. „To je možné i díky tomu, že nedoručujeme z filiálek, ale máme sklady, v nichž třikrát denně pracovníci přebírají ovoce a zeleninu,“ uvedl vedoucí oddělení e-commerce Petr Toupal.

Automobily dopravce DoDo, které se postarají o rozvoz nákupů DoDo

Doručení partnerskou společností DoDo

O rozvoz nákupů z Billy se postará partnerská společnost DoDo. „Rozvoz potravin je specifickou disciplínou, ve které je potřeba skloubit rychlost a přesnost doručení s dodržením těch nejvyšších standardů při samotné manipulaci se zbožím, protože potraviny jsou tím nejnáročnějším segmentem jak na hygienu, tak na dodržování teplotního řetězce,” nechal se slyšet Michal Menšík, CEO DODO Group.

„Velmi si vážím toho, že do nás v rámci této disciplíny vložil důvěru další velký hráč a silná značka, jakou je BILLA. Dobře víme, že kvalita rozvozu i samotných kurýrů je faktor, který významně ovlivňuje podobu celé služby a její přijetí mezi zákazníky. A jsme zároveň rádi, že můžeme být u dalšího zásadního milníku v rámci rozšiřování trendu e-groceries v České republice,“ dodal.

Zdroje: seznamzpravy.cz, shop.billa.cz, e15.cz, cc.cz, idnes.cz