Luxusní značky začínají akceptovat kryptoplatby, aby přitáhly mladé lidi

Peněženka s mincemi se symboly kryptoměn Lukas Gojda / Shutterstock.com

Zatímco někteří ještě ani netuší, co jsou kryptoměny zač, stále více známých obchodů je akceptuje jako jeden ze způsobů platby. Mezi vlastníky kryptoměn patří zejména mladí lidé. Bylo by smutné mít finance uložené v kryptoměnách a nemít možnost s nimi skoro nikde platit. Luxusní značky se proto rozhodly, že zkusí přitáhnout mladé právě tím, že rozšíří možnosti svých plateb. A zdá se, že to u konkurence vyvolalo kryptošílenství.

Přečtěte si také

Pět nejčastějších chyb, které děláme, když se snažíme zhubnout. Vysadit pečivo a jíst light potraviny vám váhu nesníží

Pro kryptoměny se rozhodl Gucci

Gucci nedávno oznámil, že začne od konce května přijímat 10 kryptoměn ve velkých amerických obchodech. Patří mezi ně Bitcoin, Ethereum, Dogecoin a LifeCoin. Zatím je nejisté, jestli se tato možnost v budoucnu rozšíří i pro evropské obchody. Je možné, že chce značka otestovat, jak velký bude o platby kryptoměnami zájem, a podle toho se rozhodne o dalším postupu.

Obchod Gucci Robert Way / Shutterstock.com

Prezident a generální ředitel Gucci, Marco Bizzarri, řekl pro Vogue Business: „Gucci se vždy snaží začlenit nové technologie, které mohou našim zákazníkům poskytnout lepší zážitek. Nyní, když jsme schopni integrovat kryptoměny do našeho platebního systému, je to přirozený vývoj pro ty zákazníky, kteří by chtěli mít tuto možnost k dispozici.“

Kromě značky Gucci má stejné plány i Balenciaga, která společně s ní patří do skupiny Kering Luxury Group. Balenciaga začne přijímat Bitcoiny a Ethereum, ale zatím není jasné, od kterého data. Bude se však jednat jen o její pobočky v USA.

Kryptoměny přijímá také TAG Heuer

TAG Heuer, švýcarský výrobce luxusních hodinek, oznámil, že nyní bude v USA přijímat online platby v kryptoměnách. Zákazníci si budou moci zakoupit hodinky pomocí tuctu různých kryptoměn, jako je Bitcoin, Bitcoin Cash, Ethereum, Dogecoin a pět různých stablecoinů. Uživatelé mohou za transakci pomocí nich utratit až 10 tisíc dolarů.

„S rostoucím počtem zákazníků, kteří pravidelně používají digitální měny nebo vydělávají digitální měny, hodlá TAG Heuer být klíčovým hráčem v bezprostřední transformaci e-commerce a maloobchodních prostor,“ uvedl TAG Heuer ve svém prohlášení.

Obchod Tag Heuer Manuel Esteban / Shutterstock.com

Jaké značky následují?

Počet značek akceptujících platbu v kryptoměnách prudce roste. Proč nevyužít konkurenční výhodu, která může přivést nové zákazníky. Hublot, Franck Muller a Norqain jsou některé z dalších značek, které také přijímají tuto možnost platby. Placení kryptoměnami se navíc nevztahuje jen na Spojené státy, například značka Off White oznámila, že její vlajkové obchody v Paříži, Londýně a Miláně již také začaly přijímat platby v kryptoměnách.

Někteří lidé se kryptoměn bojí, protože jejich hodnota kolísá a zacházení s nimi je složitější. Vzhledem k vysoké inflaci už se však kryptoměny nemusí zdát tak riskantní investicí. Jedno je jisté, ani další luxusní značky nebudou chtít zůstat pozadu, a tak můžeme očekávat, že jich stále více bude akceptovat tento způsob platby.