Billa se do toho opřela. Přichází s novou identitou a plánuje otevřít až 80 dalších poboček

Nová identita obchodu Billa Ioannis7 / Shutterstock.com

Zákazníci si své oblíbené obchody neoddělitelně spojují s vizuální identitou, a pokud dojde k její změně, jde vždy o velkou událost, která může ovlivnit to, jak značku vnímají. S novým vizuálem nyní přichází Billa, řetězec supermarketů, který vlastní německá skupina REWE Group. Kromě České republiky působí také v Bulharsku, Rakousku a na Slovensku. K lednu letošního roku měla Billa v Česku 256 supermarketů, které nyní překvapí novým vzhledem a řadou novinek.

Přečtěte si také

Hormon štěstí z lékárny: Tryptofan dokáže zlepšit psychiku a spánek. Potřebujete ho i vy?

Červenou a žlutou nahrazuje žluto–bílá

Doposud tvořila logo Billy kombinace červené a žluté barvy. Nově půjde o žlutou a bílou. Aktuální identita se promítne všude, od zbarvení prodejen až po vybavení, webové stránky a propagační materiály. Změna se netýká jen samotné barvy, ale také způsobu komunikace.

Billa přichází s novým sloganem „To dobré začíná u nás“. Nový vzhled byl nejprve aplikován v pilotní prodejně v Říčanech u Prahy a postupně by se v jeho duchu měly změnit i ostatní prodejny. Zákazníci budou moci zaznamenat výrazné změny interiéru, což se projeví v podobě nábytku, výloh, regálů, vozíků nebo oděvů zaměstnanců. Bude zde i více dřevěných prvků, stylizovaných do barvy břízy.

Ukázka nového konceptu prodejny Billa Billa.cz

Liam Casey, generální ředitel řetězce Billa ČR, uvedl: „Cílem nové podoby Billy je nabídnout našim zákazníkům ještě lepší sortiment zaměřený na zákazníka na prodejnách s intuitivním a pohodlným uspořádáním regálů, výhodným poměrem ceny a kvality námi nabízených potravin i nepotravinového zboží, a celkově pohodlné a snadné nakupování v našich prodejnách. To vše nyní doplňuje přeměna našeho věrnostního klubu a nová korporátní identita, která se propíše prakticky do celé naší komunikace.“

Žádné klecové chovy, kapři v kádích nebo pyrotechnika

Na konci minulého roku Billa vydala historicky první zprávu o udržitelnosti, kterou chce upozornit na její aktivity a závazky. Zaměřuje se v ní na čtyři základní oblasti: odpovědné výrobky, energetické hospodářství, klima a životní prostředí, zaměstnanci a sociální angažovanost. Kromě toho se klade důraz na zlepšení životních podmínek zvířat nebo třeba absenci prodeje pyrotechniky.

Je důležité veřejnosti znovu připomenout, že jako první obchodní řetězec plníme náš závazek z roku 2019 neprodávat vejce z klecových chovů od příštího roku, proto je v našich regálech od ledna 2024 nenajdete. Před našimi prodejnami také neprodáváme živé kapry v kádích. Tuto tradiční českou rybu si zákazníci budou moci bez problémů koupit čerstvou a naporcovanou ve všech našich obchodech, množství máme dostatek. A v neposlední řadě pokračujeme v našem závazku chránit divoká zvířata, naše domácí mazlíčky i životní prostředí a neprodávat před příchodem Nového roku žádnou pyrotechniku,” přiblížil Casey.

Žena před obchodem Billa s nákupními taškami frantic00 / Shutterstock.com

V plánu jsou i nové prodejny

Billa má letos v plánu otevřít v České republice až 14 nových prodejen. První z nich zahájila svůj provoz v únoru v Jindřichově Hradci. Do roku 2028 je v plánu otevřít až 80 nových prodejen. Aby se ušetřilo za energie, Billa umísťuje na své prodejny fotovoltaiku, pořizuje úspornější spotřebiče a instaluje šetrné LED osvětlení.

Letošní rok bude pro řetězec zejména ve jménu rekonstrukcí, do rozšiřování a modernizace prodejní sítě by měla investovat téměř 2 miliardy korun. Tyto změny by mohly řetězci zajistit větší konkurenceschopnost a přitáhnout nové zákazníky.

Zdroje: tisková zpráva řetězce Billa, mediaguru.cz