Ruský řetězec MERE otevřel již 4. pobočku v Čechách a chce konkurovat velkým diskontům

Obchod MERE Grabowski Foto / Shutterstock.com

V říjnu to byly už dva roky od chvíle, kdy ruská společnost Svetofor otevřela v Česku svou první pobočku diskontního řetězce MERE. Firma měla ambice konkurovat nízkými cenami řetězcům Lidl či Penny. Ačkoli se loni potýkala s problémy s dodavateli, nyní v Česku otevřela svou 4. prodejnu. Diskont tak nyní najdeme v Příbrami, Mostě, Písku a nově v Plzni.

Přečtěte si také

Jak se zbavit slimáků na zahradě? 5 metod, které opravdu fungují

Čím se MERE odlišuje od konkurence?

Ruský potravinový řetězec MERE otevřel svou první evropskou pobočku v roce 2018, konkrétně v Rumunsku. Následovaly prodejny v Bělorusku, Litvě, na Ukrajině, ve Španělsku, Řecku, Lotyšsku, Srbsku, Velké Británii, Německu, Polsku, ale také v Česku.

První prodejna otevřela své brány v Mostě, následovaly pobočky v Příbrami a Písku, k nimž se letos připojila prodejna v Plzni. Se svou cenovou politikou měl řetězec MERE ambice stát se jedničkou na poli levných nákupů. Značka si totiž zakládá na svých cenách, které musí být o 20 až 30 % nižší než u konkurence.

Paradoxně ale nenabízí žádné akce a slevové nabídky a nemá k dispozici tištěné letáky. Veškeré materiály sdílí pouze na svých sociálních sítích.

Ukázka balení sladkých trubiček nabízeného řetězcem MERE Milos Momcilovic / Shutterstock.com

Co MERE nabízí?

Na prodejní ploše obchodů, které svým designem a zbožím na paletách připomínají obchody v 90. letech, nabízí obchodník především potraviny původem z Ruska, Pobaltí či Ukrajiny. Zajímavostí jsou pak velká balení trvanlivých potravin ve velkých pytlích a konzervách, která by se hodila spíše do školní či vojenské kuchyně. Například kilogram loupané dlouhozrnné rýže vyjde na 32,30 Kč, za 3kg balení ARAX čočky velkozrnné zaplatíte 132,99 Kč.

Na pultech obchodů MERE jsou ale k dispozici i drogistické výrobky, jako například balení pracího gelu Jasch 4,305 l za necelých 82 Kč nebo čistič kuchyní a koupelen 2v1 CleanNet 1 l za 24,69 Kč.

Loni byla firma v krizi

Obchodník letos v dubnu na svém Facebooku avizoval, že bude otevírat více než 50 poboček. Na jaře loňského roku měla firma otevřít pobočku v Chebu, z toho ale nakonec sešlo. V důsledku ruské invaze na Ukrajinu měl řetězec problém najít dodavatele a nakonec byl nucen uzavřít britský řetězec v Prestonu a zrušit otevření dalších poboček. Jen ve Spojeném království chtěl přitom otevřít na 300 poboček.

Celkem 8 obchodů uzavřela firma i ve Španělsku, ve Francii zrušila otevření svého prvního obchodu ve městě Thionville a odmítnutí čekalo MERE i v Belgii. Vzhledem k protiruské náladě, která panuje ve světě, se dal navíc očekávat pokles zájmu spotřebitelů.

Detail nákupního vozíku v obchodě MERE Grabowski Foto / Shutterstock.com

Obchodník shání nové dodavatele

V dubnu letošního roku zveřejnil obchodník na svých facebookových stránkách výzvu ke spolupráci. „Naše partnerství se budují nejen s velkými výrobci, ale také s malými místními dodavateli, což umožňuje malým podnikatelům důsledně dodávat své výrobky do našich obchodů,“ vyzýval řetězec všechny, kteří chtějí prodávat své výrobky v jeho prodejnách.

Zároveň uvedl, že navzdory situaci je plán s otevřením asi 50 prodejen v Česku stále aktuální. Vyjádření řetězce k výše uvedeným skutečnostem se nám bohužel získat nepodařilo. Skromných odpovědí se loni dočkal Brněnský deník. „Hlavním naším cílem je dát lidem možnost levného a kvalitního nákupu. Děláme vše, aby se k nám naši zákazníci vrátili,“ uvedla Natalie Sinkina, nákupní manažerka MERE Group CZ, která zároveň odmítla komentovat ztrátu zákazníků i další budoucnost řetězce.

Zdroje: brnensky.denik.cz, kupi.cz, facebookový profil MERE ČR