Levnější než Lidl a Penny: Ruský řetězec Mere otevřel v Česku své prodejny a chce konkurovat velkým diskontům

Prodejna MERE v Příbrami Google maps / Petr Molka

I přesto, že je na českém trhu s potravinami velká konkurence, rozhodla se společnost Svetofor, která patří mezi největší maloobchodní provozovatele v diskontním sektoru v Rusku, u nás uspět a otevírá své první pobočky. Prodejny MERE mají konkurovat řetězcům jako Lidl nebo Penny především podobným sortimentem, ale za podstatně nižší ceny. Svou prezentací zboží, které je vystaveno ve velké hale a na paletách, připomíná retro nákupy z dob 90. let.

Přečtěte si také

Většině lidí vitamíny a doplňky stravy nefungují. Užívají je totiž špatně

Ruský potravinový obchodní řetězec MERE se zabydlel v Evropě roku 2018, kdy byla otevřena jeho první pobočka mimo Rusko, a to v Rumunsku. Postupně diskont otevřel prodejny například v Bělorusku, Litvě, na Ukrajině a také ve Španělsku, Řecku, Lotyšsku, Srbsku, Velké Británii, Německu a Polsku.

Vzhledem ke své diskontní cenové politice by zvláště v dnešní době prudkého zdražování mohl mít MERE úspěch a postupně expandovat i do dalších měst.

Regály v řetězci MERE MERE

Maloobchodní síť MERE kombinuje nízké ceny

Pro jednu ze svých prvních prodejen v Česku si vedení MERE vybralo město Most a druhá se nachází v Příbrami na ulici Československé armády. Hlavním cílem pro MERE je nabízet kvalitní značkový sortiment srovnatelný s tím, co prodávají velké diskontní řetězce Lidl nebo Penny Market, ale za podstatně nižší ceny, a to nejméně o 20 %.

Zboží z letáku řetězce MERE MERE

Zákazníky zaujme na první pohled vystavené zboží na paletách, které nápadně připomíná začátky Lidlu. Také proto se MERE občas přezdívá „ruský Lidl“. „Naším modelem jsou žádné služby a žádný marketing,“ uvedl dřív šéf nákupu MERE pro Velkou Británii Pavels Antonovs, když MERE rozjížděl první obchody na Britských ostrovech. A jeho slova přesně kopírují interiér otevřené prodejny v Příbrami, kde je zboží vystavené jako z devadesátých let, tedy většinou bez regálů, přímo na paletách a v kartonových krabicích.

Diskont kromě toho, že každý týden dostává nové produkty z celé EU, je výjimečný tím, že neprovozuje žádné akční výprodeje.

Historický snímek prvního supermarketu v Česku Mana Ahold

První supermarket v Česku byl v Jihlavě

Úplně prvním supermarketem, který byl v Česku 6. června 1991 otevřený, byla Mana v Jihlavě. O týden později, holandská společnost Ahold, která Mana prodejny provozovala, otevřela prodejnu také v Praze. Ve stejném roce se u nás otevřely první obchody řetězců Delvita a Billa, které o rok později doplnily diskontní prodejny Plus.

Aktuálně patří mezi největší hráče v maloobchodě s potravinami řetězce Kaufland, Lidl, Penny, Globus, Billa, Albert nebo Tesco. Akční letáky všech vyjmenovaných obchodů najdete v mobilní aplikaci nebo na webu největšího nákupního rádce Kupi.cz.