Zalando spouští digitální platformu Stories, chce podpořit zážitek z nakupování

Telefon s aplikací Zalando Vladimka production / Shutterstock.com

Když začne obchodník vydávat magazín, obvykle je to proto, aby udělal ze čtenáře zákazníka nebo inspiroval stávající zákazníky. Řada obchodníků používá své digitální nebo tištěné časopisy právě jako inspiraci k nákupu. Na stejnou strategii přistoupila i známá německá společnost Zalando, která se zaměřuje převážně na módní sortiment. Jejím cílem ale není jen ukazovat tipy, co nakoupit, chce nabídnout zcela nový zážitek z nakupování. A pomohou jí v tom i influenceři.

Přečtěte si také

Ochutnejte exotický chlebovník. V Česku je stále dostupnější a poskytuje celou řadu benefitů

Zalando představilo Stories

Novinka nese název Stories on Zalando. Jedná se o digitální mediální platformu, která má zákazníkům přinést virtuální zážitek v podobě obsahu ve vizuálních formátech, jako je třeba video.

Společnost ji umístila jako zvláštní sekci na svém webu. Její prostředí je velmi interakční a umožní reagovat na obsah i na sociálních sítích. Prostřednictvím Stories mohou zákazníci objevovat módní a kulturní trendy.

Spuštění platformy je založeno na partnerství Zalanda s Highsnobiety, globální módní a lifestylovou značkou, kterou Zalando loni získalo majoritním podílem. Highsnobiety působí v projektu jako strategický a kreativní konzultant, který pomáhá Zalandu vyvíjet nové prostory a formáty zaměřené na inspiraci.

Platforma Stories on Zalando Zalando

„Víme, že zákazníci hledají inspiraci, a se Stories on Zalando děláme přesně to: vytváříme poutavé formáty, abychom ukázali, co je v módě nového. Spolupracujeme se zajímavými partnery, od tvůrců kulturních trendů po odborníky na styl a špičkové značky. Jdeme nad rámec tradičních nákupních zkušeností, klademe inspiraci do popředí, vyjadřujeme silný úhel pohledu a začínáme konverzovat o tom, na čem záleží,“ uvedla Anne Pascual, senior viceprezidentka pro produktový design ve společnosti Zalando.

Na koho Stories on Zalando cílí?

Spolupráce s Highsnobiety má za úkol zejména uspokojení potřeb mladé generace zákazníků. K tomu je potřeba kreativní obsah s novými formáty. Od začátku projektu Zalando implementovalo více než 80 poutavých příspěvků souvisejících s produkty, které si prohlédlo více než 7 milionů unikátních uživatelů.

„Inspirace a znalosti jsou základem pro to, aby lidé mohli sebevědomě vybírat styl. Se Stories on Zalando jsme nadšeni, že můžeme čerpat z našich rozsáhlých zkušeností s vyprávěním příběhů, abychom zlepšili zážitek pro zákazníky Zalanda a zároveň využili dosah Zalanda k platformě špičkových značek,“ přiblížil zakladatel a generální ředitel společnosti Highsnobiety David Fischer.

Vaše oblečení si zaslouží tu nejlepší péči

Jaký obsah platforma nabízí?

Stories on Zalando bude obsahovat týdenní aktualizace obsahu, včetně pěti hlavních sérií: Cover Story, Style Bible, Guest Edit, The Perfect X a Unpacked. Zalando a Highsnobiety připraví obsah série ve spolupráci s pozvanými kreativními talenty. Čím se jednotlivé série vyznačují?

  • Cover Story umožní divákům nahlédnout do osobního světa a stylu některých z nejmódnějších světových osobností. Obsahová série začíná postřehy od britské zpěvačky, skladatelky a producentky Charli XCX.
  • Ve Style Bible sdílejí kreativci estetický manuál, podle kterého osobně žijí. V prvním vydání irsko-skotský zpěvák a hudební producent Sega Bodega otevírá svá vlastní stylová pravidla.
  • V Guest Edit lokálně a globálně relevantní kreativci sdílejí své nejlepší vybrané oblečení, proč se jim líbí a jak tyto kousky zapadají do jejich osobního stylu.
  • V The Perfect X Zalando spojí odborníky z oboru, aby diskutovali o anatomii dokonalého módního předmětu.
  • V sérii Unpacked získají zákazníci jedinečný pohled na klíčové módní produkty, trendy a osobnosti.
Skupina mladých lidí oneinchpunch / Shutterstock.com

Pro které země je platforma dostupná?

Sekce Stories on Zalando je nyní k dispozici pro zákazníky v Rakousku, Belgii, Dánsku, Francii, Německu, Itálii, Nizozemsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku a Velké Británii. V příštím roce se plánuje rozšíření na další trhy. Následující rok se tedy možná dočkají spuštění i zákazníci v České republice.