Nové značky na trhu: I druhá polovina roku bude patřit občerstvení a prémiové módě

Dva lidé stojí na eskalátoru v nákupním centru, drží tašky a ukazují na prodejnu před nimi Ground Picture / Shutterstock.com

Na jaké novinky se můžeme letos ještě těšit? Od ledna do Česka vstoupilo 13 nových značek. Na své si doposud přišli milovníci prémiové módy i světových gastro konceptů. A v podobném duchu se ponese i zbytek roku. Během podzimu přivítá český trh další oblíbené řetězce restaurací a luxusní módní značky, stejně tak jako unikátní formát knihkupectví.

Přečtěte si také

Na Alze nově koupíte i léky. Jaké to má výhody pro zákazníky?

Které nové restaurace letos otevřely?

Jedním z významných nově příchozích v kategorii F&B (jídlo a nápoje) byla letos neapolská restaurace Rossopomodoro, která vedle pravé italské čerstvé pizzy nabízí i typické italské těstoviny. Stejně tak po vzoru Milána, Benátek či Londýna terasa Aperol Spritz v prostorách galerie Mánes s výhledem na Vltavu.

Novinkou bylo v první polovině roku také otevření druhé české pobočky řetězce Domino’s Pizza. Po Brně přišla do pražské ulice Nuselská.

„Zájem zákazníků o stravování v zajímavých, originálních a kvalitních konceptech roste po celém světě, stejně tak v České republice, kam nové koncepty stále přicházejí a dobře se jim tu daří. To samozřejmě láká na trh další koncepty a operátory. V dnešní době hrají velkou roli zážitky včetně těch gastronomických (...),“ popsal v tiskovém prohlášení Jan Kotrbáček ze společnosti Cushman & Wakefield.

Smažené kuře, hranolky, pizzy, burgery, cibulové kroužky JeniFoto / Shutterstock.com

Na které fastfoody se můžeme těšit?

Očekávání fanoušků rychlého občerstvení směřuje v druhé polovině roku jednoznačně k příchodu řetězce se smaženým kuřetem Popeyes. První tuzemská dvoupatrová pobočka se otevře na přelomu srpna a září na Václavském náměstí v Praze. A již nyní plánuje vyrazit také do dalších lokalit. Nejdříve na Moravu do Brna a do konce roku ještě do dalších dvou měst, která společnost zatím nespecifikovala.

Mezi dalšími nově příchozími má letos být také občerstvení Bottega Prosecco Bar & Restaurant na pražském Letišti Václava Havla, streetfood koncept Chuck & Frida v holešovickém Port7, zdravé rychlé občerstvení Natoo na hlavním nádraží v Praze nebo slovenské poke bistro Kaliforňan v Brně.

Které luxusní značky přicházejí do Česka?

Nejočekávanější módní značka tohoto roku Victoria’s Secret již svou prodejnu letos v květnu otevřela v pražském nákupním centru Westfield Chodov. Po největším prodejci prémiového spodního prádla na světě může milovníky luxusní módy potěšit také plánovaný příchod značky Ralph Lauren. Ta ještě tento rok otevře v Pařížské ulici první luxusní kamenný butik.

Ralph Lauren u nás své zboží doposud prodával pouze online nebo skrze značku Polo v malém outletovém nákupním centru Fashion Arena Prague Outlet. Nová prodejna nabídne i ty nejvíce prémiové kousky a představí zákazníkům své kompletní portfolio. Dveře tento rok navíc opět otevře módní značka Jimmy Choo. Její novou plnohodnotnou kamennou prodejnu brzy najdete na břehu Vltavy poblíž nově zrekonstruovaného hotelu Fairmont.

„Čeští zákazníci jsou stále sofistikovanější, vyžadují kvalitu produktu a originalitu. To nahrává růstu a expanzi luxusních a prémiových značek: ty na trh stále v hojné míře přicházejí a stávajícím se dobře daří,“ vysvětlil dále Kotrbáček.

Prodejna Ralph Lauren zvenčí William Barton / Shutterstock.com

Knihkupectví a kavárna v jednom

Po deseti letech výhradního online provozu otevře v Česku svou první kamennou pobočku také slovenské knihkupectví Martinus. Knihy si osobně budete moci koupit již letos na podzim v brněnském obchodním centru Velký Špalíček. Na ploše dvou poschodí zákazníci najdou nejen bohatou nabídku knih, ale také prostory pro práci a coworking, pořádání besed s domácími i zahraničními autory a především kavárnu neboli knihkavárnu.

„Knihkavárna je koncept, který máme na Slovensku úspěšně vyzkoušený a který se těší velké oblibě našich knihomolů a knihomolek,“ vysvětlil Michal Meško, ředitel Martinusu.

Unikátní kavárna bude integrovaná přímo do prostoru knihkupectví a zákazníkům nabídne zcela jedinečný nákupní zážitek.

Zdroj: Mediaguru.cz, Cushmanwakefield.com, Archiv.press21.cz