Konečně trefíme velikost napoprvé? Zalando začíná doporučovat oblečení podle fotky postavy

Žena nakupuje oblečení online Prostock-studio / Shutterstock.com

Pošlete fotku a umělá inteligence vám doporučí správnou velikost oblečení přesně podle vašich proporcí. Společnost Zalando jako první posouvá hranice zákaznické zkušenosti s online výběrem oblečení. Chce tím omezit počet vrácených balíčků a množství textilního odpadu. Jak nová služba funguje a kde je již dostupná?

Přečtěte si také

Zákazníci si stěžovali, Alza couvla. Balíky nově uloží maximálně do 140 cm

Zalando spouští novou službu

Nákupy oblečení po internetu jsou občas velkou sázkou na nejistotu. Každá značka má své vlastní pojetí rozměrů a střihů. Zatímco u jedné vám třeba velikost M sedne akorát, u druhé ho neoblečete. Často nepomůže ani univerzální tabulka velikostí, která nepočítá se specifiky naší postavy.

Není proto divu, že e-shopy dlouhodobě bojují s vracením zboží. A zvláště ty, které tuto službu nabízí zdarma a umožňují zákazníkům zkoušet oděvy v podstatě neomezeně. Jako třeba přední evropská online módní platforma Zalando. Právě proto se rozhodla využít sílícího trendu umělé inteligence a spouští unikátní službu, která analyzuje proporce z fotografie a poté doporučí skutečně padnoucí velikost.

Ukázka výběru správné velikosti na základě vlastních fotek postavy Zalando.com

Jak doporučení velikosti funguje?

Jako první si novinku vyzkouší zákazníci v Německu, Rakousku a Švýcarsku, kteří si budou vybírat šaty nebo topy. Právě to jsou kategorie, ve kterých se zboží vrací nejčastěji. A jak doporučení velikosti na základě pouhých dvou fotografií funguje? Zákazník přes telefon v aplikaci vyfotí svou postavu v přiléhavém oblečení. Umělá inteligence následně vyhodnotí jeho tělesné proporce a doporučí správnou velikost pro konkrétní značku.

Konec frustracím při výběru?

„Důležitou součástí prohlubování vztahů se zákazníky je pomoct jim najít správně padnoucí velikost. Je frustrující čekat na zboží a pak zjistit, že nesedí. Zavedením doporučení velikosti na základě tělesných měr pokračujeme ve využívání inovací, abychom našim zákazníkům pomohli s jedním z hlavních problémů módního průmyslu,“ přiblížila v tiskovém prohlášení společnosti Stacia Carr, viceprezidentka pro Size & Fit ve společnosti Zalando. „Stejně tak můžeme nadále podporovat naše partnery z řad značek, protože tato funkce jim může poskytnout další informace o požadavcích jejich zákazníků na velikosti a střihy,“ dodala Carr.

Zneužití svých fotografií se zákazníci podle společnosti Zalando bát nemusí. Jejich snímky se nikam nenahrávají, tedy neopouští telefon. Pouze v aktuálním čase interagují s aplikací a následně jsou z telefonu smazány.

Pečujte o své oblečení, aby dlouho vydrželo

Co jsou virtuální kabinky a jak fungují?

Zalando s funkcí online doporučení správné velikosti přímo na postavě přišlo mezi módními platformami jako první. Společnost po pilotním provozu plánuje rozšíření i na další trhy, včetně zvýšení počtu kategorií dámského i pánského oblečení, které bude možné si tímto způsobem zkoušet. Společnost současně plánuje novinku spojit s další existující službou, v rámci níž si zákazníci mohou vytvořit svého 3D avatara a na něm vybrané kousky oděvů digitálně zkoušet. Spojením by měla vzniknout zcela unikátní a jedinečná virtuální kabinka.

Žena si prohlíží balíček s oblečením tommaso79 / Shutterstock.com

AI pomáhá vybírat i kosmetiku

Personalizované doporučování „z pohodlí gauče“ již nyní nabízí také mnozí prodejci kosmetiky. A funguje i u nás. Například online obchod Notino nabízí tzv. virtuální zrcadlo s názvem „Zkusit na sobě“. Skrze mobilní aplikaci a fotoaparát v chytrém telefonu zákazníků je možné zkoušet různé odstíny make-upů, řasenek, očních stínů a rtěnek, a to doslova na vlastním obličeji.

S výběrem pleťové kosmetiky zase pomáhá aplikace od značky Nivea. Funkce „Skin Guide“ umožňuje diagnostikovat pleť na dálku a díky vyfoceným selfie doporučí produkty přesně na míru.

Zdroje: Feedit.cz, Retaildetail.eu, Notino.cz, Nivea.cz, Zalando.com