Konečně trefíme velikost napoprvé? Zalando začíná doporučovat oblečení podle fotky postavy

Žena nakupuje oblečení online Prostock-studio / Shutterstock.com

Pošlete fotku a umělá inteligence vám doporučí správnou velikost oblečení přesně podle vašich proporcí. Společnost Zalando jako první posouvá hranice zákaznické zkušenosti s online výběrem oblečení. Chce tím omezit počet vrácených balíčků a množství textilního odpadu. Jak nová služba funguje a kde je již dostupná?

Přečtěte si také

Kokosové rohlíčky: Křehká dobrota pro každou příležitost

Zalando spouští novou službu

Nákupy oblečení po internetu jsou občas velkou sázkou na nejistotu. Každá značka má své vlastní pojetí rozměrů a střihů. Zatímco u jedné vám třeba velikost M sedne akorát, u druhé ho neoblečete. Často nepomůže ani univerzální tabulka velikostí, která nepočítá se specifiky naší postavy.

Není proto divu, že e-shopy dlouhodobě bojují s vracením zboží. A zvláště ty, které tuto službu nabízí zdarma a umožňují zákazníkům zkoušet oděvy v podstatě neomezeně. Jako třeba přední evropská online módní platforma Zalando. Právě proto se rozhodla využít sílícího trendu umělé inteligence a spouští unikátní službu, která analyzuje proporce z fotografie a poté doporučí skutečně padnoucí velikost.

Ukázka výběru správné velikosti na základě vlastních fotek postavy Zalando.com

Jak doporučení velikosti funguje?

Jako první si novinku vyzkouší zákazníci v Německu, Rakousku a Švýcarsku, kteří si budou vybírat šaty nebo topy. Právě to jsou kategorie, ve kterých se zboží vrací nejčastěji. A jak doporučení velikosti na základě pouhých dvou fotografií funguje? Zákazník přes telefon v aplikaci vyfotí svou postavu v přiléhavém oblečení. Umělá inteligence následně vyhodnotí jeho tělesné proporce a doporučí správnou velikost pro konkrétní značku.

Konec frustracím při výběru?

„Důležitou součástí prohlubování vztahů se zákazníky je pomoct jim najít správně padnoucí velikost. Je frustrující čekat na zboží a pak zjistit, že nesedí. Zavedením doporučení velikosti na základě tělesných měr pokračujeme ve využívání inovací, abychom našim zákazníkům pomohli s jedním z hlavních problémů módního průmyslu,“ přiblížila v tiskovém prohlášení společnosti Stacia Carr, viceprezidentka pro Size & Fit ve společnosti Zalando. „Stejně tak můžeme nadále podporovat naše partnery z řad značek, protože tato funkce jim může poskytnout další informace o požadavcích jejich zákazníků na velikosti a střihy,“ dodala Carr.

Zneužití svých fotografií se zákazníci podle společnosti Zalando bát nemusí. Jejich snímky se nikam nenahrávají, tedy neopouští telefon. Pouze v aktuálním čase interagují s aplikací a následně jsou z telefonu smazány.

Pečujte o své oblečení, aby dlouho vydrželo

Co jsou virtuální kabinky a jak fungují?

Zalando s funkcí online doporučení správné velikosti přímo na postavě přišlo mezi módními platformami jako první. Společnost po pilotním provozu plánuje rozšíření i na další trhy, včetně zvýšení počtu kategorií dámského i pánského oblečení, které bude možné si tímto způsobem zkoušet. Společnost současně plánuje novinku spojit s další existující službou, v rámci níž si zákazníci mohou vytvořit svého 3D avatara a na něm vybrané kousky oděvů digitálně zkoušet. Spojením by měla vzniknout zcela unikátní a jedinečná virtuální kabinka.

Žena si prohlíží balíček s oblečením tommaso79 / Shutterstock.com

AI pomáhá vybírat i kosmetiku

Personalizované doporučování „z pohodlí gauče“ již nyní nabízí také mnozí prodejci kosmetiky. A funguje i u nás. Například online obchod Notino nabízí tzv. virtuální zrcadlo s názvem „Zkusit na sobě“. Skrze mobilní aplikaci a fotoaparát v chytrém telefonu zákazníků je možné zkoušet různé odstíny make-upů, řasenek, očních stínů a rtěnek, a to doslova na vlastním obličeji.

S výběrem pleťové kosmetiky zase pomáhá aplikace od značky Nivea. Funkce „Skin Guide“ umožňuje diagnostikovat pleť na dálku a díky vyfoceným selfie doporučí produkty přesně na míru.

Zdroje: Feedit.cz, Retaildetail.eu, Notino.cz, Nivea.cz, Zalando.com