Nabíječka elektroaut u prodejny? Obří konkurenční výhoda, po které sahá stále více obchodníků

Muž se telefonem v ruce nabíjí elektromobil mpohodzhay / Shutterstock.com

Jak získat více zákazníků? Obchodníci se snaží tuto problematiku řešit různými způsoby a zdá se, že existuje jeden, který je zatím velmi přehlížený. Čerpací stanice dnes najdeme na každém rohu, ale to samé nelze říct o nabíjecích stanicích – a jelikož se množství elektromobilů na silnicích prudce zvyšuje, roste i zájem vyhledávat nejbližší místa pro dobití. Instalace nabíječky přímo u obchodu je obrovskou konkurenční výhodou, kterou mohou obchodníci využít. A protože vozům na fosilní paliva v dálce zvoní umíráček, nelze investicí do nabíječky nic ztratit.

Přečtěte si také

Nakupujte chytře. Víte, jak by měl vypadat rodinný nákupní seznam na 14 dní?
Nakupujte chytře. Víte, jak by měl vypadat rodinný nákupní seznam na 14 dní?

Nedostatek nabíjecích míst jako příležitost

Jelikož je zhruba každé desáté zakoupené vozidlo elektromobil, je třeba myslet na potřeby jejich řidičů. Zatímco natankování paliva je poměrně rychlé, dobití nějaký čas trvá. Právě tento čas však mohou řidiči proměnit v nakupování v obchodě.

Situaci s nabíjecími zařízeními zkoumala společnost Drax, která se zabývá obnovitelnými zdroji energií. Podle ní je nabíjecích zařízení stále kritický nedostatek. Než aby řidiči čekali ve frontě na nabíječku, raději naleznou místo, které je volné a mohou ho ihned využít k nabíjení.

„Pokud chtějí maloobchodní podniky držet krok se svými konkurenty, měly by nyní investovat do dobrých nabíjecích zařízení pro elektromobily. Pomůže to přilákat nové zákazníky a také lépe sloužit těm stávajícím,“ uvedl k přínosu nabíjecích stanic pro obchody Adam Hall, ředitel energetických služeb společnosti Drax.

„Zákazníci pravděpodobně utratí během své návštěvy více, pokud tam řidiči budou déle a budou nabíjet svá vozidla. Kombinace těchto dodatečných výdajů s jakýmikoli zisky z nabíjení usnadňuje vidět obchodní výhody a návratnost investic,“ dodal.

Elektrovozy u nabíjecích stanic New Africa / Shutterstock.com

Hlavní výhody pro maloobchodníky

Zavedení nabíjecích zařízení pro elektromobily přímo u maloobchodu přináší řadu výhod:

  • Přilákáte zákazníky, kteří potřebují nabít svá elektrická vozidla a povzbudíte majitele vozidel, aby utráceli přímo u vás.
  • Nabídnete něco, co vaši konkurenti nemají.
  • Podpoříte snížení uhlíkové stopy a lidé si vás tak spojí s udržitelnými hodnotami, které budete podporovat.
  • Umístíte na internet mapu, díky které řidiči dobíjecí místo (a s ním i váš obchod) snáze najdou.
Je vaše auto připraveno na zimu?

Obchodníci by neměli otálet

Nedostatek stanic si uvědomuje stále více obchodníků, mělo by to tedy být popudem k tomu, aby začali plánovat jejich instalace. Díky tomu si řidiči co nejdříve zvyknou na přítomnost nabíječky právě u jejich obchodu. Vzhledem k tomu, že v nadcházejících letech budou elektrická vozidla stoupat na popularitě, je nyní ideální čas začít s instalací infrastruktury pro nabíjecí zařízení a sklízet její výhody.

Ačkoliv jdou technologie stále dopředu, infrastruktura je často pozadu. Investice pro podporu nových technologií mohou mít rychlou návratnost a možná se díky nabíjecím stanicím dočkáme i vyššího množství kamenných obchodů, které byly v posledních letech značně na ústupu ve prospěch e-shopů.