Na materiálu balíku záleží, kupující stále častěji vyžadují udržitelný obal

Žena vybaluje papírový balíček Farknot Architect / Shutterstock.com

Online nakupování je hitem. Mnoha lidem chodí skoro každý den nějaký balíček a zatímco někteří řeší jen jeho obsah, stále více lidí zajímá i samotný obal. Každá doručená zásilka znamená určité množství odpadu a tím pádem i zátěž pro životní prostředí. Některé typy balení zatěžují životní prostředí více než jiné a preference ekologických obalů je natolik velká, že už ji obchodníci nemohou přehlížet.

Přečtěte si také

Vypucujte dětem školní batoh, aby byl jako nový. Pračka podle odborníků ale není dobrý nápad

Generace Z preferuje udržitelnost

Zodpovědní obchodníci se zajímají o názor své nejdůležitější cílové skupiny. Zájem o udržitelné obaly zkoumal průzkum provedený britskou společností Duo, která vyrábí obaly a poskytuje poradenství.

Na základě odpovědí od 1 036 spotřebitelů z generace Z zjistila, že 56 % z nich by opakovaně nenakupovalo u prodejce, který by použil neekologický obal. 37 % respondentů přiznalo, že by nákup zopakovali za předpokladu, že by byli s produktem spokojení. A 7 % se nedokázalo rozhodnout, jestli udržitelnost obalů ovlivní jejich další nákup.

Chránit přírodu lze mnoha způsoby

Tento průzkum tedy odhalil, že si zhruba polovina mladých lidí všímá toho, z čeho je obal vyroben. To ovšem není vše, 78 % respondentů považuje možnost recyklace obalu za důležitou a 73 % by obal použilo znovu.

Zoe Brimelow, ředitelka značky Duo, uvedla: „Oblíbenost oblíbené módy u generace Z vede k rostoucí poptávce po znovupoužitelnosti obalů. 52 % znovu prodává oblečení a chtějí mít možnost znovu používat obaly, když obchodují a zasílají přes oblíbené tržiště.“

Ekologické kosmetické produkty v papírové krabici Netrun78 / Shutterstock.com

Mladí lidé více vnímají stav životního prostředí

Generace Z vyrostla v době internetu a tím pádem má neustále jako na dlani důležité zprávy související se životním prostředím. Zatímco předchozí generace měly menší povědomí o jeho stavu, tato generace je bombardována negativními zprávami o mizejících lesích, klimatické krizi, emisích uhlíku a znečištění planety.

A jelikož jde o generaci, která má moc něco změnit, snaží se chopit této příležitosti a udělat přinejmenším to, že nebude zhoršovat současnou situaci. Obchodníci musí nastupující generaci naslouchat, neboť má vliv i na ostatní generace – a pokud si ji získají, bude to pro ně výrazná výhoda.

Nick Beighton, bývalý generální ředitel online prodejce ASOS, připojil k průzkumu svůj názor: „Aby si podniky vybudovaly důvěru u spotřebitelů Gen Z, musí být transparentní, pokud jde o jejich cestu udržitelnosti a jaká opatření podnikají ke zlepšení cirkulace. To by mělo být vetkáno do veškerého marketingového zajištění, od předběžného nákupu až po zasílání zpráv na balení.“

Lepenkové krabice se zmačkaným papírem OlegKovalevichh / Shutterstock.com

Pokrok, který lze sledovat

K udržitelným obalům se uchyluje stále více obchodníků – pokud pravidelně nakupujete online, zajisté jste si všimli, že jsou obaly stále častěji tvořeny recyklovanou lepenkou nebo mají potřebné ekologické vlastnosti. Tento trend roste po celém světě a pro obchodníky i výrobce by to měl být jasný signál, jakým směrem by se měli ubírat.

Udržitelné obaly nicméně nejsou jedinou možností, jak mladou generaci nalákat. Velkým trendem je rovněž cirkulární ekonomika. Zboží z druhé ruky, pronájem věcí a opakované použití, to vše jsou hodnoty, na kterých dnes velmi záleží. Udržitelnost je trend, který nikoho neurazí, a naopak s ním mohou obchodníci pouze získat.