Já koupím, rodiče zaplatí: Hollister přichází s konceptem Share2Pay

Matka s dcerou ležící na zemi u notebooku Roman Samborskyi / Shutterstock.com

Je krásné být mladý, chodit do školy a užívat si život teenagera. Dospívající mládež na základních a středních školách řeší zcela jiné problémy než dospělí a ačkoliv si připadají mnohdy nezávisle, je to obvykle do doby, než dojde na placení. Každý teenager má svůj styl a často nenávidí, když mu oblečení vybírají rodiče. Sám si může koupit značkové oblečení jen málokdo, ale jelikož se na trhu rozmáhá systém placení Share2Pay, mohlo by se to změnit.

Přečtěte si také

Víte, co se stane s pečivem, které nekoupíte? Nevyhazuje se! Víme, jak ho supermarkety využívají

Koncept zaměřený na mladé

Málokteré dítě a teenager dokáže udržet korunu a jelikož většinou nemá ani bankovní účet nebo kreditní kartu, musí se při placení spoléhat na ochotu rodičů.

Pro mnoho mladých je nepřijatelné, aby šli s rodiči do obchodu a nakupovali společně. Dnes je však v módě především nakupovat online a když si mladí lidé vyberou oblečení a umístí ho do košíku, už ho ani nemusí platit – mohou využít koncept Share2Pay a poslat objednávku přes aplikaci rodičům na telefon. Ti si ji prohlédnou a pokud s ní souhlasí, zaplatí ji. Pokud ne, mohou ji zrušit.

Ještě jste se s takovým placením nesetkali? Na trhu není příliš dlouho a nyní se k němu připojila módní značka Hollister. Jelikož je i pro rodiče náročné vybírat mladým oblečení tak, aby se jim zavděčili, je mnohem jednodušší se s nimi domluvit na rozpočtu, aby si vybrali sami. Tento systém je tedy v konečném důsledku výhodný jak pro rodiče, tak i pro jejich milované potomky.

Matka a syn sedí u otevřeného notebooku amedeoemaja / Shutterstock.com

Díra na trhu

Zdá se to jako drobnost, ale tento koncept placení na trhu dlouho chyběl. Tím, že s ním Hollister přišel, získal velkou konkurenční výhodu. A jelikož patří mezi jednu z nejoblíbenějších značek mezi mladými, byla to možná trefa do černého.

Systém Share2Pay bude zatím dostupný jen zákazníkům v USA a Velké Británii, a to za pomoci aplikace Hollister. Chlapec či dívka může svůj nákupní košík přeposlat rodičům a ti mohou, kromě schválení nebo odmítnutí, objednávku také upravovat, například počet položek, barvu či velikost. Pokud se tedy bude zdát rodičům dámské tričko příliš těsné a s příliš výraznou barvou, mohou to snadno změnit.

Užijte si rodinný večer – třeba u filmu

Reakce na pokles tržeb

Hollister s tímto nápadem nepřišel jen tak. Vlastní ho společnost Abercrombie & Fitch, pod kterou spadají i značky Gilly Hicks a Social Tourist. Tyto značky společně zaznamenaly za čtvrtletí pokles tržeb o 15 % ve srovnání s minulým rokem. Cílem tedy pochopitelně bylo povzbudit více zákazníků k nakupování, a to právě tím, že se odstraní tato pomyslná bariéra v placení. „Z hlediska prodeje existuje obrovský rozdíl mezi množstvím hodnoty, která se vloží do koše, a částkou, která nakonec proteče dnem koše,“ komentovala generální ředitelka Abercrombie & Fitch Co. Fran Horowitz.

Dívka s nákupními taškami kouká na mobilní telefon fizkes / Shutterstock.com

Bude mít tento pokus úspěch?

Problémem bylo, že mnoho lidí umístilo zboží do košíku, ale nákup nedokončilo. Nový systém Share2Pay by to mohl změnit. První testy systému zjistily, že zákazníci v pilotní skupině měli dvakrát vyšší pravděpodobnost, že zadají objednávku, než ti, kteří tak neučinili.

Co na to konkurence?

Je velmi pravděpodobné, že tento koncept uvidíme i u konkurence. Hollister ostatně není první, kdo se snažil přijít s Share2Pay – něco podobného představil už před 5 lety Amazon, a to v podobě služby Amazon Teen, která je určena pro děti ve věku 13 až 17 let, které chtějí nakupovat s vlastními přihlašovacími údaji. Když zadají objednávku, platforma odešle text nebo e-mail jejich rodičům či zákonným zástupcům, kteří mohou položky zkontrolovat, objednávku zrušit nebo stanovit nákupní limit.

Apple zase nabízí funkci nazvanou „Ask to Buy“, která umožňuje dětem ve skupině Family Sharing požádat o nákup produktů online. Další prodejci využívající tento koncept budou pravděpodobně přibývat, protože by zajisté nechtěli, aby byla konkurence v tomto ohledu lepší.