Obchodní řetězce myslí na ekologii, sází stromy a instalují včelí úly

Ruce drží sazeničku stromu a hlínu maeching chaiwongwatthana / Shutterstock.com

Není žádnou novinkou, že maloobchodní řetězce kladou důraz na ekologické aktivity. Nově ale podporují lokální výrobu a přicházejí se „zelenými“ kampaněmi, do kterých se mohou zapojit sami zákazníci. Lidl například vysazuje les na Vysočině, Penny instaluje včelí úly a Rossmann ve spolupráci s firmou Henkel vybírá finance pro neziskovou organizaci Sázíme stromy.

Přečtěte si také

Babky způsobují rakovinu a smaženice se nesmí ohřívat: Věříte nejčastějším mýtům o houbách?
Babky způsobují rakovinu a smaženice se nesmí ohřívat: Věříte nejčastějším mýtům o houbách?

Jak podpořit sázení stromů?

Společnost Lidl se rozhodla spojit udržitelnou iniciativu s podporou českých výrobců. Nové stromy v oblasti zasažené kůrovcem tedy pomáhají sázet zákazníci, kteří si zakoupí produkty privátní značky Náš kraj. Kampaň začala 1. července a její tváří je rybář a cestovatel Jakub Vágner. Konec projektu ale zatím není stanoven. Záleží, kdy se podaří vybrat požadovanou částku 5 000 000 Kč.

„Uvědomujeme si, že naše podnikání má vliv nejen na společnost, ale i přírodu, k jejíž ochraně a obnově chceme také přispět. Vzhledem k tomu, že s následky kůrovcové kalamity se česká krajina může potýkat dlouhé roky, rozhodli jsme se zaměřit tímto směrem. Ve vybraných lokalitách vysadíme celkem 200 000 jehličnatých i listnatých stromů tak, aby vyrostl silný a pestrý les,“ popisuje jednatel společnosti Lidl Michal Farník.

Pozadu ale nezůstává ani prodejce drogerie a kosmetiky Rossmann, který letos pořádá už druhý ročník akce „Vraťte stromům korunu“. Opět na ní spolupracuje s firmou Henkel, ale tentokrát rozšiřuje sortiment, jehož nákupem můžete pomoci. Kromě produktů z řady Beauty Care letos přispíváte i nákupem Laundry Care, a to až do 30. 8. 2022.

Různě velké včelí úly u skladů Penny Penny

Penny zdvojnásobuje počet včelích úlů

Kromě odlesňování se v poslední době hodně mluví také o úbytku hmyzu. Všiml si toho i řetězec Penny, který už loni začal u svých centrálních skladů chovat včely. Původní počet úlů se firmě letos podařilo zdvojnásobit, a celkově se tedy stará o více než 2 miliony včel.

„Před rokem jsme se rozhodli pořídit k našim logistickým centrům vlastní včelstva, protože si uvědomujeme význam včel pro produkci potravin. Ukazuje se a potvrdilo se nám, jak důležité včely pro přírodu jsou, proto jsme se letos rozhodli počet našich úlů prakticky zdvojnásobit. Chceme být nejen dobrým sousedem všude, kde působíme, a přispívat ke zdravému životnímu prostředí a rozvoji biodiverzity, ale také jít ostatním příkladem,“ vysvětluje ředitel logistiky Penny Tomáš Kubza.

Kaufland otevřel prodejnu se zelenou střechou

Pozadu ale nezůstává ani Kaufland, který řeší udržitelnost a rozvoj biodiverzity například zelenou střechou na jedné ze svých prodejen. Konkrétně se jedná o pobočku v Českých Budějovicích otevřenou letos na jaře. Její zelená střecha má hned několik funkcí – čistí a ochlazuje okolí, zadržuje dešťovou vodu a zároveň zlepšuje mikroklima uvnitř budovy.