Obchodní řetězce myslí na ekologii, sází stromy a instalují včelí úly

Ruce drží sazeničku stromu a hlínu maeching chaiwongwatthana / Shutterstock.com

Není žádnou novinkou, že maloobchodní řetězce kladou důraz na ekologické aktivity. Nově ale podporují lokální výrobu a přicházejí se „zelenými“ kampaněmi, do kterých se mohou zapojit sami zákazníci. Lidl například vysazuje les na Vysočině, Penny instaluje včelí úly a Rossmann ve spolupráci s firmou Henkel vybírá finance pro neziskovou organizaci Sázíme stromy.

Přečtěte si také

Tajné triky cukrářek, které zajistí, že vaše linecké cukroví nebude mít konkurenci

Jak podpořit sázení stromů?

Společnost Lidl se rozhodla spojit udržitelnou iniciativu s podporou českých výrobců. Nové stromy v oblasti zasažené kůrovcem tedy pomáhají sázet zákazníci, kteří si zakoupí produkty privátní značky Náš kraj. Kampaň začala 1. července a její tváří je rybář a cestovatel Jakub Vágner. Konec projektu ale zatím není stanoven. Záleží, kdy se podaří vybrat požadovanou částku 5 000 000 Kč.

„Uvědomujeme si, že naše podnikání má vliv nejen na společnost, ale i přírodu, k jejíž ochraně a obnově chceme také přispět. Vzhledem k tomu, že s následky kůrovcové kalamity se česká krajina může potýkat dlouhé roky, rozhodli jsme se zaměřit tímto směrem. Ve vybraných lokalitách vysadíme celkem 200 000 jehličnatých i listnatých stromů tak, aby vyrostl silný a pestrý les,“ popisuje jednatel společnosti Lidl Michal Farník.

I koupí tohoto produktu můžete přispět k sázení stromů

Pozadu ale nezůstává ani prodejce drogerie a kosmetiky Rossmann, který letos pořádá už druhý ročník akce „Vraťte stromům korunu“. Opět na ní spolupracuje s firmou Henkel, ale tentokrát rozšiřuje sortiment, jehož nákupem můžete pomoci. Kromě produktů z řady Beauty Care letos přispíváte i nákupem Laundry Care, a to až do 30. 8. 2022.

Různě velké včelí úly u skladů Penny Penny

Penny zdvojnásobuje počet včelích úlů

Kromě odlesňování se v poslední době hodně mluví také o úbytku hmyzu. Všiml si toho i řetězec Penny, který už loni začal u svých centrálních skladů chovat včely. Původní počet úlů se firmě letos podařilo zdvojnásobit, a celkově se tedy stará o více než 2 miliony včel.

„Před rokem jsme se rozhodli pořídit k našim logistickým centrům vlastní včelstva, protože si uvědomujeme význam včel pro produkci potravin. Ukazuje se a potvrdilo se nám, jak důležité včely pro přírodu jsou, proto jsme se letos rozhodli počet našich úlů prakticky zdvojnásobit. Chceme být nejen dobrým sousedem všude, kde působíme, a přispívat ke zdravému životnímu prostředí a rozvoji biodiverzity, ale také jít ostatním příkladem,“ vysvětluje ředitel logistiky Penny Tomáš Kubza.

Kaufland otevřel prodejnu se zelenou střechou

Pozadu ale nezůstává ani Kaufland, který řeší udržitelnost a rozvoj biodiverzity například zelenou střechou na jedné ze svých prodejen. Konkrétně se jedná o pobočku v Českých Budějovicích otevřenou letos na jaře. Její zelená střecha má hned několik funkcí – čistí a ochlazuje okolí, zadržuje dešťovou vodu a zároveň zlepšuje mikroklima uvnitř budovy.