Amazon přichází s virtuálním zkoušením bot a není jediný

Aplikace Virtual Try-On for Shoes Amazon

Odpůrci nakupování v e-shopech se často drží argumentu, že si oblečení před nákupem zkrátka nevyzkoušíte. Co když si ho ale můžete vyzkoušet online? Aplikace v chytrých zařízeních vám s pomocí kamery věrohodně nasadí králičí uši, klobouk nebo z vás udělají King Konga. Proč nepoužít stejný princip u zkoušení oblečení? S tímto nápadem přichází celá řada prodejců, včetně Amazonu.

Přečtěte si také

Konec prskání oleje a zamaštěnému sporáku: Pomůže fígl s octem a solí

Amazon využil možnosti rozšířené reality

Snad každý si umí představit, jak na něm bude vypadat náhrdelník nebo třeba tričko, ale nikdy to není stejné, jako když daný sortiment vidíme přímo na sobě. Amazon však spustil interaktivní mobilní aplikaci s názvem Virtual Try-On for Shoes, která vám umožní vyzkoušet si obuv virtuálně. Cílem je zlepšit zážitek z online nakupování.

Jednoduše namíříte telefon na své nohy a můžete zkoušet různé druhy bot jediným dotykem. Aplikace je propracovaná tak, že lze boty prohlížet z různých úhlů. Můžete se třeba i jinak obléknout, abyste viděli, jak vám budou ladit s vašimi outfity. Stačí vždy kliknout na tlačítko „Virtual Try-On“, které se nachází pod produktem, a namířit telefon na nohy.

Aplikace Virtual Try-On for Shoes Amazon

To ovšem není vše, můžete si i vyfotit, jak obuv na nohou vypadá a následně fotku sdílet na sociálních sítích. Možnost virtuálního zkoušení se vztahuje jen na určité modely a aplikace je aktuálně dostupná jen pro iOS, brzy nicméně bude dostupná i pro Android. Zároveň zatím nepočítá s velikostí, takže můžete vidět obuv na nohou, ale stále nebudete vědět, jak vám bude sedět velikostí a tvarem.

Kromě bot si můžete vyzkoušet i některé brýle a trička. Aplikace Virtual Try-On for Shoes bude zatím spuštěna jen pro USA a Kanadu. Pokud o ni bude zájem, lze očekávat, že se bude rozšiřovat i na další druhy oblečení a bude dostupná celosvětově.

Aplikace Virtual Try-On for Shoes Amazon

Prezidentka Amazon Fashion, Muge Erdirik Dogan, řekla: „Cílem Amazon Fashion je vytvářet inovativní zážitky, díky kterým bude nakupování módy online jednodušší a příjemnější pro zákazníky. Jsme nadšeni, že můžeme představit virtuální vyzkoušení obuvi, aby si zákazníci mohli vyzkoušet tisíce stylů od značek, které znají a milují, podle jejich pohodlí, ať jsou kdekoli. Těšíme se, že budeme naslouchat a učit se ze zpětné vazby od zákazníků, protože neustále zlepšujeme zkušenosti a rozšiřujeme se na další značky a styly.“

Nakupte dětem boty bez starostí

Virtuální zkoušení využívá i konkurence

Amazon není jediný, kdo přišel s virtuálním zkoušením obuvi. Tuto možnost nabízí také WANNA, startup z Běloruska, který experimentuje s nakupováním za pomoci rozšířené reality. Ten spustil beta verzi své aplikace Wanna Kicks, jejímž cílem je usnadnit hledání dokonalých tenisek. I zde stačí namířit telefon na nohy a můžete si zkoušet různé druhy bot.

Aplikace Wanna Kicks WANNA

Generální ředitel společnosti WANNA, Sergey Arkhangelskiy, řekl: „Naším posláním je prolomit bariéry online nakupování. Věříme, že AR try-on může zákazníkům pomoci nakupovat online a smyje rozdíl mezi online a offline nakupováním. Na trhu s obuví vidíme dva velké problémy. Online konverze jsou ve srovnání s tradičním „kamenným“ nakupováním poměrně nízké a návratnost poměrně vysoká. Možnost vyzkoušet si tenisky s telefonem před nákupem online by měla posunout konverze, zapojení a návratnost.“

Virtuálního zkoušení oděvů se zajisté bude chtít ujmout mnoho dalších prodejců. Jelikož je už dnes technologie na pokročilé úrovni a telefonem disponuje každý, bude tato možnost znamenat zajisté velkou konkurenční výhodu. Zatím je spíše v procesu testování, ale v budoucnu se může jednat o samozřejmost.