Více klidu při nákupu: Carrefour zavedl novou hodinu ticha pro všechny

Pohled na prodejnu Carrefour Carrefour

Řetězec Carrefour už v roce 2018 oznámil, že ve svých prodejnách zavede takzvanou „quiet hour“, tedy tichou hodinu, která je věnovaná lidem trpícím autismem a také všem, kteří nemají rádi přemíru podnětů. V roce 2021 tuto hodinu ještě rozšířil a tento čas bude kromě vypnuté hudby či ztlumeného osvětlení prodejny spojený i s přednostním přístupem k pokladnám pro lidi s autismem.

Přečtěte si také

Jak efektivně zabalit kufr k moři a co s sebou určitě nezapomenout
Jak efektivně zabalit kufr k moři a co s sebou určitě nezapomenout

Hodina ticha ve 1 240 obchodech Carrefour

Carrefour, druhý největší maloobchodní řetězec na světě původem z Francie, v roce 2021 u příležitosti Světového dne povědomí o autismu oznámil, že bude mít tiché hodiny každý týden od 14:00 do 15:00 ve svých více než 1 240 supermarketech a hypermarketech.

Tento čas bude vyhrazený autistům a také všem ostatním zákazníkům, kteří chtějí při nakupování zažít klid a pohodu. Tato myšlenka vzešla ze spolupráce s Autisme France ve snaze zlepšit nákupní podmínky pro zákazníky řetězce.

Rodina nakupuje v supermarketu Canva

Co si představit pod pojmem „tichá hodina“?

Během tiché hodiny bude v prodejnách ztlumeno osvětlení, nebude znít hudba, rádio ani hlášení prodejny a nebude používané úklidové zařízení. Kromě toho bude tento vyhrazený čas zahrnovat snadnější prioritní přístup k pokladnám a také nové piktogramy na prodejnách, které jsou inkluzivnější a zohledňují různé formy postižení. Řetězec Carrefour si dal za cíl také zvýšit povědomí svých zaměstnanců o autismu.

Pro mnoho lidí s autismem je nakupování velmi náročné

Ve Francii je více než 700 000 lidí s autismem, kteří jsou velmi často přecitlivělí na hluk a světlo a kvůli tomu, jak je v obchodech rušno, se nákupům v supermarketech mnohdy vyhýbají. Výše uvedené kroky řetězce Carrefour jim tak mají nákupy co nejvíce usnadnit a zpříjemnit.

Ušetřete díky akčním nabídkám supermarketů

Carrefour už v Česku nepůsobí, svých 11 poboček přenechal v roce 2006 řetězci Tesco. Lidé u nás ale i tak mají hned několik možností, pro jaký supermarket se rozhodnout. Mezi nejrozšířenější supermarkety a hypermarkety v České republice patří Kaufland, Tesco, Albert, Lidl, Penny, Billa, Makro a Globus. Tyto obchody pravidelně nabízejí některé akční položky. Jak poznáte, co je zrovna v akci? Díky nákupnímu rádci Kupi.cz, který akční nabídky vyhledá za vás.

Ocenili byste hodinu ticha i v českých supermarketech a hypermarketech? Dejte nám vědět do komentářů.