Kvůli zdražování vstupních nákladů jsou fastfoody nuceni zvedat ceny svých pokrmů. Burger pod 30 korun si v Mcdonald’s už nedáme. S cenami navíc výrazně zahýbaly i ostatní řetězce. Ve kterých fastfoodech se nás růst cen dotkne nejvíce?
Vyšší náklady na potravinářské suroviny, obalové materiály, energie ale i mzdy zaměstnanců nutí fastfoodový řetězec McDonald's, aby své produkty zdražil. A to v řadě případů i opakovaně. Ještě v roce 2012 vám na cheeseburger stačila dvacetikoruna, od roku 2017 stál 29 korun a dnes za něj zaplatíte 35 Kč.
Dle mluvčí řetězce Jitky Pajurkové byla firemní strategie nastavena tak, aby zdražily především takové produkty, které jsou cenově méně citlivé nebo u konkurence dražší. Od ledna roku 2020, kdy síť neprovozuje žádné vlastní prodejny, je finální navýšení cen na rozhodnutí konkrétních franšízantů. Můžete se tedy setkat s tím, že ceny na pobočce McDonald's v centru velkého města budou vyšší než na pobočce mimo město.
Kupte se slevou Hovězí burger dvouručák Kostelecké uzeniny.
Ze stejných důvodů jako McDonald zdražuje také řetězec KFC. „Zvyšující se ceny vstupních surovin, ceny materiálů a energií, růst mzdových nákladů a nedostatek lidí na trhu práce musíme v případě potřeby zohlednit,” uvedl pro Seznam zprávy ředitel značky KFC pro Česko, Rakousko a Německo, Libor Hubík. Konkrétně u některých produktů z nabídky B-Smarts v říjnu přistoupili ke zvýšení ceny ze 45 Kč na 49 Kč.
V budoucnu bude muset na zvyšující se náklady reagovat také Burger King. Připustil to Daniel Ryška, ředitel této značky pro Česko, Slovensko, Bulharsko a Rumunsko. Burger King zdražoval letos o prázdninách a další růst cen by měl přijít příští rok.
Fastfoody mají v Česku poměrně silnou pozici. Dle průzkumu agentury Nielsen Admosphere se v nich stravuje téměř 30 procent lidí vícekrát za měsíc, přičemž nejvíce zákazníků tvoří mladí lidé ve věkové kategorii 15-34 let. Jídlo z fastfoodu volí většina lidí kvůli rychlé obsluze, chuti a také nízkým cenám.
Mezi nejoblíbenější fastfoody u nás patří už dlouhodobě řetězce KFC a McDonald’s.
Výrazný růst zaznamenávají řetězce také u svých rozvozových služeb. „V porovnání s minulým rokem se počet transakcí z rozvozu zvedl o 50 %,” uvedl Libor Hubík. Přičemž rozvoz aktuálně tvoří 15 % z celkových objednávek a hodnota online objednávek je až o 60 % vyšší než na pokladnách restaurací.