Retro ohlásilo návrat ve velkém a postupně pohlcuje celý trh

Dívka s retro motocyklem Canva

„Dnes už to není, co bývávalo.“ Tato fráze je slyšet poměrně často – a výrobci to vědí. A proto když jdeme do obchodu, občas to vypadá, jako bychom se probudili v minulém století. Retro označuje vše z dob minulých a výrobci nám díky tomuto trendu poskytují zajímavý výlet v čase. Proč je retro tak populární a kde všude na něj můžete narazit?

Přečtěte si také

Výrobci nenápadně zmenšují objem výrobků, gramáže či ubírají procenta alkoholu tak, aby nemuseli zdražovat
Výrobci nenápadně zmenšují objem výrobků, gramáže či ubírají procenta alkoholu tak, aby nemuseli zdražovat

Proč se retro vrátilo v tak velkém měřítku?

Říká se, že móda se opakuje, vždy dosáhne svého vrcholu a pak se vrací zpět na začátek. A tak když výrobci nedokážou přijít s něčím novým, sáhnou po starém. Lidé mají navíc staré časy spojené s kvalitou a poctivostí – což jsou kvality, které dnes často chybí.

Ruku na srdce, žijeme ve spotřebitelském věku – dnešním cílem je vytvořit u zákazníka pocit, že se bez nových věcí neobejde a vnucovat mu stále další a další. Kvalita je druhořadá, důležité je levně vyrábět a pořád prodávat. Stále více znechucených lidí se tak ohlíží zpět do doby, kdy tomu tak nebylo – a obchodníci jim naslouchají. Jejich cílem je vědět, co spotřebitel chce, a to někdy ještě dříve, než to chce.

Vespa skútry Vespa

Kde všude retro boduje?

Kdo by si pomyslel, že vyhodíte obsah šatníku a po letech se vrátí do módy. Retro boduje nejen v módě, ale i v nábytku, interiérových doplňcích, sportu, potravinách a elektronice. Koho by dříve napadlo, že po jejich úpadku jednou opět uvidí nabídku tlačítkových telefonů, gameboyů nebo retro konzolí?

Výrobci i obchodníci se snaží těžit z návratu tohoto trendu – a neváhají strkat „retro“ i do názvů produktů. Jen se sami zamyslete, kdy jste si naposledy koupili retro šunku nebo retro rádio?

Retro je atraktivní pro mladé i staré

Starší ročníky už módu z minulých let znají a není to pro ně nic nového. Každý je trochu sentimentální a rád sáhne po něčem, s čím se už zdánlivě musel rozloučit. To se ovšem nedá říci o mladší generaci, která danou éru nezažila – nicméně to je právě důvod, proč je pro ně tolik atraktivní.

Pro někoho je retro návrat zpět, pro jiné nový trend. Pokud vám nějaký styl z minulosti chybí, stačí jen vyčkat a zajisté ho dříve nebo později opět uvidíte v regálech.

Datart

Stroj času jménem obchodní řetězce

Na retro výrobky narazíte ledaskde – v antikvariátech a starožitnictvích, na babiččinné chalupě či v muzeích. Pro jeho nabídku však můžete vyrazit i do obchodních řetězců. Nabídka retro potravin se těší velké oblibě, výrobci nábytku či elektroniky se pak taktéž snaží přinést minulost zpět.

  • Pravděpodobně nejznámější a nejpopulárnější je retro týden v řetězci Lidl. Najdete v něm například Granko nebo Kofolu v originálním obalu, typický med ve tvaru medvídka či dobové dezerty. Retro produkty čas od času nabízí i Kaufland.
  • Pokud si chcete dobově zařídit i své bydlení, pomohou vám prodejci nábytku a elektroniky, jako je třeba Datart, Okay, IKEA či Jysk. Populární jsou především retro rádia, přehrávače a lednice, z nábytku pak pohodlná křesla a osvětlení.
Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz