Na facebookových stránkách řetězce Lidl přidala jedna ze zákaznic fotografii, která rozpoutala diskuzi, do které se zapojil i bývalý ministr zemědělství Marian Jurečka. Příspěvek, které vyvolal hotové pozdvižení, se týkal vajec. Ty řetězec promoval v akci s označením z českých chovů, ale jako země původu na obalu bylo uvedené sousední Polsko. Lidl nejprve v odpovědi mlžil, že v Polsku snášejí české slepice. Po pár hodinách však šel s pravdou ven a zákazníkům se omluvil.
Ve čtvrtek se objevila na facebookovém profilu společnosti Lidl fotografie akční nabídky vajec z českého chovu, kterou vyfotila jedna ze zákaznic v prodejně ve Slaném. Na fotce je zachycena akce na vejce velikosti M z českých chovů, na jejich obalu je však uvedena země původu Polsko. Logicky se tak zákaznice dotazovala, co si o tom má myslet.
Na situaci zareagovali zaměstnanci Lidlu, kteří spravují sociální sítě: „Dobrý den, Lenko, vejce jsou snášena v Polsku, ale jsou od dodavatelů z České republiky, kde jsou i balena,“ odpověděl za Lidl administrátor facebookových stránek.
S odpovědí ovšem fanoušci stránky nebyli spokojeni a ptali se zástupců, jak to tedy s původem vajec je: „Ale pořád jsou to polská vejce, je to tak? To, jestli je do obchodu přiveze Polák nebo Čech, je nám asi jedno,“ píše do komentářů paní Lenka. Na její dotaz zareagoval Lidl takto: „Dobrý den, jedná se o české slepice, které jsou v Polsku, kde pro ně jsou lepší podmínky. Děkujeme za pochopení.“
Nad odpovědí zástupců jednoho z nejoblíbenějších řetězců u nás se pozastavil i bývalý ministr zemědělství Marian Jurička. Ten na svůj Twitter napsal vzkaz řetězci, kde žádá vysvětlení.
Tiskový mluvčí Lidlu Tomáš Myler se za chybu omluvil a vysvětlil, jak se nešťastná situace stala. „V daném případě se jedná o českého prodejce vajec, který je z důvodu nedostatečných kapacit částečně nucen vejce dovážet ze zahraničí,“ sdělil Myler. „Vejce jsou následně balena a tříděna na území České republiky, proto je na obale uveden i kód třídírny,“ doplnil mluvčí.
Podle slov Mylera většina vajec v dané nabídce pocházela z českých chovů. Připustil však pochybení: „Vzniklá situace nás velice mrzí, a ještě jednou se všem zákazníkům omlouváme.“
Nákupní rádce Kupi.cz vám ušetří peníze, čas i starosti s nákupy potravin, drogerie a dalších produktů denní spotřeby. Každý den můžete porovnávat 15 000 akčních cen ze 300 akčních letáků.
Nově na Kupi.cz naleznete také recepty na dezerty, hlavní jídla, nápoje, omáčky, polévky, předkrmy, přílohy, saláty nebo zavařování.