Už žádné plastové vaničky. Tesco mění balení masa, má ušetřit více než 80 % plastu

Žena drží v obchodě dva balíčky s masem Naty.M / Shutterstock.com

Tesco přechází na ekologičtější balení svého mletého masa, které umožní ušetřit více než 80 % plastu. Tento krok je součástí širší strategie firmy směřující k odpovědnému podnikání a snaze o redukci plastového odpadu. Díky tomuto inovativnímu obalu bude každoročně zachráněno před zbytečným plýtváním až 56 tun plastu. Navíc prodejce slibuje, že maso v nových obalech bude často nabízeno v akcích za výhodné ceny.

Přečtěte si také

Hit těchto Vánoc: 10 receptů na cukroví a dezerty, ve kterých není ani gram másla

Tesco mění obaly masa

Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco pro Českou republiku, vyjádřila nadšení, že se společnosti Tesco podařilo uvést na český trh nové a udržitelnější balení. Podle jejích slov firma nepřetržitě hledá cesty, jak minimalizovat negativní vlivy svého podnikání na životní prostředí, a nové balení mletého masa je toho příkladem.

Chilli con carne
Čas přípravy: 1 hod 30 min Obtížnost: Střední

Chilli con carne

Chilli con carne je mexický pokrm, jehož základ tvoří mleté maso. Většinou se používá hovězí maso, ale můžete sáhnout i po vepřovém, krůtím nebo jehněčím. Chilli con carne bývá často označováno jako ohnivý pokrm, jelikož se do něj dává spousta koření a bylinek. Příprava je vcelku jednoduchá, vhodná i pro kuchaře začátečníky.

Chilli con carne
Kibbeh
Čas přípravy: 1 hod Obtížnost: Střední

Kibbeh

Kibbeh je národním jídlem Libanonu a skládá se z bulgurové drcené pšenice, nakrájené cibule, směsice koření a libového hovězího, kozího, jehněčího, rybího nebo velbloudího mletého masa. Tento pokrm je skvělou obdobou našich karbanátků. Příprava je poměrně jednoduchá, zvládne ji jistě každý.

Kibbeh

Menší balení bez krabičky

Tesco uvádí na trh novinku v podobě revolučního balení pro své vlastní značky mletého masa, jež se vyznačuje snížením množství využitého plastu o více než 80 %. Díky tomuto průlomu v oblasti balení se podaří každoročně ušetřit až 56 tun plastového odpadu.

Změna obalu se týká i praktické stránky – maso je nabízeno ve dvou velikostech, přičemž 500g balení umožňuje úsporu 82 % plastu a 800g varianta dokonce 84 %. Menší balení nejen že redukují množství odpadu, ale také zjednodušují logistiku a dopravu, což vede k dalšímu snížení emisí CO2.

Reklama Tesca na nové balení masa Tesco

Kromě zmíněných výhod má toto balení i ekonomické benefity pro zákazníky. Tesco se zavázalo, že i přes zavedení nového obalu nebude docházet ke zdražení. Naopak, produkty v tomto balení budou nabízeny v rámci akčních nabídek za ještě výhodnější ceny.

Balení nejen perfektně chrání mleté maso a udržuje ho v optimálním stavu a kvalitě, zároveň je plně recyklovatelné. „Naším dlouhodobým cílem je optimalizovat obaly našich vlastních i cizích značek. Věříme v zásadu ‚4R‘: radikálně odstraňte, co lze odstranit; redukujte, co odstranit nelze; rozhodně opakovaně využívejte obaly a recyklujte, co zbylo,“ zdůrazňuje v tiskové zprávě Katarína Navrátilová. Dodává: „Od roku 2020 se při balení výrobků našich privátních značek nepoužívají nerecyklovatelné nebo obtížně recyklovatelné obaly.“

Lidl balil do tzv. flow packu již dávno

Lidl se již v roce 2018 zavázal k redukci plastových obalů a stanovil cíl snížit množství plastů ve vlastních značkách o 25 % do roku 2025, což se podařilo splnit tři roky před termínem. Navzdory tomuto úspěchu si společnost klade ještě ambicióznější cíl: snížit množství plastů o 30 % do roku 2025. Lidl se zaměřuje dlouhodobě na zmenšení některých obalů, výrobu z tenčí fólie, odstraňování plastů u některých produktů a zvyšování recyklovatelnosti obalů.

Mezi úspěchy patří odstranění nevratných černých plastů a zvýšené využití recyklovaných materiálů, jako jsou obaly drogistických výrobků W5 z 100% recyklátu a láhve s vodou obsahující 25% recyklovaného materiálu. „Příkladem může být mleté vepřové maso, které je namísto vaničky baleno v tzv. flow packu. Díky této změně jsme jen v rámci této akce ušetřili neuvěřitelné 2 tuny plastu a přitom jsme 100% zachovali funkci obalu tak, aby i nadále uchovával vysokou kvalitu masa,“ řekl jednatel společnosti Lidl odpovědný za nákup Zoltán Nepp.

Zdroj: Tiskové zprávy řetězců Tesco, Lidl