Prodejci sází na vlastní pekárny

Pekař mouční těsto na chléb Evgeny Atamanenko / Shutterstock.com

Ze zmrazeného polotovaru. Tak tuto hlášku si přečtete u většiny pultového pečiva v českých supermarketech. Jsou ale i obchody, které chtějí změnit pověst pečiva ze supermarketu a ve své vlastní pekárně chystají pro své zákazníky to nejčerstvější pečivo. Svou vlastní pekárnu vybudoval začátkem roku i online supermarket Rohlík a ta Globusová dokonce na podzim loňského roku oslavila už 15 let.

Přečtěte si také

Víte, jaký je rozdíl mezi českým a zahraničním máslem? Zjistěte, které je lepší!

Rohlík má vlastní pekárnu

Na výrobu vlastního pečiva se letos zaměří i největší online supermarket Rohlík, který v únoru letošního roku zahájil ve svém distribučním centru v Chrášťanech u Prahy výstavbu své vlastní pekárny. Pekárna, jejíž výstavba vyšla na více než 8 milionů korun, je už v provozu a zákazníkům slibuje zkvalitnění a zvýšení dostupnosti pečiva.

„U nové pekárny v distribučním centru nám ani tak nejde o rozšíření nabízeného sortimentu nebo objemu nabízeného pečiva, ale především o to, abychom mohli zákazníkům nabídnout čerstvé pečivo průběžně po celý den,“ popsal záměry Rohlíku CEO Martin Beháň.

Dejte si čerstvé pečivo v akci

Kupte se slevou Kaiserka.

Porovnat slevy

Receptura od pekařů

Pečivo v současnosti tvoří přibližně 14 % veškerého prodaného zboží Rohlíku. Více než polovina tohoto pečiva pak nese značku Upečeno u nás. Chleby, bagety, rohlíky a další pekařské výtvory Rohlík peče dle vlastní receptury a ve spolupráci s Merhautovým pekařstvím či Pekařstvím Makovec.

Zbylých 44 % pečiva, které v nabídce Rohlíku zákazníci najdou, představují rozpékané polotovary a zejména zboží z více než 20 řemeslných pražských pekáren, jako jsou Zrno Zrnko, Artic Bakehouse, Eska nebo Pekárna Praktika. Těm navíc pomáhají tím, že jejich pečivo distribuují i zákazníkům mimo Prahu, kteří by u nich jinak nenakoupili.

Detail na chléb YesPhotographers / Shutterstock

Pečivo z Globusu oslavilo 15 let

Loni na podzim tomu bylo už 15 let od chvíle, kdy Globus začal provozovat vlastní pekárnu a cukrářství. Od té doby v jeho pobočkách vyrábí z vlastního kvasu chléb a rohlíky, koláče a zákusky 290 pekařů a pekařek a 112 cukrářů a cukrářek.

Nabídka pečiva čítá 15 druhů chleba, více než 25 druhů běžného i tmavého pečiva, 25 druhů jemného pečiva a 50 druhů cukrářských výrobků. Nově Globus peče také vlastní toustový chleba. „Každý den našim pekařům a cukrářům projde pod rukama 115 až 120 druhů pekařských a cukrářských výrobků. Pro představu se jedná téměř o 100 milionů kusů vlastnoručně vyrobených a prodaných výrobků ročně,“ řekl vedoucí výroby a prodeje pekáren, cukráren a Café Globus Pavel Meduna.

Pekařství Globus peče 15 druhů chleba, více než 25 druhů běžného i tmavého pečiva, 25 druhů jemného pečiva a 50 druhů cukrářských výrobků. Globus

Jaké pečivo je nejoblíbenější?

Čerstvost, kvalita pečiva a široký výběr jsou pro Globus na prvním místě. V každé pekárně si připravují vlastní kvas a za každým hypermarketem je silo s několika tunami čerstvě namleté mouky. Každá pekárna je přitom trochu jiná.

„Zákazníci ze severní Moravy mají raději světlejší chleby, které obsahují vyšší podíl pšeničné mouky. Čím více jdete ale na západ, tím oblíbenější jsou žitno-pšeničné chleby. Na Pardubicku jsou zase výrazně oblíbenější výrobky s makovými náplněmi. V Českých Budějovicích vyrábíme kromě klasického sortimentu i takzvané „zelňáky“, placky s kysaným zelím, které patří mezi jihočeské speciality. Naopak pražské pekárny jsou univerzální, zde mají lidé zájem o naše výrobky napříč celým sortimentem,“ uvedl Meduna.

Svaz pekařů

Globus si za kvalitou svého pečiva stojí. Mnoho výrobků se také pyšní oceněním Česká chuťovka nebo pečetí Vyrobeno podle české cechovní normy. Pekařství Globus je také už 7 let součástí Svazu pekařů a cukrářů ČR.

„Prioritou pro nás je vždy a za všech okolností nabízet našim zákazníkům kvalitu. A to nejen v rámci používání kvalitních surovin, což je pro nás standardem, ale také zodpovědným přístupem v rámci důsledného a trvalého dodržování stanovených receptur a technologických postupů. Zároveň si uvědomujeme celou ekonomickou situaci a jsme při cenotvorbě nadmíru vnímaví,“ vysvětlil Pavel Meduna.