Revoluce v nakupování: Košík.cz jde do regionů, Billa spouští vlastní e-shop

Rodina vybaluje nákup z Košík.cz Košík.cz

Online supermarket Košík.cz se chystá oslovit další stovky tisíc zákazníků po celé České republice. Se svou nabídkou zboží za výhodné ceny a levnější dopravou, která navíc bude pro některé skupiny obyvatel zdarma, vstupuje nyní do okresních měst, kde chce způsobit revoluci v nakupování. Prodejce v uplynulých měsících skokově zvýšil pokrytí svých služeb, díky čemuž si nákup objedná rekordních 6 milionů Čechů. Novinky ale hlásí i Rohlík.cz, Tesco či Billa. Prozradíme vám, jaké to jsou.

Přečtěte si také

Jaké jsou zkušenosti Čechů s Informacemi v obchodech? Zákazníci nejsou vždy spokojeni

Košík.cz míří do regionů

Košík.cz, který nyní dováží nákupy rekordnímu počtu 6 milionů Čechů, začne nabízet své služby i v regionálních městech. Vůbec poprvé bude dostupný také na Karlovarsku, a to nejen v Karlových Varech, ale také v Chebu, Sokolově a desítkách okolních obcí. Tato kampaň znamená pro Košík.cz zcela novou etapu, v níž se zaměří i na domácnosti, které mají s online nákupy jen malé nebo dokonce žádné zkušenosti.

TIP: prolistujte si aktuální akční leták Košík.cz na stránkách největšího nákupního rádce Kupi.

Stovky tisíc zákazníků na malých městech chce prodejce oslovit především nižšími cenami zboží, než na jaké jsou z lokálních obchodů zvyklí, a levnější dopravou, která bude dokonce zdarma pro rodiny s malými dětmi, seniory a hendikepované. Zároveň zaručuje rychlé doručení do 3 hodin od objednání.

Kurýr Košík.cz nakládá ve skladu nákup do auta Košík.cz

Stejné standardy jako v Praze

Standardy doručení budou přitom stejné jako pro Prahu. Košík nákupy doveze od 7 ráno do 22 hodin večer už do 180 minut od objednání a v mnoha případech tak překoná rychlost služeb dostupných v daném regionu. Cena dopravy přitom nebude nijak závratná, začínat bude na 29 korunách a nákup v hodnotě nad 1 200 Kč doručí zdarma.

„Chceme ukázat, jak podle nás vypadá budoucnost pohodlného nakupování v regionech, které si navíc může dovolit opravdu každý. A představit ho samozřejmě co největšímu množství Čechů. Víme, že domácnosti stále ještě nejsou připravené nakupovat výhradně online. Ale tušíme, že jakmile si Košík jednou vyzkouší, staneme se jejich pravidelným partnerem, na kterého se budou spoléhat stále častěji,“ uvedl Ivan Utěšil, generální ředitel Košík.cz.

Cena na Košíku je vždy nejvýhodnější

Hlavním lákadlem má být právě cena výrobků, kterou se Košík.cz snaží držet na stejné nebo nižší úrovni než v běžných supermarketech. Právě proto denně kontroluje cenu u více než 6 000 svých položek a cenu případně dorovnává tak, aby byl vždy nejvýhodnější. Každou středu navíc představuje vlastní akční nabídku.

„Zejména v dnešní době je cenově výhodný nákup naprostým základem. Proto jsme společně zapracovali na nabídce a cenách, abychom mohli s čistým svědomím říct, že jsme v cenách srovnatelní a často u základních sledovaných položek levnější než supermarkety a pochopitelně i lokální samoobsluhy nebo večerky,“ vysvětli Utěšil a zároveň dodal, že nabídka Košík.cz je čtyřikrát větší.

Kurýr Košík.cz dováží nákup matce s dítětem Košík.cz

Pro rodiny s dětmi a seniory doručení zdarma

Košík.cz se navíc chystá bojovat proti klesající dostupnosti lokálních prodejen pro ty, kteří nemají auto nebo se z jiného důvodu do běžného supermarketu nedostanou. Mezi tyto skupiny patří matky na mateřské, senioři či hendikepovaní, kterým bude supermarket dovážet nákupy i do 600 Kč zcela zdarma. Kromě toho nabídne i další výhody, jako je 5% cashback z každého nákupu či zvýhodněné ceny plen a dětské výživy.

„Přestože pokrytí supermarkety je v Česku na vysoké úrovni, pořád hovoříme o dobré dostupnosti jen v případě, kdy máte možnost jezdit autem. Na běžné vsi, ale často i v okrajových čtvrtích měst a městeček se situace naopak dlouhodobě zhoršuje,“ uvádí ke strategii Košíku Ivan Utěšil. „Je potřeba si uvědomit, že více než pětina domácností je odkázána na nákupy v lokalitě. My jsme připraveni to zásadním způsobem změnit a nabídnout pomocnou ruku,“ dodává.

E-shop hypermarketu Billa.cz Billa

Hypermarket Billa testuje vlastní e-shop

Svým zákazníkům se chce přiblížit i hypermarket Billa, který nyní v Praze a Brně testuje svůj vlastní e-shop. Na stránkách shop.billa.cz najdete aktuálně téměř 8 000 položek, mezi nimiž jsou nejen potraviny, ale i drogerie, potřeby pro mazlíčky či květiny. Nákup je možné objednat v čase 7.00 až 21.00 a o jeho doručení, které Billa garantuje do 3 hodin, se stará smluvní partner společnost Dodo. Aby Billa na svůj nový e-shop nalákala co nejvíce zákazníků, nabízí na první nákup slevu 10 % a dopravu zdarma.

Prodejce momentálně pokračuje také na rekonstrukci a modernizaci některých svých prodejen. V průběhu března a začátku dubna tak převléknou kabát prodejny v Praze, a to v Šestajovicích, Dolních Počernicích a na Evropské v komplexu BLOX.

Žena objednává zboží z nákupního seznamu na Rohlík.cz Rohlík.cz

Rohlík.cz přináší garanci čerstvosti potravin

Novinky zavádí na svém e-shopu i online supermarket Rohlík.cz, který jako první internetový prodejce potravin přidává ke svým produktům garanci čerstvosti, která zákazníkům pomůže zjistit datum spotřeby objednaných potravin. U zboží proto přibudou celkem tři odznaky čerstvosti – průměrná délka čerstvosti, obecná záruka čerstvosti a garance, že zboží dorazilo k zákazníkovi přímo z farmy nebo od pěstitele.

Rohlík.cz rovněž vyslyšel přání svých zákazníků a na svém webu zavedl možnost vytvářet nákupní seznamy. „V sekci Mé oblíbené jsme přidali funkci nákupních seznamů. Zákazník si jich může vytvořit neomezené množství. Chceme, aby zkušenost zákazníka s nákupem u nás šlapala jako švýcarské hodinky: žádné opětovné zdlouhavé vyhledávání všech potřebných produktů. Všechny si nyní můžete seřadit do přehledných nákupních seznamů třeba na sobotní snídani nebo jiné příležitosti,“ popsal CEO Rohlík.cz Martin Beháň.

Co si objednáte z Tesca v akci?

Tesco nabízí doručení v tentýž den

Zvyšovat spokojenost svých zákazníků se snaží i hypermarket Tesco se svojí službou Tesco Online nákupů. Ty je nyní možné realizovat v mobilní aplikaci, v níž lze ukládat oblíbené položky, vytvářet nákupní seznamy a sledovat akční nabídky. Tesco také zavedlo hodinová okna pro doručení namísto dvouhodinových a nákupy objednané do 13.00 hodin doručí ještě tentýž den.

Obchodník svým zákazníkům také garantuje fixní ceny po dokončení objednávky. To znamená, že případné zdražení některých položek se pro daného zákazníka nedotkne až do doručení nákupu.