Kaufland láká obchodníky na své online tržiště, přidalo se jich už přes 9 tisíc

Reklama na online tržiště Kauflandu Kaufland Global Marketplace

Situace na trhu je kvůli ekonomické krizi bídná. Zejména pro malé obchodníky to znamená jak menší tržby, tak i strach o budoucnost. Jeden z největších prodejců na trhu jim nabízí pomocnou ruku – nově mohou prodávat pod jednou z největších a nejznámějších evropských značek. Kaufland spustil online tržiště, do kterého se mohou obchodníci zaregistrovat a začít prodávat hned do tří zemí najednou. Jaké jsou cíle Kauflandu a co lze od tržiště očekávat?

Přečtěte si také

Jak správně připravit chutnou ranní kaši za pouhých pět minut

Expanze na český a slovenský trh

Lidé se snaží šetřit, což obchodníkům krátí zisky – a platí to i v oblasti e-commerce. Kaufland Global Marketplace by mohl jejich propad tržeb zvrátit.

Tato služba fungovala zatím jen v Německu, ale nyní expanduje i na český a slovenský trh. Pro obchodníky to znamená možnost mnohem snadněji oslovit cílovou skupinu a získat silnou reklamu s minimální námahou.

Ukázka propojení tří trhů. Kaufland Global Marketplace

Obchodní manažerka Kaufland Global Marketplace, Miroslava Birešová, sdělila: „Pozorujeme vyšší zájem českých a slovenských prodejců o rozšíření svých aktivit na více prodejních kanálů najednou a v novém mezinárodním prostředí. Vnímáme, že stále více hledají nové příležitosti, a proto ve větší míře vstupují na náš německý marketplace." Podle Birešové navíc zákazníci značku Kauflandu znají a důvěřují jí. „Digitální expanze je dalším krokem směrem k potřebám obchodníků a změnám v chování spotřebitelů v posledních letech,“ dodala.

Pro co teď skočit do Kauflandu?

Portál navštíví každý měsíc kolem 32 milionů návštěvníků. Začínal pod značkou Hitmeister, ale později přešel k budování tržiště pod vlastní značkou. Marketplace je prudce na vzestupu, jen v Německu dosáhl v posledních letech růstu 90 %.

Kaufland neprodává jen potraviny

Kaufland si spojujeme především s prodejem potravin, na online tržišti však většinu nabídek tvoří nepotravinářské produkty, od nábytku až po elektroniku. Obchod chce proto nyní zapracovat na tom, aby lidé začali vnímat širší zaměření prodeje a hledali i ostatní druhy produktů právě zde.

Tržiště není určeno k tomu, aby zde Kaufland nabízel své vlastní potravinové značky. Jde o platformu pro obchodníky, kteří zde mohou oslovit nové zákazníky, ke kterým si nedokázali najít cestu.

Tip: Aktuální akční letáky Kaufland si pohodlně prolistujete na Kupi.

Malý nákupní košík před notebookem Achira22 / Shutterstock.com

Pro obchodníky s e-shopem i bez něj

Většina zaregistrovaných obchodníků na tržišti již disponuje vlastním e-shopem. Pro registraci to ale není podmínkou. I bez e-shopu mohou kamenné obchody začít objevovat výhody online prodeje a získat významný prodejní kanál. Tržiště obchodníkům nabízí multikanálový marketing, zákaznickou podporou, ale i převzetí veškerých platebních procesů. Ačkoliv bude služba zpoplatněna, nyní je na začátku v prvních 6 měsících pro všechny zdarma.

  • Prodejci si mohou vybrat ze dvou alternativ měsíčních poplatků, které začínají na 39,95 euro měsíčně (cca 1 000 Kč) a k tomu platí provizi za každý úspěšně dokončený prodej v závislosti na jednotlivých kategoriích.
  • Během prvních šesti měsíců si obchodníci mohou prodej na českém a slovenském tržišti vyzkoušet zdarma bez placení měsíčního poplatku či provize. Nové marketplace navíc poskytují slevu na reklamy na sponzorované produkty – pro českou verzi jde až o 30 tisíc korun, pro slovenskou je to 1 200 eur.
Žena s telefonem nakupuje online afotostock / Shutterstock.com

Jak se jako prodejce zaregistrovat na Kaufland.cz / Kaufland.sk?

Po úspěšné registraci si můžete vybrat, na kterých distribučních kanálech a ve kterých příslušných zemích chcete nabízet své zboží. Marketplaces Kaufland.cz a Kaufland.sk budou kompletně spuštěné až v roce 2023. Své nabídky však můžete zalistovat už nyní, stejně tak si vytvořit svůj obchod.

Jaké informace a dokumenty jsou potřeba k registraci?

  • údaje o zástupcích společnosti,
  • údaje o vlastnících a podílových vztazích,
  • daňové údaje jako DIČ sídla společnosti a v případě, že vaše společnost má sídlo v zahraničí: DIČ dané země, kde je marketplace, nebo DIČ registrované v systému OSS,
  • informace o nabízeném sortimentu.

V závislosti na typu společnosti příp. právní formy vaší společnosti:

  • živnostenský list nebo výpis z obchodního rejstříku,
  • platné doklady totožnosti všech zástupců společnosti,
  • doklad o podílových vztazích (platí jen pro osobní společnosti.