Nejdůvěryhodnější značky 2022: Češi volili tradiční jména jako Lego, Jar a Božkov

Vizualizace soutěže Důvěryhodné Značky 2022 Důvěryhodné Značky

Každoroční soutěž Důvěryhodné značky přinesla ve svém letošním osmém ročníku známé vítěze, ale i nové tváře a změny v nákupních preferencích Čechů. Které značky zvítězily ve svých kategoriích a které se těší stálé oblibě zákazníku? Podívejte se na seznam vítězů – je mezi nimi i váš favorit?

Přečtěte si také

Víte, co se stane s pečivem, které nekoupíte? Nevyhazuje se! Víme, jak ho supermarkety využívají

90 nejdůvěryhodnějších značek roku 2022

Které značky jsou mezi Čechy nejvíce důvěryhodné? Na tuto otázku hledá odpověď soutěž Nejdůvěryhodnější značka, která se u nás letos pořádala poosmé.

Oceněné značky vybírají sami zákazníci – v rámci výzkumu bylo letos osloveno 4 000 respondentů, kteří hodnotili kolem 900 značek v 90 různých kategoriích. Soutěž se kromě produktů (od alkoholu a masných výrobků, přes telefony a automobily až po výrobce drogerie a kosmetiky) zaměřuje i na samotné prodejce či poskytovatele služeb. Oceňované jsou i kategorie lékárenských produktů a stavebnin.

Kdo jsou nejdůvěryhodnější značky? Zůstávají LEGO a Jar

Mezi všemi nominovanými i oceněnými vystupují některá jména výrazněji než ostatní – napříč celým výzkumem zvítězily značky LEGO (72 % hlasů ze své kategorie), Jar (67 %) a IQOS (58 %), kterým Češi důvěřují nejvíce. Většina oceněných si navíc udržela své prvenství i z předchozího roku, konkrétně 69 % vítězů bylo shodných jako loni.

Soutěž má pak i své stálice – konkrétně osmi značkám se podařilo zvítězit ve své kategorii už poosmé v řadě, v žádném ročníku tudíž nebyly poraženy. Jedná se o již zmíněný Jar, řetězce Dr.Max a DM drogerie, obchodní řetězec Lidl a značky Kofola, Pilsner Urquell a Savo. Právě je spotřebitelé dle výsledků průzkumu preferují nejvíce.

Vsaďte na jednoho z vítězů

Které další značky zvítězily?

Mezi další vítězné značky, které běžně naleznete v supermarketech i hypermarketech, patří například:

Ostatní vítěze všech 90 kategorií lze nalézt na stránkách soutěže Důvěryhodné značky. A poznáte je taktéž podle loga soutěže (zlaté medaile s popiskem), které slouží jako nezávislé potvrzení kvality.

Trofeje oceněných značek ve tvaru skleněných plaket s medailí Atoz Marketing Services

Jak nakupují Češi?

Průzkum taktéž poukázal na změny na trhu i v nákupním chováním Čechů, konkrétně na strmý růst segmentu q-commerce – jedná se o trend spočívající v elektronickém nákupu s rychlým dodáním. V České republice jej lze pozorovat především v oblasti dodávek jídla, postupně se k němu však přidávají i další produkty, například léčiva či oblečení. Za svůj vzestup vděčí především pandemii, která mnohé zákazníky uvěznila v jejich domovech.

Zákazníci se taktéž stále zaměřují na zdravý životní styl (je jich až 70 %) a čím dál tím více slyší na promoční akce a slevy.