Globus nabídne zákazníkům zkrácenou či elektronickou účtenku. Ušetří až 3 000 kilometrů papíru

Žena s plným nákupním vozíkem prohlížející si účtenku Stokkete / Shutterstock.com

Snaha o ekologii a udržitelnost je v současnosti významným tématem. Své o tom ví i obchodní řetězce, které se různými způsoby snaží podporovat životní prostředí, například omezením zbytečného plýtvání papírem. K tomuto kroku nově přistoupil Globus, který zákazníkům nabídne zkrácené či elektronické účtenky. Kdo na ně má nárok a které další řetězce je nabízí?

Přečtěte si také

Oblíbený zákusek našich babiček: Řezy muzikál vás dostanou božskou chutí

Zkrácená či elektronická účtenka

Obchodní řetězec Globus přichází pro své zákazníky s ekologickou novinkou – vedle klasických účtenek jim bude po nákupu nabízet i ty zkrácené, případně žádné. Slibuje si díky tomu úsporu až 3 000 km papíru.

Na zkrácenou variantu účtenky bude mít nárok každý zákazník, elektronická varianta je pak dostupná pro členy věrnostního programu Globus Bonus. Ti tak získají možnost odmítnout papírovou verzi a svůj nákup si místo ní zaznamenat a prohlédnout v odpovídající mobilní aplikaci. Podle dat Globusu se přitom pouze pro členy klubu v průměru vytiskne až 13 milionů účtenek ročně.

Nakupte si na Vánoce v předstihu

V mobilní aplikaci se účtenky zobrazí do 24 hodin a zůstanou v ní uchované po dobu dvou let. Zákazník díky tomu může získat nejen možnost pohodlnější reklamace, ale i zpětného přehledu o domácích výdajích či vývoji cen.

Žena si bere účtenku ze samoobslužné pokladny Simon Kadula / Shutterstock.com

Jak jsou na tom ostatní řetězce?

První zkrácené účtenky zavedl Albert

Mezi průkopníky zkrácených účtenek u nás patří především řetězec Albert, který s touto službou přišel na podzim roku 2020. Na kratší verzi najdete místo výčtu jednotlivých položek jejich souhrnnou cenu. O rok později následovala i funkce elektronické účtenky v aplikaci, která řetězci jen do letošního jara umožnila úsporu kolem 6 500 km papíru.

Vyrazte do Albertu pro originální dárky

Lidl elektronická účtenka

Obdobnou možnost nabízí i řetězec Lidl, který vlastníkům aplikace Lidl Plus umožňuje vybrat si elektronickou účtenku namísto té papírové. V srpnu navíc službu podpořil kampaní ve spolupráci s karetní společností Visa. Během ní měli zákazníci, kteří odmítli papírovou účtenku a vyměnili ji za doklad ve věrnostní aplikaci, šanci vyhrát 10 000 Kč, případně poukaz na nákup v supermarketech řetězce.

Mezi další řetězce nabízející e-účtenky spadá třeba nábytkářský gigant IKEA či online supermarket Rohlik.cz.

Dva lidé si prohlíží papírovou účtenku a mobilní telefon Stokkete / Shutterstock.com

Věrnostní programy a mobilní aplikace řetězců

Jak je patrné, být členem věrnostního klubu obchodních řetězců se v dnešní době vyplatí čím dál tím víc. Obchody lákají zákazníky na rozličné slevy a věrnostní akce či chytré funkce. Svůj program mají kromě Albertu a Lidlu i řetězce Billa, Kaufland, Tesco, Globus, Penny, ale také drogerie dm či ROSSMANN nebo lékárny Benu a dr.Max.

Vyrazte pro drogerii v akci

Aplikace řetězců pak v telefonu zdárně doplňují další služby pro nakupující. Nabízí se například správci věrnostních karet či vyhledávače slev. Příkladem je aplikace Kupi.cz, která vám umožní vyhledat si jakýkoliv produkt za tu nejlepší cenu, dostat upozornění na jeho akci či si prohlédnout všechny letáky z pohodlí domova. A pokud k ní připojíte i samolepku proti dodávání letáků, přispějete k ochraně planety a životního prostředí o to více.