PLANEO mění firemní logo i design: Prodejny se budou na zákazníky více usmívat

Vizualizace kamenného obchodu s průčelím nového loga PLANEO

Jeden z velkých český prodejců elektra hlásí proměnu. PLANEO se vzdává svého původního loga s červeným prstencem planety a více se zaměří na zákazníky a jejich spokojenost s nákupy. Design se postupně změní ve všech prodejnách i na internetu. Jak bude nové logo vypadat a proč se společnost pro změnu rozhodla?

Přečtěte si také

Super zoo otevírá první samoobslužnou prodejnu, která má otevřeno 24/7
Super zoo otevírá první samoobslužnou prodejnu, která má otevřeno 24/7

Nákupy elektroniky s úsměvem

Maloobchodní síť PLANEO, která u nás patří ke známým prodejcům kvalitní, přesto cenově dostupné elektroniky, se rozhodla jít s dobou a mění design. Chce tím oslovit i mladší zákazníky a být viditelnější na internetu. A také navozovat pozitivní emoce.

Z nového loga úplně zmizel červený prstenec kolem názvu PLANEO a místo něj přibyl do pravého dolního rohu červený oblouček značící úsměv. Spolu s tím budeme nyní vídat také slogan „S úsměvem pro všechny“. Klíčovým záměrem změny totiž bylo přetvářet nákupní proces v radost, která zákazníkům přivodí úsměv na rty.

Prodejna planeo PLANEO

Více evoluce než revoluce

Jak současně uvedl prodejce, hlavním cílem proměny loga i designu bylo především omlazení grafické identity a lepší srozumitelnost komunikace značky PLANEO i směrem k mladší cílové skupině. Spíše než cestou revoluce se ovšem firma vydala podle svých slov cestou evoluce. Tedy aby zároveň ponechala zachovanou konzistentnost pro stávající zákazníky, kteří jsou již na nákupy v PLANEO zvyklí.

„Nové logo je také vizuálně lépe čitelnější, což je zejména v současném mobilním marketingu velmi důležitý aspekt,“ vysvětlil ředitel PLANEO Tomáš Opluštil.

Logo s úsměvem a novým sloganem je už k vidění v e-shopu PLANEO. Na jednotlivých prodejnách se bude změna objevovat postupně, aby nedošlo k výraznému omezení poskytovaných služeb zákazníkům.

Vizualizace kamenného obchodu s průčelím nového loga Kupi / Canva

Modernizací k úspěchům

Výraznými změnami si u nás v minulosti prošla i řada jiných velkých značek a řetězců. Významný byl například před téměř deseti lety rebranding sítě drogerií Teta, které kompletně změnily své barvy, logo i vizuál prodejen, stejně tak jako zážitek z nakupování. Velká proměna čekala i na zákazníky obchodů Albert, které se spojily s tehdejší Hypernovou a získaly jednotné nové logo (namísto původního oválného) i modernější vzhled prodejen. K novému a modernějšímu designu přistoupilo nedávno i oblíbené Pepco, které ze svého loga vymazalo červený ovál se žlutými prvky a ponechalo si pouze bílé písmo na barevném modro-fialovém pozadí.

O vnímání značky rozhoduje i pár slov

Někdy dokonce není ke změně vnímání značky nutná kompletní přeměna, stačí pouze jinak formulovaný slogan. Typickým příkladem jsou u nás dva německé řetězce Lidl a Kaufland. První jmenovaný jsme v Česku původně znali pod heslem „Lidl je levný", tedy jako obchod nabízející ne tolik kvalitní, hlavně levné zboží. Nasazením nového sloganu „Správná volba“ se ovšem představil jako řetězec nabízející chytré a kvalitní nákupy s širokou nabídkou sortimentu.

Obdobně změnil vnímání značky Kaufland, který vsadil na kampaň „Z lásky k Česku“, a tím se v povědomí zákazníků zapsal jako hypermarket nabízející kvalitní české výrobky a podporující tuzemskou produkci.