OBI akční leták už ve schránce nikdy nenajdete. Ke zrušení přistoupily také Makro a ASKO - NÁBYTEK

Velký billboard OBI aappp / Shutterstock.com

Tištěné letáky jsou v ohrožení. Množství obchodních řetězců postupně snižuje počet listů svých slevových letáků, některé je dokonce ruší úplně. Vedle finančních důvodů stojí za tímto rozhodnutím i snaha o ekologii a udržitelnost. Před nedávnem přistoupil k úplnému vypuštění tištěných letáků nábytkový řetězec ASKO - NÁBYTEK a Makro. Nyní se k nim přidává i hobby market OBI.

Přečtěte si také

Sladká inspirace z jihu: Sicilské mandlové torrone s vůní skořice

OBI končí s tištěnými letáky

Češi jsou svou láskou k listování slevovými akcemi proslulí. V Čechách se týdně roznese na 20 milionů letáků. Vzhledem k dopadům na životní prostředí se tak většina obchodů rozhodla jejich vydávání omezit, případně zcela zrušit.

Firma OBI si dobře uvědomuje, že doba se mění a v rámci své dlouhodobé udržitelné strategie se proto rozhodla zcela vyřadit tištěné letáky ze své marketingové strategie. Svým zákazníkům to oznámila ve svém posledním letáku, který přistál ve schránkách ve středu 10. 8. Náklady na výrobu a distribuci tištěných letáků jsou dle informací v něm uvedených tak vysoké, že s nimi už řetězec nechce dále pokračovat. O letáky přitom přijdou zákazníci nejen v Čechách, ale také na Slovensku, v Maďarsku, Německu a Rakousku.

Pobočka obchodního řetězce ASKO - NÁBYTEK ASKO - NÁBYTEK

O akční nabídky zákazníci nepřijdou

Ačkoli pro mnoho zákazníků jsou tištěné letáky nepostradatelné, OBI se dušuje, že o výhodné nabídky rozhodně nepřijdou. Veškeré letáky budou nadále dostupné online, případně se můžete přihlásit k odběru newsletteru, díky němuž se dozvíte o novinkách a slevových akcích mezi prvními.

Ohromný výběr sortimentu najdete též na webových stránkách obi.cz, kde je možné na pár kliknutí zkontrolovat dostupnost vybraného sortimentu, případně jej rezervovat k vyzvednutí na vybrané prodejně.

Letáky omezují i další řetězce

Ke snížení počtu stran svých letáků už dříve přistoupily například společnosti Globus nebo Billa, která navíc tiskne letáky na recyklovaný papír. Penny Market snížil počet vydaných letáků o 50 %, ze dvou týdně na jeden. Makro pak podřizuje počet vydaných letáků nákupní aktivitě, díky čemuž omezuje plýtvání a snižuje emise.

Při příležitosti svého 30. výročí omezila tištěné letáky i společnost ASKO - NÁBYTEK, která na jaře letošního roku přistoupila k jejich kompletnímu zrušení. „Naše společnost chce jít cestou udržitelnosti a podpory životního prostředí, od června proto zákazníci najdou kompletní akční nabídku pouze on-line,“ vyjádřila se k zásadnímu rozhodnutí Andrea Štěpánová, marketingová ředitelka společnosti ASKO – NÁBYTEK.

Žena drží mobil při nakupování v supermarketu George Rudy / Shutterstock.com

Výhodné akce najdete online

Zrušení tištěných letáků nahrává i fakt, že se mezi zákazníky zvyšuje zájem o jejich online verzi. Dokládá to i zvýšená návštěvnost letáků obchodních řetězců právě na magazínu Kupi.cz. „Na našich stránkách Kupi.cz je největší zájem samozřejmě o letáky z nákupních řetězců, ty tvoří cca 85 % návštěvnosti a mezi zákazníky jsou nejvíce zaběhlé,” uvádí šéfredaktorka Kupi.cz Linda Michalčíková.

TIP: Na Kupi.cz najdete letáky oblíbených řetězců na jednom místě, kde si je můžete prolistovat a stáhnout, vybrané produkty přidat do oblíbených a dozvědět se tak o aktuálních slevových akcích prostřednictvím notifikace v e-mailu.