Budvar spustil novou výrobní linku za 300 milionů a začne na ní vyrábět i Mattoni ochucené nealko pivo

Ruce držící sklenici piva Budějovický Budvar

Jeden z předních pivovarů v Česku, Budějovický Budvar, zprovoznil oficiálně 29. března 2022 novou linku na stáčení piva do plechovek, do které investoval 300 milionů korun. Kromě klasických piv bude linka vyrábět také nové ochucené nealko pivo, které pivovar uvede na trh společně s výrobcem minerálních vod Mattoni.

Přečtěte si také

Slovníček kuchařských pojmů: Víte, co je konfitování, sous-vide nebo blanšírování?

Rychlejší plnění, méně lidí k obsluze

„Plechovková linka, která byla postavená téměř přesně za jeden rok, patří k nejnovějším investičním počinům. Umí stočit 40.000 plechovek za hodinu, přičemž k obsluze je zapotřebí jen pět lidí. Linka je stavěná na maximální spolehlivost, co se týká kumulace plechovek na lince. Sama linka umí zkontrolovat kvalitu piva, které do něj teče. Automatický systém dovede linku a jednotlivé stroje koordinovat, on-line dávat údaje, které umožňují sledování, jak je tato linka využitá,“ sdělil výrobně-technický ředitel Budějovického Budvaru Adam Brož. Jen pro srovnání, dosavadní výrobní linka v Budvaru uměla za hodinu vyrobit 35 tisíc plechovek.

Grafika beermixe: spojení chuti od Mattoni a uvařeno v Budvaru Mattoni

Obliba piva v plechovkách roste

Vlivem zavřených restaurací v době pandemie se pivaři ve velké míře přeorientovali na pivo ze supermarketů. Spotřebitelé tak zcela logicky nakupovali nejpohodlnější balení piv, a tím jsou právě plechovky. „Ze všech exportních trhů vidíme, že poptávka po plechovkách roste dvoucifernými čísly několik let za sebou. Je to nejrychleji rostoucí balení vesměs na všech trzích, kde působíme,“ řekl ředitel Budvaru Petr Dvořák.

  • Za rok 2021 uvařil Budějovický Budvar rekordních 1,8 milionu hektolitrů piva, což je v meziročním srovnání o 4,6 % víc (tržby za pivo činily loni rekordních 3,17 miliardy korun).

Spuštění nové linky uvede na trh další příchutě beermixů

Tým expertů z pivovaru Budvar a skupiny Mattoni 1873 vyvinuli nový produkt pro příznivce ochucených nealkoholických piv. Nealko pivo bude vyráběno na nové moderní výrobní lince Budvaru a kromě klasických příchutí jako je citrusový mix, bude nabízet konzumentům také příchutě, které na trhu nejsou k dostání.

„Na uvedení novinky jsme se intenzivně připravovali, aktivně jsme zapojili i spotřebitele. Velice nás potěšilo zjištění, že zejména mladí vítají samotnou spolupráci dvou českých tradičních značek a jejich společné úsilí přinést na trh atraktivní novinku,“ řekl generální ředitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale.

V obchodech se tato novinka objeví během několika týdnů a prodávat se bude výhradně v plechovkách.