Heineken očekává nižší prodeje piva a chce vytvořit další nealkoholické varianty

Přátelé si připíjejí lahvovým pivem Canva

Pamatujete si, jak se dříve v pátek odpoledne plnily nákupní košíky basami piv? Češi jsou známí jako pivní národ, ale zdá se, že ne každý chce převzít tuto pivní štafetu – a obdobný trend se rozšiřuje po celém světě. Mladí lidé už nehledají vzory v pivních mozolech, ale stále více ve zdravém životním stylu. Výrobci alkoholu se podle toho musí řídit a předhání se s nealkoholickými specialitami.

Přečtěte si také

Za balík si připlatíme. Česká pošta se rozhodla od dubna zdražit, týkat se to bude především Balíkovny

Nealko Heineken? To je teprve začátek

Heineken patří mezi nejznámější značky piv na světě. Tato nizozemská pivovarnická společnost je jedním z lídrů na pivním trhu a rezavou vodu prodává především v Evropě. Po vlně covidu se Heineken rychle vzpamatoval a loni se jeho tržby zvýšily hned o 11,8 % s prodejem 231 milionů litrů piva.

Letos cena jeho piva poroste, a to zejména kvůli inflaci, která vystřelí cenu asi o 15 %. Příčinou je zdražení prakticky všech procesů, od energií až po suroviny a lodní dopravu. Jelikož dražší ceny piva mnoho zákazníků odradí, chce to značka kompenzovat tím, že nabídne nové produkty – a protože přibývá lidí, kteří hledají nealkoholické nápoje, zaměří se právě na tento segment.

„Víc lidí se rozhodlo zmírnit svou konzumaci alkoholu a my se musíme přizpůsobit měnícím se potřebám spotřebitelů. Kdykoli se spotřebitel setká s jedním z našich piv nebo ciderů, chceme se ujistit, že vedle něj bude hrdě sedět i varianta bez alkoholu,“ řekl pro portál New Food James Crampton, ředitel podnikových záležitostí Heineken UK.

Ve Spojeném království vzrostl v roce 2019 prodej nealkoholického piva hned o 58 %. Podle Jamese Cramptona má Heineken od roku 2020 více než 130 nealkoholických rozšíření svých řad produktů a plánuje i nadále investovat do produkce nápojů s nízkým nebo žádným obsahem alkoholu.

Jak je na tom konkurence?

Heineken není jediný, kdo sleduje trendy v konzumaci nealkoholických nápojů. Snaží se jim přizpůsobit i další výrobci piva, například Carlsberg a Diageo, pod nějž spadá i pivo Guiness. Společnost Carlsberg Marstons Brewing Company zaznamenala u svých nealkoholických značek piv prudký nárůst prodeje.

  • U San Miguel 0,0 vzrostl o neuvěřitelných 105,1 %
  • a prodeje speciálního piva bez alkoholu značky ERDINGER vzrostly o 41,1 %.
Detail otvírání lahvového piva Canva

Čeští výrobci jsou dobře připravení

Většina Čechů preferuje česká piva, u nichž nejen abstinenti, ale i motoristé a cyklisté uvítají nealkoholické varianty – a že jich je v našich luzích a hájích opravdu nepřeberné množství. Je nicméně zapotřebí rozlišovat nealkoholická piva a piva se sníženým obsahem alkoholu.

  • Zatímco nealkoholická mají obsah alkoholu obvykle do 0,5 %,
  • varianty se sníženým obsahem alkoholu mají obsah vyšší (například Gambrinus radler má obsah alkoholu 2,0 %).
Pijte zodpovědně – zvolte nealko v akci

Většina velkých českých výrobců piv má své nealkoholické verze a pokud je chcete ochutnat, nabízí se vám třeba tyto možnosti:

  • Birell
  • Lobkowicz Nealko
  • Bernard Free
  • Budweiser Budvar B:Free
  • Zlatopramen N⋅A nealko světlé
  • Pito
  • Staropramen Nealko

Jak jste na tom vy, máte rádi nealkoholická piva? Podělte se s námi o značky, které vám nejvíce chutnají.